Gå til innhold

Kjenner dere liv i uke 11??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns jeg har kjent noe merkunderlige greier nedi livmorområdet de siste dagene... er 10+3 idag, 2 gangs.. vet man kan kjenne tidligere enn med første. Kjennes ut som det bobler, men myye mer enn sånne vanlige luftsmerter og sånt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg er også 10 + 3 i dag men kjenner ingenting. Er førstegangs da. Veit ikkje når det er normalt å kjenne noe...

Skrevet

Jeg kjente liv rundt uke 20 med begge mine (til tross for at jeg er veldig slank). Det vanligste er vel mellom uke 16-22. Tviler på at det er mulig å kjenne babyen så tidlig. Husk den har jo endel fostervann rundt seg:-)

Skrevet

Hei:-)

Dette er mitt fjerde svangerskap, jeg er i uke 12 og kjenner ingenting. Det som kjennes er luft, jeg har masse luft bobler, små bobler av luft. Jeg vet godt hvordan det kjennes med bevegelse i svangerskap og jeg har aldri følt det så tidlig, ikke før i uke 15. Disse luftboblene kan forveksles med liv fra barnet, men det er det sjelden....

Skrevet

Hei! Er uke 11, i mitt tredje svangerskap. I uke 9 var jeg helt sikker på at jeg kjente liv, men det er det ikke. vi må huske å tenke på hvor lite fosteret er og hvor svakt det sparker, Det er nok ikke mulig. Jeg kjenner fortsatt bobler, som ikke er der når jeg ikke er gravid, men det er bare luft :-)

Kjente det i uke 17 med nr 1, uke 14 med nr 2.. :-)

Skrevet

Kjente liv rundt uke 15 sist gang, og regner vel egentlig ikke med å kjenne noe før rundt da denne gangen heller.. Får forhåpentligvis høre hjertet når jeg skal til JM 21 feb da. :-)

Skrevet

Kjente liv i uke 13-15 med de 3 første.Med nr 4 kjente jeg ikke liv før i uke 19 pga at livmora lå foran på magen. Nå kjente jeg liv igår og idag, og tror jeg er 12 uker på vei :) Kommer litt ann på hvordan livmora ligger iforhold til barnet også :)

Skrevet

Jeg kjente liv i uker 12 med nr en, uke 11 med nr 2 og nå var jeg 10 uker (nr 3). Dette er jeg sikker på er liv, og det er mulig, men sjelden;)

Skrevet

Det som er en sannhet for deg er sant nok:-) Vi er alle ulike:-)

Skrevet

Kjendte liv i dag! =) 11+2 :)

Selv kjendte jeg forskjell på denne bevegelsen og luftboblene jeg konstant går med i magen..

Kjendte også igjen bevegelsene fra forige svangerskap så er så mye som 99% sikker på at det var barnet.. skjønner bare ikke at et foster på 7 cm skal klare å gi fra seg en slik bevegelse. Men fikk jo bevist i dag da at det fakrisk ER mulig.. hehe

Skrevet

Med mine to har jeg kjent tydelige bevegelser og spark fra uke 15 og uke 13. Og dette er det overhodet ingen tvil om. Med nr.2 kunne både mannen min og jeg se og kjenne sparkene utenpå magen da jeg var 16 uker på vei.

Jeg diskuterte heftig med gynekologen jeg tok ordinær ul hos i siste svangerskapet, for han mente at det absolutt ikke var noen som helst sjanse for å føle liv før uke 18! Da ble jeg irritert, altså, hehe ;) Jeg snakket med jordmor om dette på kontroll senere, og hun sa at det hadde hun mange beviser for at ikke stemte, så hun mente helt klart at gynekologen tok feil i sitt utsagn.

Når det er sagt, så er det veldig lett å forveksle luftbobler og babyens bevegelser sånn tidlig i svangerskapet. Og det er nok sant at mange tror de kjenner babyen før de egentlig gjør det. Jeg hørte til og med om ei som fortale at samboeren mente han hadde hørt babyens hjertebank gjennom magen -og hun var åtte uke på vei! Hehe...de var jo søte da...men det er med andre ord lett å innbille seg ting som egentlig ikke har skjedd ;) -og luftbobler og pittesmå babyspark kan også kjennes ganske likt ut, så hvis man tror det inderlig nok, så kan nok luftbobler forveksles med spark..

Men som jeg skriver lenger oppe her, så er jeg jo selv en av dem som har kjent liv tidlig, så jeg vet det går an! Men noe særlig tidligere enn uke 12 ville jeg tru er klin umulig, - tenk hvor pitteliten babyen er på det tidspunktet da! :) -men så kan det jo hende man er lenger på vei en hva man egentlig tror og da, så det kan sikkert være en forklaring på de som bombesikkert mener de har kjent liv supertidlig ;)

Moro er det iallefall å kjenne babyen sine bevegelser for første gang :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...