Desirous Skrevet 9. februar 2011 #51 Skrevet 9. februar 2011 Hei! Jeg er også i denne "klubben"! Er godt å se vi ikke er aleine... Fikk påvist pcos i november 10 og la sporenstreks om til en lavkarbo-livsstil. Ikke helt fanatisk, tar meg fortsatt både en sjokolade og et kakestykke, en loffskive i besøk osv, men føler det handler om måtehold. Må jo ikke spise hele sjokoladeposen liksom. Dette har i allefall funket for meg, og gikk ned 12,5 kg på 3 mnd. ( har nok fått litt drahjelp av metformin siden midten av desember også.. ) Siste mnd har vekta stått nesten i ro, men dette er nok pga litt mange utskeielser og at jeg er litt (++) lat og dårlig til å motivere meg til trening, har ikke besøkt treningssenteret siden jeg meldte meg inn, men neste uke skal jeg begynne igjen! Er litt negativ til at jeg ikke målte meg ved start, men har i allefall gått ned minst to str. i klær - og havnet på en bmi på 25. Om 4kg er jeg egentlig fornøyd - og tror jeg skal ha det i boks til midten av mars og neste legekonsultasjon. Men skal innrømme at jeg ikke selv ser at jeg har gått ned, får utrolig mange tilbakemeldinger på det og da blir jeg bare flau. Må se på bilder for å se det. Og det er litt ekkelt! Har uansett hatt en utrolig effekt av lavkarbokosthold! Har vært aktive prøvere i nesten ett år og jobber for tiden med å finne ut om jeg har eggløsning. Forrige pp testet jeg med eggløsningtester uten hell, denne mnd blir det kombinert med temping. Så får vi se hva resultatet blir og hva legen mener neste steg er om rundt en måned. Har sykluser på 40-60 dager - prøver også akupunktur for å se om det kan hjelpe. Her skal ingenting være uprøvd.. Ønsker dere lykke til videre, håper 2011 blir året!
Noah 08. Skrevet 9. februar 2011 #52 Skrevet 9. februar 2011 Så bra at flere henge seg på tråden! Tror det er viktig å ha noen å diskutere dette med,så kan vi jo motivere hverandre med fremgang osv! Jeg er ganske flink på trenigen,trener alltid 3 ganger i uka (gjort i nesten 1 år) men nå skal jeg prøve å øke opp til 4-5 ganger frem til jeg har gått ed det jeg skal iallefall Bør ned nesten 20 kg ..men er fornøyd med 15 Har også laaange sykluser.. på dag 80 nå.. Skal til gyn. igjen 3 mars,håper å få begynne med metformin da. Lykke til du og,du har jo vært kjempeflink,tror nok over 12 kg må vises godt ja
Gjest Skrevet 9. februar 2011 #53 Skrevet 9. februar 2011 Jeg har PCO og prøver være flink å gå på lavkarbo. Har allerede sett at det har hjulpet mot litt av den ekstra hårveksten min på overleppa og fra navelen og ned til bikinkanten. Skal på ny undersøkelse på sykehuset i april hvis vi ikke har klart å bli gravide innen da for å sjekke statusen...
Gjest Skrevet 9. februar 2011 #54 Skrevet 9. februar 2011 Mamma i 2011?: Jeg er som deg, har ikke mye ekstra. Og lever etter de samme spisereglene dine, så godt jeg kan ihvertfall. Men unner meg i ny og ne litt junk eller mat som jeg egentlig ikke burde spise.
racine Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #55 Skrevet 9. februar 2011 Moro å se at det er flere som henger seg på altså. du har jo vært kjempeflink som har gått ned 12 kg på 3 mnd da. det er ikke ille.;)har et ønske om å klare 10 før påske.så får vi se hvordan det går. mangler 5.8 kg, så håper jeg klarer det. irriterer meg over at ikke syklusen er igang, for jeg vil igang med pergo igjen.:(også er det så mange rundt omkring for tia som får barn, og kjenner det er litt sårt altså. men, men.håper det er vårt år nå jenter:Dhadde vært utrolig moro altså. skal snart på trening nå jeg da. blir 2 timer trening på meg idag, egentrening og corebar:)ha en fin kveld videre;)
Noah 08. Skrevet 10. februar 2011 #56 Skrevet 10. februar 2011 Visst vekta mi er ca samme som hos legen har jeg gått ned nesten 3 kg på 15 dager,fornøyd med det Å da har jeg vært i en bursdag+ spist litt frukt.. Skal bli enda flinkere med kostholdet for nå ser jeg at det virker Så flink du er med treningen racine :-) Blir ikke tid i dag på meg,men satser på i morgen og søndag. Ha ei fortsatt sunn uke jenter!
Noah 08. Skrevet 13. februar 2011 #57 Skrevet 13. februar 2011 Hei damer :-) Hvordan går det? Har hatt litt dårlig motivasjon jeg til tross for vektnedgangen.. spiste litt kake i bursdag igjen i går,men nå er det heldigvis lenge til noen har bursdag igjen Feirer ikke med kake i dag nei Blir sykkel/styrke i ettermiddag:D Venter fortsatt på TR... håper hun viser seg snart.. eller positiv test
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 13. februar 2011 #58 Skrevet 13. februar 2011 Bursdag og kaker både i går og i dag her, så Prosjekt Sukkerfri har gått rett i dass kan man si... :-b Har i det minste laget noen sunnere alternativer da, som grove pølsehorn og masse oppskjært frukt og grønnsaker. Mmmm, i morgen i morgen.... DA skal jeg være flink, da!!! 4-5 dpo nå, så kjenner spenningen komme sigende Håper det skjer noe med deg også snart, Noah!
Noah 08. Skrevet 13. februar 2011 #59 Skrevet 13. februar 2011 Ny uke,nye mulligheter Krysser fingrene for deg de neste ukene:) Vært lite "prøving" her så satser på å komme mer i gang med det når tanta har vært på besøk..
racine Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #60 Skrevet 13. februar 2011 Hei jenter. synes dere er flinke for det jeg!dere har jo skikkelig pågangsmot og er viktig å backe opp hverandre. ikke vært helt lavkarbo her heller igrunn:)vært på strømstad spa hotell ifra igår til idag med svigerfamilien:)så var mye god mat gitt;)feiret svigermor sin 60-års dag da. så da gadd jeg ikke å være helt firkanta altså.:)smakte 3 ts med dessert. hehe. og ikveld blir det kjøpe pizza. vi er så slitne og orker ikke lage noe.:Pfy skam oss. men spiser ikke noe sukker da, så kan vel ikke ha lagt på meg noe for det. formen er ikke helt på topp her merker jeg, kanskje pga karbo mat.' Men er litt små kvalm, vondt i hodet og svimmel. veldig ekkelt. liker ikke det altså. håper det går over snart. er på tide det skjer noe med oss snart jenter. jeg venter å venter på mndlige her.;)vil igang med ny pergokur altså.
Gjest Skrevet 13. februar 2011 #61 Skrevet 13. februar 2011 Hei alle sammen Så hyggelig at det har kommet flere inn hit Synes dere er flinke alle sammen jeg. Det er helt ok å skeie ut en gang i blant vet dere, så lenge man da ikke gir opp, og det er det jo ingen her som har gjort :-) Har selv vært skikkelig utpå kjøret i helgen :-P Neida, men det har blitt litt for mye sukker i det siste... Så nå er det full stopp, og kanskje en ketolyserunde også... Føler jeg har lagt på meg, men tror det er litt psykisk også. Jeg fikk TR på torsdag :-( Kjiiipt som vanlig, men nå skal vi i gang med første rund Pergotime, så nå SKAL det gå!!! Mulig jeg må ut å reise litt denne PP'n for å være sammen med kjæresten i EL-tiden. Hva gjør dere til daglig da, jenter? Jeg går bare hjemme for tiden, og det er så kjedelig og føles som om ventetiden blir mye lenger av det... Og det hjelper ikke at mannen reiser så mye i jobben heller.
Noah 08. Skrevet 13. februar 2011 #62 Skrevet 13. februar 2011 Viktig med opp-backing ja merker jeg;) Sambo er ganske flink for tiden, roser meg for trenings innsats og støtter meg i kostholdsedringen Så leser jeg her om dere da som også er så flinke Har vært veldig flink i dag og er motivert for ei ny,sunn uke Er veldig babysyk for tiden merker jeg.. vi har egentlig bestemt oss for å ikke prøve så mye før etter påsken..men skjer det,så skjer det TR lar jo vente på seg så har ikke peil på om EL har vært (gyn. sa det var El på vei da jeg var på ul 27.01) Skal jo tilbake 3 mars for blodprøver + sjekke blodtrykket, er spent på hvor mye jeg har klart å gått ned til da.. blir nesten sånn hekta på å klare 1 kilo i uka,å det er jo målet mitt og Jeg jobber som vikar i en barnehage,ca 70%.. håper veldig på noe fast,det hadde gjort fremtidsplanene bedre :-) Ha ei fin uke jenter!
racine Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #63 Skrevet 14. februar 2011 Jeg har også en samboer som er veldig flink til å støtte meg, og rose meg hele tiden. vet ikke hva jeg skulle gjort uten han:) jeg har akkurat kommet meg hjem ifra 1 1/2 time med trening:)litt egentrening først, så blei det litt spinning. tok det bitte litt rolig idag for har vært litt små uggen idag. så håper formen er på topp igjen imorgen:) vurdere å kanskje bytte gynekolog jeg nå da.Er ikke helt fornøyd med han jeg har.har ikke hatt mens siden juni, og det liker jeg ikke helt. og virker som den lar seg vente på seg også. jeg jobber også i barnehage:O) 100 % som barne-og ungdomsarbeider:)trives veldig godt med det og er utrolig gla i barna:D
Noah 08. Skrevet 14. februar 2011 #64 Skrevet 14. februar 2011 TR ankom her i dag da,på selveste valentine,er happy! Ble 85 dager.. håper neste er mer normal Feira valentine med pizza til middag,men gjorde det godt med bodypump etterpå og bare en salat til kvelds Nå er jeg veldig motivert igjen Vurderer EL testing denne mnd. bare for å ha litt peiling på syklusen.. tenker kanskje å begynne å teste på dag 15 siden "normal" syklus for meg er ca 30 dager.. Nesten ferdig med barne-og ung. arb. jeg å,mangler bare 12-18 før jeg kan ta fagbrev
racine Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #65 Skrevet 17. februar 2011 Hei igjen jenter.::)vært hos ny gyneo idag for var ikke fornøyd med han jeg hadde.og det skal jeg si dere var bra at jeg gjorde. jeg har nå fått helt ny informasjon. Han kunne ikke skjønne at jeg hadde fått konstatert PCO, for han kunne ikke se tegn til cyster en gang. veldig festlig. men han sa at jeg hadde små blærer på eggstokkene mine og liten livmor da. så det er jo ikke helt bra. så han ville teste en dobbel pergo kur på meg, for å se om det hadde noen funksjon på eggene mine. hvis ikke sender han meg inn til Rikshospitalet. hjelp! he he. blitt lite trening den uka her desverre, for kroppen har vært så sliten. så jeg tar det med ro hjemme idag. skal gjøre litt husarbeid hjemme idag da. for jeg skal avgårde hele helga med ei venninne:) Håper alt er bra med dere:) klem
Gjest Skrevet 17. februar 2011 #66 Skrevet 17. februar 2011 Noah + babyønske: Jeg ville ha startet å teste på dag 13-14 hvis jeg var deg ;-) Kjøp de billigstrimlene, de funker bra racine: så utrolig bra at du blir tatt på alvor!! Skal du begynne på Pergotime nå da? Jeg har nå akkurat begynt på min første enkle kur, og må si at bivirkningene er ille :-S jeg klarer nesten ikke å få i meg noe mat for har fått sånn ekkel smak i munnen som gjør at ALT jeg spiser smaker skikkelig ekkelt :-/ Men det er vel verdt det hvis det blir en spire av det Har ikke vært så lett å holde meg til "dietten" nå de siste dagene, for det eneste jeg klarer å få i meg er saft og tørre salte kjeks. Skulle tro jeg var gravid :-P Men jeg blir jo ikke akkurat tykkere av det lille jeg får i meg nå da... Så koselig med en helg med venninnen da Jeg må sannsynligvis sette meg på et fly til New York på søndag for å være sammen med kjæresten til uken når eggløsningen kommer. Kan ikke risikere å gå glipp av en eggløsning når man går på Pergo... Men New York er jo fint, så jeg skal ikke klage ett sekund ;-) Klemmer til dere :-)
racine Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #67 Skrevet 17. februar 2011 Dobbel pergotime her ja, for å se om det har noen innvirkning på eggene mine.:)håper virkelig det, så jeg slipper alt det styret frem og tilbake til Oslo.:)men veldig spennende tid i møte da:Dhåper det skjer noe her snart. godt å få vite hva som var galt ihvertfall. mye tryggere nå. huff da.. jeg hadde ikke noe særlig bivirkninger med første pergokuren min, var bare veldig trøtt. men blir spennende å se nå når jeg tar dobbel. he he. heldiggrisen som skal til New York da;)aldri vært i Amerika jeg. vi har så lyst til å dra ditt. men koster jo endel desverre.:/klemmers
Gjest Skrevet 17. februar 2011 #68 Skrevet 17. februar 2011 Det blir veldig spennende da! Husker min første gynekolog mente at jeg hadde pco, men det er jo ikke tilfelle... De andre gynekologene jeg har hatt senere har bare ristet på hodet av det, så det er tydeligvis en del der ute som ikke er like flinke i jobben sin ;-) Ja, nå har jeg akkurat bestillt billetten så da blir det reising på søndag. Gleder meg til det altså Jeg har bodd litt i NYC før, og ellers jobber kjæresten der + i LA og London så har jo vært med noen ganger. Heldigvis har vi familie og venner som bor der så vi sparer mye på å bo hos dem :-) Ellers er jo reisingen dyr nok :-S Nei, æsj disse bivirkningene altså :-/ Jeg gleder meg til å spise et måltid som smaker godt igjen... Men igjen, hvis disse herlige pillene faktisk virker så er det såååå verdt det :-)
Gjest Skrevet 17. februar 2011 #69 Skrevet 17. februar 2011 Det blir veldig spennende da! Husker min første gynekolog mente at jeg hadde pco, men det er jo ikke tilfelle... De andre gynekologene jeg har hatt senere har bare ristet på hodet av det, så det er tydeligvis en del der ute som ikke er like flinke i jobben sin ;-) Ja, nå har jeg akkurat bestillt billetten så da blir det reising på søndag. Gleder meg til det altså Jeg har bodd litt i NYC før, og ellers jobber kjæresten der + i LA og London så har jo vært med noen ganger. Heldigvis har vi familie og venner som bor der så vi sparer mye på å bo hos dem :-) Ellers er jo reisingen dyr nok :-S Nei, æsj disse bivirkningene altså :-/ Jeg gleder meg til å spise et måltid som smaker godt igjen... Men igjen, hvis disse herlige pillene faktisk virker så er det såååå verdt det :-)
racine Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #70 Skrevet 17. februar 2011 Så greit å familie rundt omkring da:)det sparer dere jo mye på. kjærsten din jobber med da?:)her jobber vi i barnehage begge to:P he eh. Hvor lenge blir du borte da? ja, vettu hva...den så verdt det er å ta de pillene når du plutselig sitter med en kjempe herlig baby i fanget!!gleder meg sååå til det. så håper ikke det blir for mye greier her altså. at jeg må farte inn til oslo.:(huff..at noe så herlig kan være så vanskelig liksom.:(men jeg håper de pillene fungerer altså!!!
Gjest Skrevet 17. februar 2011 #71 Skrevet 17. februar 2011 Ja, veldig greit det. Også er det jo mye hyggeligere i lengden enn å bo på hotell. Kjæresten min jobber med et hedgefond og med eiendomsinvesteringer ;-) Man kan trygt si han har vært heldig. Koselig å jobbe i barnehage da Jeg har også gjort det i perioder. Også har jeg jobbet litt som dagmamma. Blir jo skikkelig babysyk av det... Jeg kommer hjem igjen neste fredag, så blir ikke så lenge denne gangen Men lenge nok, hehe. Ja, får håpe at du slipper rikshospitalet... Ikke at det er noe galt der altså, men er jo bedre hvis det klaffer med Pergo :-) Bor du langt unna Oslo da? Denne prøvetiden er virkelig en prøvelse altså! Men vi må ikke gi opp! En dag (forhåpentligvid veeeldig snart) blir det vår tur til å få positiv test og et herlig babyresultat ;-)
racine Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #72 Skrevet 17. februar 2011 må kose deg kjempe masse ihvertfall:) så vil jeg høre om turen når du kommer tilbake. Jeg håper jeg slipper riksen ja. men nå er jeg igang med pillene ihvertfall, så får vi se hva som skjer.:)jeg bor i sandefjord, så bor 1 1/2 time unna oslo ca. jaaaaaaa. nå er det vår tur snart altså;)lurer så innmari på hvordan vår baby vils se ut.
Gjest Skrevet 17. februar 2011 #73 Skrevet 17. februar 2011 Tusen takk for det :-) Sandefjord er koselig da :-) Har vært der mye før, men nå er det en stund siden sist. Vi får krysse fingrene for hverandre her, så kanskje det blir noen små pergo-spirer på oss snart ;-)
Noah 08. Skrevet 17. februar 2011 #74 Skrevet 17. februar 2011 Takk for tipset mamma i 2011? Og god tur til NY ! blir spennende å høre om det blir klaff på pergo nå :-) Lykke til:) Så utrolig sløvt av gyno. racine.. er jo ikke akkurat gøy å få pco diagose da.. men bra å høre at den er feil og at du virkelig får hjelp og oppfølging. Jeg sliter dessverre med motivasjonen...har vært veldig flink å trene hver dag denne uka,unntatt i dag.. har forsåvidt holdt meg til lavkarbo å,bare spist litt brød i dag.. men sliter nå.. er vel tanta som har skylda,regner med det blir bedre i morgen,ser ut til å være på retur :-) Håper denne syklusen blir mer normal.. Snart natta her nå,trøtt i trynet
racine Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #75 Skrevet 21. februar 2011 Da var det ny uke igjen da jenter;) jeg har ikke spist lavkarbo i helga desverre, men nå er jeg igang igjen;)får så vondt i magen hvis jeg spiser mye karbo. så det skal jeg holde meg unna kjenner jeg;) Gleder meg til å høre hvordan det har vært i NY:D tok siste pillene idag, så er veldig spent nå på om de har hatt noen virkning på egga mine.;)skal på sjekk neste tirsdag, så det blir veldig spennende:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå