Noah 08. Skrevet 21. februar 2011 #76 Skrevet 21. februar 2011 Ny uke,nye muligheter :-)) Har vært delvis flink i helga,litt sjokoladekake og ei flaske vin på fredag og ei pannekake i dag.. har ikke gått ned noe mer enn de knappe 3 kiloene,så nå skal jeg prøve å bli strengere.. Var på spinning+styrke i går,idag er jeg lat.. men i morgen blir det spinning igjen:) Blir spennende med ny sjekk for deg ja Jeg skal jo på ny sjekk 3 mars,håper å få metformin da..
Noah 08. Skrevet 26. februar 2011 #77 Skrevet 26. februar 2011 Hei damer :-) Hvordan har uka vært? Noen tegn til TR eller EL? Jeg er på dag 12 i syklusen i dag,venter EL tester i posten når som helst.. må jo begynne å teste mandag,helst i morgen.. Har prøvd å holdt meg til lavk,men skeia ut litt,men ikke med sukker/godteri. Har vært på trening 3 dager så nå koser jeg meg med guttongen i helga,han er syk så vi må være inne :S Ellers er jeg spent på legetimen på torsdag.. God helg
Gjest Skrevet 26. februar 2011 #78 Skrevet 26. februar 2011 Hei hei, jenter Da var jeg kommet meg hjem igjen til kalde vinter-Norge... Ikke at det var så varmt i NYC heller, men bedre enn her i hvert fall ;-) Har hatt det kjempekoselig med min kjære <3 Deilig med et avbrekk fra hverdagen altså! Mens mannen jobbet så var jeg rundt omkring i byen og shoppet og var litt turist igjen. Også traff jeg på en god del gamle kjente, så det var koselig Måtte jo selvfølgelig innom diverse barneavdelinger/babybutikker da... Guuuud så mye fint det var i de butikkene! Handlet med meg litt gaver, men var "fornuftig" nok til å ikke kjøpe noen babyting selv. Men jeg er ganske sikker på at jeg må tilbake en gang når jeg forhåpentligvis er gravid selv Jeg har faktisk vært veldig flink til å spise lavkarbo, til tross for mange amerikanske fristelser :-P Har bare skeiet ut to ganger, i motsetning til hver dag. Det dumme er at jeg ikke har fått eggløsning da Var jo sååå sikker på at den skulle komme rundt dag 14 (gyn mente den ville komme da, så hun sa at det holdt med sex på dag 12, 14 og 16), men alle EL-tester har vært negative. Jeg har testet to ganger daglig til ca samme tid, så kan jo ikke ha gått glipp av den heller. Så jeg får bare krysse fingrene for at den kommer veldig snart. Er på CD 17, men er så redd for at jeg ikke får EL i det hele tatt... Var jo så sikker på at Pergo skulle hjelpe, men jeg får vel ikke gi opp håpet riktig ennå. Har dere hatt vinterferie nå eller? Håper gutten din blir fort frisk, Noah + babyønske ! Ikke noe gøy med sånne syke små :-S Så masse god bedring til han. Ønsker dere en fin helg!! =D
Noah 08. Skrevet 26. februar 2011 #79 Skrevet 26. februar 2011 Velkommen hjem til Norge:) Må være utrolig gøy å kunne dra avgårde sånn av og til,koselig i denne babyprøve tiden Kan tro de hadde mye fint Kjipt med kluss i EL tiden da.. har ingen erfaring med pergo så vet ikke hvorfor det evt. blir sånn.. skal prøve å teste etter EL fra i morgen jeg..er spent,første gang jeg prøver det. Her er det forsåvidt snø,men 3+ å meldt regn.. litt kjipt,for vet jo at vinteren ikke er over enda. Men håper på sol i det minste! Hadde fri kun onsdag jeg,men greit å være på jobb og,som vikar tar jeg det jeg kan få av ekstra dager Takker :-)
racine Skrevet 26. februar 2011 Forfatter #80 Skrevet 26. februar 2011 Velkommen hjem igjen ja.:)håper du hadde en strålende tur:Dkjedelig det med EL da.:/veit ikke hvordan det er med EL her egentlig. var ferdig med dobbel pergokur på mandag. og er ikke helt sikker på når EL skal være da. Samboren er borte i helga, så gleder meg til han kommer hjem imorgen.;)nå er det bare 3 dager til ny sjekk også, så veldig spent på hva gyne sier altså. Om pergoen har hatt noen funksjon. Så må jeg også innrømme at jeg har forferdelig dårlig samvittighet over å ha sklidd ut av lavkarboen idag:(forbaska altså!!!men nå er det slutt, jeg skal klare det her. og det har jo gått såå bra, så vil ikke det skal gå andre veien igjen. Så back in buisness imorgen.;)da er det trening. og målet var jo -10 kg før påske.Mangler ca 5 kilo nå, så må jobbe beinhardt til det. håper dere har en strålende helg jenter:D
Gjest Skrevet 27. februar 2011 #81 Skrevet 27. februar 2011 Tusen takk for hyggelige svar, jenter :-) Jeg føler meg utrolig heldig som fikk denne lille ferien med kjæresten. Det tar virkelig på noen ganger å være prøver så lenge... Selv om jeg føler meg som verdens heldigeste når det kommer til det meste i livet så er det så lett å fokusere på det negative. Særlig når barneønsket er sååå stort. Takk og lov for at jeg har en så herlig kjæreste som holder ut med klagingen og masingen min Jeg har googlet litt nå og sett at det er ganske vanlig med forsinket EL på pergo, så da skal vi ikke gi opp ennå ;-) Er på CD 18 i dag, så da satser vi på positiv EL-test i løpet av neste uke! Noah + babyønske: Lykke til med EL-testing og legebesøk. Blir spennende racine: Ikke ha dårlig samvittighet da ;-) Det hjelper ikke :-P så lenge du fortsatt er motivert så er det faktisk helt ok å skli ut litt i blant ;-) Blir spennende å høre om pergoen har hjulpet deg! Krysser fingrene for det. I dag skal jeg i familiemiddag med maaaange mennesker, så det skal bli hyggelig. Svigerinnen min er gravid og skal ha en liten jente til sommeren, så vi snakker jo bare om graviditetsting :-P Håper dere får en fin søndag :-D
racine Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #82 Skrevet 27. februar 2011 Deilig å komme seg bort litt da. jeg har bestilt overraskelses tur til meg og kjærsten, til Edinburgh:)25-28 mars. Så det gleder jeg meg til:)han vet jo ingenting;) er grusomt å ha et såååå stort barneønske å slite så fælt, godt vi kan backe opp hverandre, og ha noen å snakke med som er i samme båt:) Her går det av seg selv med pergo, vet ikke når jeg har eggløsning og kjærsten har vært borte i helga, kommer hjem etterpå. men blir nok ikke noe moro da heller, for han har blitt syk:(typisk det da, nå som jeg kanskje har eggløsning. Lykke til med legebesøk ja noah:) nå er det bare to dager igjen til legebesøk her også, veldig spent hva som skjer videre nå kan tenke meg det blir mye babysnakk når svigerinna de er gravid. snart er det din tur også vettu.;)dette er vårt år. ha en flotters søndag videre folkens;)
Noah 08. Skrevet 27. februar 2011 #83 Skrevet 27. februar 2011 Så koselig med overraskelses tur racine:D Jeg tenker på det samme..men ikke mage billige reise alt. når vi bruker tr.heim som utgangspunkt,er mange flere destinasjoner og billigere fra østlandet ja:) Blir sikkert kos! Blir spennende å se om det klaffer for deg nå etter dobbel pergo kur,håper el kommer å at det klaffer,krysser fingrene for både deg og mamma 2011 Er godt å kunne prate om ting her inne ja.. samboeren er god å ha,men tror nok han hadde blitt litt lei om jeg hadde prata baby heeele tiden:P Blir spennende med legebesøk for oss begge Vi kommer nok ikke til å gå aktivt inn fOr prøvinga før over påske nå pga jobb situasjon,men da er jeg jammen klar for en baby i starten av 2012 Ha god,sunn og sprek uke damer )
racine Skrevet 2. mars 2011 Forfatter #84 Skrevet 2. mars 2011 Hei jenter:) da var jeg hos legen igår da, og den dobble pergoguren hadde ikke noe funksjon på meg gitt.:/så nå blir jeg sendt til Oslo, og får brev videre ifra dem når jeg skal ditt:)så det er jo bra det skjer noe.men kjenner det er så utrolig urettferdig at vi må slite sånn.:(men nå får jeg hjelp ihvertfall:) hvordan gikk det med legebesøk for deg da Noah? mandag var jeg å stod på ski og igår var jeg på treningssenteret, så er igang igjen:D
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 2. mars 2011 #85 Skrevet 2. mars 2011 Så dumt at ikke pergo hjalp! Hva blir neste steg nå, da? Rett på ivf? Det er jammen meg urettferdig at noen bare suger til seg litt sperm og - vips! - så er de gravide, mens andre må prøve og prøve alt som er... Håper det ordner seg for dere nå.
Noah 08. Skrevet 2. mars 2011 #86 Skrevet 2. mars 2011 Uff...så dumt at pergo ikke hadde noe effekt :/ Håper dere får komme inn fort å få mere hjelp nå da. Jeg skal til legen i morgen,er ganske spent.. skal jo ta blodprøver for å se om det er pcos.. Var på trening mandag jeg,å skal på spinning i dag Men tror nok kostholdet utgjør størst forskjell.. vekta går langsomt ned da,ca 4 kilo nå,men det går iallefall nedover.. å kanskje får jeg litt dra hjelp av metformin om jeg får begynne på det Fri i dag,nyter dagen med guttungen <3
racine Skrevet 2. mars 2011 Forfatter #87 Skrevet 2. mars 2011 Ja, ting er urettferdig:) me vi skal kose oss sammen så lenge. og mange planer fremover. så skal tenke på alt annet enn på babyer nå. så håper det hjelper. har hørt det gjør det ihvertfall. jeg veit ikke hva dem kommer til å gjøre enda. skal få ordentlig sjekk ihvertfall, så spennende å se hva som skjer. når moren min skulle ha broren min fikk ho hormonsprøyte, så vi får se hva som skjer nå.;)håper ikke det er veeeeldig lang ventetid;) nå er det vår tur jenter;)vi fortjener virkelig en liten en nå.
Gjest Skrevet 2. mars 2011 #88 Skrevet 2. mars 2011 racine: huff det var jo ikke noen hyggelige nyheter :-( Men sjekket han om du hadde fått eggløsning? I så fall kunne det jo kanskje vært for tidlig? Men han vet vel hva han snakker om... Jeg har bare nettopp funnet ut at min gynekolog er ganske surrete og kanskje ikke så flink som jeg trodde... Håper du får komme inn til utredning veldig snart da Synes vi alle her har ventet lenge nok! Selv har jeg ENDELIG fått eggløsning... Eller i hvert fall positiv EL-test, så jeg er fornøyd, selv om den ikke kom før CD 21-22. Er glad jeg ikke stolte blindt på gynekologen for hun mente det holdt med sex på dag 12, 14 og 16!! Men der tok hun feil :-P Men nå har vi i hvert fall fått lagt inn litt aksjer, så nå begynner den grusomt spennende DPO-tiden. Lurer på om jeg kanskje har sluppet flere egg også, fordi jeg har hatt like vondt på hver side, vanligvis er det kjempevondt på bare den ene. Så det blir spennende. Når det gjelder maten har jeg vært superflink i det siste, så er veldig fornøyd med det også ;-) Når dere lever lavkarbo, merker dere at det går utover matbudsjettet? Siden jeg spiser såpass mye kjøtt og fisk og ren mat så blir det plutselig mye dyrere! Men alt for å være sunn :-P
Gjest Skrevet 2. mars 2011 #89 Skrevet 2. mars 2011 Og forresten; Noah + Babyønske ! Lykke til med legebesøk :-D
Noah 08. Skrevet 2. mars 2011 #90 Skrevet 2. mars 2011 Så bra! Skal ikke stole helt på legen/gyn i alt nei.. Bra el kom hos deg Her begynte jeg å teste i går,men bare svaake streker enda.. holder ut ei lita uke til..bare dag16 enda.. mulig jeg missa den da jeg glemte å teste på dag 14.. men frykter en laaang syklus igjen. Matbudsjettet har blitt dyrere ja,rent kjøtt,god fisk og gr.saker er dyrt :S Men når kroppen blir sunnere og vekta går ned er det verdt det Takk for det :-)
Noah 08. Skrevet 3. mars 2011 #91 Skrevet 3. mars 2011 Ble ikke såå mye klokere hos gyn. i dag...men jeg har da pcos. Tok mange blodprøver som skulle sendes inn så ikke fått svar på det enda,men pga div. problemer har jeg nok en hormon forstyrrelse. Hadde gått ned akkurat 4.1 kg på 5 uker,fornøyd med det,blodtrykket var også blitt bra:) Så nå måtte jeg bare være flink å fortsette på lavkarbo slik at kanskje hormonene ble bedre og at jeg får en stabil mens syklus. Ville ikke gi meg noe "hjelpemidler" enda da jeg fikk mens 14 feb. å har ny time hos gyn. 15 april.. håper syklusen ordner seg nå da.. forventet IKM ca 16 mars Ellers ble jeg litt småsyk i går.. så ble ikke trening.. dro en tur i dag,men ikke mye energi gitt... bra det snart er helg
Gjest Skrevet 4. mars 2011 #92 Skrevet 4. mars 2011 Hei. Så dumt at du ikke fikk så mye ut av timen da, men får håpe at blodprøvene kan gi bedre svar 4,1 kg på 5 uker er bra! Det er faktisk mer lønnsomt i lengden å gå ned "sakte", det skal visst være mye sunnere og så skal det mer til å legge på seg igjen Vi får ikm ganske nærme hverandre vi da. Jeg regner den 17. mars som ikm, selv om det kan vel være både før og etter. I går syndet jeg veldig og spiste pommes frites. Kunne ikke dy meg! Men så gikk jeg tur i over 2 timer, så synes jeg fortjente det :-P Nå er det helg og jeg skal bare kose meg hjemme sammen med kjæresten. Ingen store planer, men kanskje det blir en tur å se litt på ski-vm ;-) Har dere planer for helgen da, jenter? Neste uke skal jeg endelig jobbe litt igjen så da er det fullt kjør men det skal bli godt. Da kanskje jeg kan tenke på andre ting enn babylaging også.
Noah 08. Skrevet 4. mars 2011 #93 Skrevet 4. mars 2011 Ja,jeg syns jo det er bra..er bare litt utålmodig Legen sa også at 1 kilo i uka var max,var ikke vits å gå ned fortere enn det når det skal være et varig vekttap Syndet i dag med bolle og pommes frites jeg..fyfy.. men er syk med influensa så syns ganske så synd på meg selv.. hehe.. men er motivert enda,så nå skal det skjerpes;) Er veldig spent på Ikm ja,har ikke fått positiv el test enda,men tror kanskje jeg har missa den.. får se om et par uker.. Blir vel bare å slappe av i helga da..håper jeg blir frisk til søndag så jeg gidder å trene litt igjen Blir mye jobbing på meg og,fram mot påske iallefall,godt d God helg jenter
racine Skrevet 5. mars 2011 Forfatter #94 Skrevet 5. mars 2011 Jeg har akkurat bytta lege, så er mye mere fornøyd med han her, og han ville sende meg til oslo med en gang, så jeg fikk den hjelpen jeg trenger. og han er veldig hyggelig.jeg fikk jo dobbel pergo først og da sa han at vi ikke skulle stresse med hvilke dager vi skulle ha samleie osv, men bare slappe av å leve som normalt:)men at spermen er best annenhver dag:) står mye på ski om dagen jeg da, så har ikke vært så mye på treningssenteret den uka her, men var der på tirsdag og ski mandag og torsdag:) og nå skal kjærsten og jeg på tur å stå på ski. har med oss pølser og kakao+kvicklunsj så er ikke så flink den helga her. men noen ganger er det lov til å skeie ut;)og imorgen er det jo fastelaven og tanta mi kommer på besøk, så da skal jeg bake boller:P he he. men -4,1 kilo er veldig bra. jeg har ikke gått ned så mye nå for jeg har ikke vært noe flink de siste helgene, så da har jeg gått opp og ned 1 kilo.:Pmen etter helga, da er det slutt. for mulig det blir sydentur på meg i mai,. så da skal jeg ned:Dha en flotters helg jenter;)
Gjest Skrevet 6. mars 2011 #95 Skrevet 6. mars 2011 Så bra at du er fornøyd med den nye legen. Det er så utrolig viktig! Håper du får hjelp veldig raskt Ski er god trening da! Jeg går tur hver eneste dag nå... Minst en time i raskt tempo og føler at det er mer enn nok trening egentlig Også er det så deilig når det er fiiiint vær I morgen skal jeg begynne å jobbe litt igjen, og ellers er det fullt kjør hele uken, så det er jeg veldig glad for. Da går tiden litt fortere fram mot IKM :-) Håper dere har hatt en fin helg, jenter
Noah 08. Skrevet 8. mars 2011 #96 Skrevet 8. mars 2011 Hvordan går uka jenter? Jeg ar sløv i helga,både med lavkarbo og trening,var i sverige hele lørdagen,ble litt usunt,men ikke alt for mye Var tilbake på rett spor i går,hjemme med sykt barn i dag,og motivasjonene er på topp,blir spinning i kveld Ski er jo også god trening ja... skulle hatt meg nye ski,vi bor jo veldig fint til med skiløyper ol bare et lite stykke unna,å så får man masse frisk luft på kjøpet,hærlig nå som sola begynner å varme Tror faktisk jeg hadde el iløpet av helgen også! Masse slim fredag/lørdag og litt vondt på ene siden søndag.. det betyr jo at IKM evt. blir rundt 19 mars.. blir spennende å se.. vi legger jo ikke inn aksjer,men hopper av i svingen og har sex når vi har lyst.. så er jo spennennde når jeg evt. blir gravid.. skal skikkelig i gang fra ca mai :-)) Ha ei fin-fin uke!
Gjest Skrevet 12. mars 2011 #97 Skrevet 12. mars 2011 Hei jenter! Jeg har hatt en alt for travel uke, men det har vært litt deilig også. Har jobbet fra morgen til kveld, hatt familiebesøk, feiret bursdagen min (kjæresten planla overraskelsesfest med familien min og de nærmeste vennene, så det var helt herlig <3) og eller stresset hit og dit for å rekke alt. Det som er bra med å faktisk ha noe å gjøre er at jeg ikke har tenkt så mye på babyprøvingen og ikke talt dager fram mot IKM. Vanligvis går jeg inn i en helt syk "dpo-verden" helt fram til TR, og det er faktisk ganske slitsomt :-P Men i dag har jeg fri igjen, og har ikke noe å gjøre fram til IKM som er onsdag/torsdag så nå begynner jeg selvfølgelig symptomjakten hehe. Jeg er like håpløs hver gang :-P Jeg er jo i første PP med Pergo, og jeg synes alt er så annerledes denne gangen...Har vanligvis ømme bryst og stikninger i magen helt fra EL og fram til TR, men nå kjenner jeg ingenting! Eneste som kan være symptomer er at jeg har hatt vondt i halebeinet noen dager og tempen min har steget litt ekstra (noe den gjorde forrige PP også uten at jeg var gravid :-P). Men det blir jo spennende uansett... Jeg tenker kanskje jeg skal teste på mandag morgen med en CB, for det står jo på dem at man kan teste 4 dager før forventet mens. Jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg vet at jeg ikke klarer å vente uansett, og på en måte blir jeg mindre skuffet hvis jeg tester negativt så tidlig... Rart, men sånn er det :-P Jeg har absolutt ikke vært noe flink med maten denne uken! Jeg har spist pizza, kaker og godteri hihi, men jeg har faktisk ikke dårlig samvittighet. Nå skal jeg fortsette å ikke være flink ut denne helgen, og så starter vi på ny frisk på mandag ;-) Hvordan går det med dere da? Noah + babyønske ! Hvorfor skal dere vente til mai? Er det for å unngå å få barn som er født sent på året? :-)
Noah 08. Skrevet 12. mars 2011 #98 Skrevet 12. mars 2011 Her har jeg vært hjemme med sykt barn 2 dager så uka sneglet seg avgårde.. men nå er det helg,gutten er frisk og vi koser oss. Har vært på trening i dag og i kveld blir det vin med noen venner :-) Har i grunn vært ganske flink med lavkarboen,har nå gått ned 5.2 kg siden 28 jan. Har et nytt mål til neste legetime 15 april. Gratulerer med dagen som var mamma i 2011! Har selv bursdag senere i mnd Gøy med overraskelses fest da! Sparer feiringa til neste år jeg,siden jeg blir 29 nå... Vi skal vente fordi både jeg og sambo går i vikariat. Jeg vil ikke få et barn midt oppi økonomisk kaos Klarer oss bra nå,men vikariatet mitt går ut i juli,ligger nå i forhandlinger om fast jobb,vil ha kontrakt på det først.. derfor blir det aktiv prøving fra ca mai Men hender jo vi er litt uforsiktige nå og,så man vet jo aldri.. er barn er like ønsket uansett årstid.. fødte dessuten i uke 30 sist,så ingenting er sikkert ang. termindato God helg jenter :-)
racine Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #99 Skrevet 12. mars 2011 Gratulerer så mye med dagen som var mamma i 2011.;)håper det ble en super feiring;) spennende med prøvingen da;) jeg prøver å tenke minst mulig på det frem til jeg får brev ifra Rikshospitalet. også er det sårt når mange rundt en får barn lett som bare det. så får bare prøve å leve som normalt å ikke tenke noe særlig på det. har vært sånn halvveis flink med lavkarboen:P he he. er veldig flink i uka, men vanskelig å være flink i helgene etter jeg skeiet ut den ene helgen for 3 uker siden.spist litt godis hver helg i 3 uker nå. må jeg slutte med hvis jeg vil mye ned i vekt. har lastet ned treningsdvd med Jillian Michaels nå utrolig bra!! Vi har en spennende tid i vente jenter;) hva er planene i helga da? jeg skal til ei venninne med 2 andre venninner ikveld, feire en av dem som hadde bursdag igår. så da blir det mye vin og en bytur senere ikveld;) gleder meg, er kjeeempe lenge siden jeg har vært ute, så det blir moro. hvor var det dere bodde henn igjen?. Håper dere har det bra<3 klem
Noah 08. Skrevet 13. mars 2011 #100 Skrevet 13. mars 2011 Håper dere får rask innkallelse til Rikshospitalet racine,så dere får hjelp Krysser fingrene for testen din mamma 2011 Jeg var ute med noen venner i går,vært litt lat i dag ja.. å skeia ut litt,men skal lage sunn middag og i morgen er jeg back on track Trente i går,ble utrolig støl,så nå hviler jeg litt til spinning på tirsdag. Blir gøy med treningsdvd da,jeg har ingen motivasjon til hjemmetrening.. må ha noen som maser på meg:p Jeg bor i nord-trøndelag Ha en god søndag og ei fin uke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå