Gå til innhold

Lønn for en avdelingsleder, butikk

Anbefalte innlegg

Noen som vet noe om lønn??

Skal søke på en jobb, de søker etter avdelingsleder i en butikk her jeg jobber. Men så er jeg jo litt nysgjerrig på sånn ca lønn. Har vært inne å kikka på handel og kontor sine sider, men der står det ingenting (eller jeg fant ihvertfall ikke) noe om det er noen ekstra tillegg når du er avdelingsleder.

Jeg har bare 1 år erfaring fra tilsvarende arbeid, men utenom det har jeg 10 års erfaring med andre jobber. Er utdanna tekniks tegner, så det er jo ikke relevant for jobben.

Er det noen som har peiling?? Dere som jobber i butikk, har dere noen personal fordeler som rabatter osv. dette er en butikk som selger barneklær fra innerst til ytterst. Har 3 barn, så det hadde jo vært greit med litt personalrabatt hvis jeg får jobben :-)

Fortsetter under...

Har aldri jobbet i butikk, så vet ikke det, men har selv en avdelingsleder i kommunal stilling. Kommunen er jo ikke kjent for å betale særlig bra, så kanskje det er sammenlignbart?

En avdelingsleder har jo hovedansvaret for den daglige drift og planlegging. Jeg har ikke mange ansatte, men ansvar for ca 20 stk personal. Man må jo også stå ekstra på ved behov, det vil jeg tro du også må.

Jeg har 460 000 i året. Det er ikke mye, men butikker betaler kanskje ikke allverden de heller. Jeg har ingen personalfordeler, men vil tippe butikker har mer av dette.

Min mann har jobbet i butikk i 10 år og fikk i fjor tilbud om butt.sjef stilling.. Lønna var på 23 000kr pr mnd, brutto, altså bare 2000 kr mer enn han hadde som vanlig ansatt så han takket nei! rett og slett pga dårlig bet i forhold til jobben (ansvaret osv)

Dette var en liten butikk, men vi sjekka litt rundt om og fant ut at lønna lå på omtrent det samme all over!!!

Har jobbet i flere butikker og har fått personalrabatt hos to av tre. Har variert mellom 20% og 40% avhengig av butikk/varetype. Tror det er ganske vanlig å få personalrabatt ii butikker med barbeklæt/utstyr, er jo en fordel å ha personlig kjennskap til produktene man selger...

Hva lønn angår har jeg ikke erfaring. Men vil tro at du kan ta utgangspunkt i vanlig lønn + litt ekstra.

Kommer an på hvilken bransje du jobber i også.

Har jobbet som butikksjef i en reiseforretning og hadde en brutto mndlønn på ca 24500 i mnd. Jeg kunne ikke jobbe 100% pga åpningstider og bhg ( senter som åpnet kl 10, pga timesparing osv kunne jeg ikke forsvarliggjøre å starte feks 8.30) Ble pålagt å jobbe annenhver helg og to kvelder og en kveld annenhver uke (tror annenhver helg og en kveld i uka er ganske vanlig for butikksjefer)

Var da ikke hjemme før 21.30.

Jeg synes jeg fikk dårlig betalt i forhold til ansvaret. Når noen er syke, forsover seg etc må man være der. Må være tilgjengelig på telefon. Samtidig kjeda meg og kveldsjobbinga var noe herk. Jeg fikk utbetalt ml 14- 15 i mnd, og synes derfor ikke det var verdt det.

Fikk 30% i personalrabatt, samme som øvrige ansatte.

Bonusordning, men i en bransje og butikk som ikke omsetter for veldig høye beløp utgjorde dette noen par tusen de mnd jeg oppfylte kriteriene.

Nabobutikken, en interiørbutikk, hadde på sin side mye å gjøre og jeg vet at lønna og bonusordningen var bedre der. En slektning av meg jobbet som butikksjef i en interiørbutikk og hadde en grunnlønn på 350 + bonus og lå på ca 400 i lønn.

Det kommer som sagt an på. Det er viktig at du trives med det du selger og kundegruppene og at arbeidstidene ikke er altfor ubekveme. Det ble de for meg og jeg synes ikke det var verdt lønna.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...