racine Skrevet 27. januar 2011 #1 Skrevet 27. januar 2011 jeg har pco og vært hos gyneo idag. har vært igjennom en hormonkur allerede, og han ba meg vente et par mnd før jeg kom til han for en ny kur. men siden den gang har jeg startet med lavkarbo og går hos refleksolog.så idag fant han ut at jeg hadde færre cyster og ville at jeg skulle få blødning av meg selv før jeg fikk noe ny hormonkur. jeg håper sååå at jeg får den mndlige snart.:)vil så gjerne bli gravid i 2011:Dnoe flere som er i samme båt?pco og lavkarbo?
Elastica Skrevet 27. januar 2011 #2 Skrevet 27. januar 2011 Hei :-)) Jeg er ikke et sekund i tvil om at lavkarbo hjelper! Jeg har selv pcos og har fått kortere og mer stabil syklus og tydeligere el med lavkarbo (Har gått på det i et og et halvt år og gått ned ca 15 kg) Nå har jeg også kjøpt vitex som jeg har hørt fantastiske historier om. Det skal jeg ta i min pergofrie mnd. Masse lykke til - håper det klaffer for deg ;-))
ønsker * magetroll <3 Skrevet 27. januar 2011 #3 Skrevet 27. januar 2011 har hørt det samme jeg ble gravid bare en uke og 4 kg etter at jeg begynte på lavkarbo mista desverre, men er faktisk sånn at jeg lurer på å begynne på lavkarbo igjen nå! måtte jo begynne å spise mer normalt igjen når jeg fant ut at jeg var gravid, men har ikke orka å begynne på igjen
racine Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 27. januar 2011 så godt å høre:)da håper jeg det skjer noe her.. trives veldig godt med lavkarbo:Dskal veie meg neste uke, da er det 1 mnd siden jeg startet, så er veldig spent. gikk ned 2 kilo første uka. he he.men håper du er heldig nå du også tyrjente88;)vi satser på at 2011 er et bra år.
Noah 08. Skrevet 27. januar 2011 #5 Skrevet 27. januar 2011 Hei! Jeg var hos gyn. i dag å fikk bekreftet min mistanke om at jeg har pcos. Har uregelmessige sykluser+++ er på dag 68 nå. Har i tillegg litt høyt blodtrykk. Startet på lavkarbo i går,å gynekologen var veeeldig positiv til det. Hun ville ha meg inn til ny sjekk om 5 uker å hun håpet da at jeg hadde fått eggløsning og mens.. hvis ikke skulle vi diskutere div. hormon behandlinger. Er så spent på virkningen av lavkarbo! Lykke til alle sammen :-)
racine Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 27. januar 2011 du får holde meg oppdatert hvordan det går med deg da.. veldig spennende det her.:)jeg har holdt på med lavkarbo i snart 1 mnd og stortrives.:)hva pleier du å spise å sånn da?jeg har også litt høyt blodtrykk så da er dette ypperlig.:)krysser fingrer for alle her.;)og håper vi snart sees i 1.trimester.
Noah 08. Skrevet 27. januar 2011 #7 Skrevet 27. januar 2011 Ja,syns også det er spennende. Gyn. var veldig optimistisk,mente det hjalp mye om jeg bare gikk ned 5-6 kg. men målet er ca 15 .. på sikt Siden jeg begynte har det stort sett gått i egg,kyllingfilet,salat og smoothies av bær+naturell yoghurt. Tenker videre å spise torsk på forskjellige måter,bacon,eggerøre,omelett,cottage cheese. Kan spørre hva blodtrykket ditt ligger på og har det sammenheng med pcos`n? Krysser fingrene for fruktbartheten
racine Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 27. januar 2011 jeg vil helst gå ned endel jg også;)gikk ned 2,2 første uka. men skal veie meg bare 1 gang i mnd fremover. så veldig spent nå hvordan det har gått, skal veie meg neste uke:) du burde gå inn på denne siden:lenabeatrice.net. der står det myye bra oppskrifter:D vettu hva, jeg husker faktisk ikke hva blodtrykket mitt var.men jeg spiste ikke veldig sunt før så tror det var grunnen til høyt blodtrykk tror jeg. men gyneo var jo veldig fornøyd med at cystene hadde blitt færre nå da. så da går det riktig vei.;)men hva var blodtrykket ditt på da?
Noah 08. Skrevet 27. januar 2011 #9 Skrevet 27. januar 2011 Skal også veie meg bare 1 gang i mnd. blir 5 uker til neste gang da,siden jeg skal til gyn. igjen da:) Skal sjekke ut den siden! Spiste også litt usunt før,men har også høyt blodtrykk i nær familie.. hadde 156/ 94 nå. Hun stusset litt over det siden jeg er aktiv å trener 3-4 ganger i uka.
racine Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #10 Skrevet 27. januar 2011 jeg har desverre vekt hjemme, men den er lagt på jobben nå og skal frem bare 1.g i mnd. har høyt blodtrykk i familien jeg også. tror overtrykket mitt var på 140 ca og undertrykket noe samme som deg. men det er snart 1 år siden. så veit ikke helt hva det er nå. men håper det går nedover nå med lavkarbo da:)hvordan synes du det har gått første uken da? jeg trener 4-6 ganger i uka nå, for jeg vil virkelig at de tskal skje noe med kroppen nå.
Noah 08. Skrevet 28. januar 2011 #11 Skrevet 28. januar 2011 Har vekt hjemme vi og,men skal prøve å ikke veie meg før legebesøket:) Oki,ja,håper det går ned til normal med sunnere kosthold og mere mosjon,skal prøve å trene 5 ganger i uka jeg å,men jobber i bhg,så får litt aktivitet der og:) Syns det går greit,men har spist et par grove knekkebrød og en kiwi,vet ikke hvilke frukt som er "lov" ? Skal komme meg gjennom helga nå,det verste er å ikke drikke brus.... Håper jeg har gått noen kilo til neste legebesøk..
Gjest Skrevet 28. januar 2011 #12 Skrevet 28. januar 2011 Jeg har ikke pco, men har levd lavkarbo i snart to år, med noen pauser innimellom :-) Første 5-6 mnd gikk jeg ned 15 kg! Og jeg spiste mer enn noensinne Nå har jeg aldri vært overvektig, så måtte faktisk legge på meg litt igjen, men jeg får mye mer energi av lavkarbo kosthold, så det kommer jeg nok til å savne litt hvis jeg er så heldig å bli gravid. Men lavkarbo anbefaler jeg på det varmeste til alle jeg kjenner :-) racine: kan jeg spørre hvorfor du har det nicket? kjenner en som heter det og det er så spesiellt
Noah 08. Skrevet 28. januar 2011 #13 Skrevet 28. januar 2011 Så flott at du deler,det gir meg håp i start fasen! Målet mitt er jo ca -15 kg på 1 år (helst mot 20) Er veldig motivert nå så håper det varer :-)
Gjest Skrevet 28. januar 2011 #14 Skrevet 28. januar 2011 Jeg er helt sikker på at du kan klare 15-20 kg i løpet av et år :-) Når du har motivasjonen har du kommet laaaangt :-D Lykke til!!!
racine Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #15 Skrevet 28. januar 2011 veldig flott å kunne dele erfaring med andre som driver med det samme.:Djeg er veldig spent på hvordan det går neste uke altså. og håper mensen kommer snart, så jeg får igang ny kur.:)håper 2011 er vår år. min motivasjon er virkelig inne, og hadde håpet på kanskje -10 før påske, men vet ikke om det er for godtroende? jeg jobber også i barnehage, så skjønner hva du mener, men merker jeg får mere overskudd av lavkarboen og trening på jobb også. man skal spise minst mulig frukt egentlig, men hvis mann skal spise frukt er vel eple og appelsiner det beste, men bær er det mindre karbo i. nicket mitt har jeg fått ifra koret, er navnet mitt bare stokka litt om. he he
Noah 08. Skrevet 28. januar 2011 #16 Skrevet 28. januar 2011 Jeg syns også det er flott å dele,både med lavkarbo,pcos og prosjekt baby Vi får satse på at dette blir et bra år,på alle måter :-) Skal sette meg enda mere inn i kosten iløpet av helga.. håper også å merke en god forskjell før påske :-) Masse lykke til neste uke,å husk å oppdater
racine Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #17 Skrevet 28. januar 2011 jeg skal oppdatere vettu. så må du bare si ifra hvis det er noe du lurer på. er har blitt veldig gla i Cocosa. bruker til steking,og en annen cocosa til å ha på tekaker og diverse. 0 g karbo pr 100 g og 100 g fett;)
Gjest Skrevet 28. januar 2011 #18 Skrevet 28. januar 2011 Du kan ha kommet veldig langt innen påske vettu ;-) Det gikk ekstremt fort med meg i hvert fall! Forresten kan jeg anbefale www.lavkarbo.no! Der er det uendelig med oppskrifter og mange som virkelig kan "faget" + at det er tabeller med oversikt over hvor mange karber det er i forskjellige matvarer, frukt osv. Veldig hyggelig forum også Hvis du trener jevnlig så er det bare bra å spise litt frukt ;-P men min favoritt er jordbær, og de er det ikke mye karbohydrater i! Så morsomt med navnet - det betyr "røtter" på fransk (altså familierøtter - slekt), så det passer jo bra her inne på bim ;-)
racine Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #19 Skrevet 28. januar 2011 da skal jeg sjekke litt der også. redd for at det ikke går så fort nedover når jeg trener så mye men. at det blir muskler liksom.håper torsdagen kommer fort, for da er det 1 mnd siden jeg startet.;)så blir spennende å se hvor store forandringene er, eller om det er noe særlig forandring. er så klar for baby jeg nå, at jeg er helt dårlig.:(vil prøve å tenke på noe annet,.. men er ikke så lett bestandig..
Gjest Skrevet 28. januar 2011 #20 Skrevet 28. januar 2011 Kjenner meg igjen der altså... er skikkelig babysyk! Det gjør det jo ikke noe lettere når du jobber i barnehage heller ;-) Man får jo så desperat lyst på en sånn søt liten en selv <3 Sluttet på pillen for to og et halvt år siden jeg, så synes det er veeeldig på tide at jeg skal bli gravid nå :-P Vi får bare krysse fingrene for hverandre
racine Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #21 Skrevet 30. januar 2011 er helt grusomt å være babysyk når mann vet mann sliter med den biten der.:(men sliter du med regelmessig sykluser du også eller? nå håper jeg bare mndlige kommer snart så jeg får ny pergokur, men har jo ikke hatt det siden juni da:(huff. men vi får krysse fingerene for hverandre og håpe det beste:D
Gjest Skrevet 31. januar 2011 #22 Skrevet 31. januar 2011 Ja, det er virkelig en prøvelse dette... Er bare så utrolig glad jeg har en så snill mann som holder ut med maset mitt :-P Ja, jeg har veldig uregelmessige sykluser... Varierer fra 27 til 60 dager (i hvert fall det siste året). Men hovedproblemet er at jeg veldig ofte ikke får eggløsning (i hvert fall om man skal tro tempingen + el-tester). Denne pp'en har jeg nok hatt EL da, så er jo ekstra spent da... Klaffer det ikke nå så skal vi i gang med Pergo for første gang. Jeg er i utgangspunktet skeptisk til å bruke såpass sterke medisiner, så jeg har prøvd akupunktur, urter osv, men det har jo ikke hjulpet noe dessverre. Har du ikke hatt mens siden juni?? Da hadde jeg blitt gaaal altså! Har du hørt om Provera? Det kan man få for å sette i gang mens, for så å evt begynne på Pergotime... :-)
racine Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #23 Skrevet 31. januar 2011 jeg er også veldig gla for at jeg har en utrolig tålmodig samboer.:Dde er gull verdt altså.:)jeg fikk provera nå i slutten av juni og pergo. legen mente jeg hadde en tidlig abort da. men jeg vet ikke. hadde en blødning i desember som varte i ca 5 dager. og når jeg var der sist sa han at jeg skulle få mensen på naturlig måte siden jeg spiser lavkarbo og trener så mye. det er jo sterke medisiner. og han trodde at det ville komme av seg selv siden jeg er så streng med det nå. så da håper jeg virkelig det er rett rundt hjørne. for da skulle jeg ringe han med en gang så får jeg nok ny pergokur;) jeg prøvde fotsoneterapi, fikk da mens mars, april og juni ifjor. men fungerte ikke sånn veldig for meg.var ikke noe mere ho kunne gjøre. men nå spiser jeg lavkarbo og går til en refleksolog.:)hørt at det er mange som er veldig fornøyd med det, og at det har hjulpet mange:) jeg krysser fingrene for oss.:Dhold meg oppdatert;)
Noah 08. Skrevet 31. januar 2011 #24 Skrevet 31. januar 2011 Jeg sprakk deluxe i helga da.. skulle ut med noen venninner å holdt meg til rosevin på vors som jeg har lest skulle være absolutt sunnest..men det gikk ikke ute på byen gitt.. 2-3 drinker å dagen i går var veldig dårlig,klarte nesten ikke spise noe Men startet med friskt mot i dag! Har jo fortsatt til 3 mars på å få til resultater,da jeg skal til legen igjen..' Men ingen tegn til at tanta er på vei da.. er vel dag 80 snart.. Ha ei fin uke jenter :-)
racine Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #25 Skrevet 31. januar 2011 blir utskeielser noen ganger. men da er det viktig å komme seg tilbake til lavkarboen med en gang. jeg skeia litt ut igår jeg også, spiste hamburger. jeg skal veie meg til torsdag, så veeeeldig spent på hvir mye jeg har gått ned på 1 mnd. dere er flinke jenter!!!stå på!! 2011 er vårt år;) og jeg heier på oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå