Gå til innhold

Uff, det er visst ikke meningen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på 6ukers kontroll rett før jul og fikk resept på hormonspiral. Ble ikke å hente den på apoteket før begynnelsen av andre uken i januar. Bestilte dermed time får å legge den inn, måtte vente til 20. januar. Jeg har hatt en kjempe grei fastlegevikar hele svangerskapet, og synes det høres helt greit at hun skulle legge den inn.

Torsdag den 20 steppet jeg inn på lege kontoret med spiralen, men til min store forskrekkelse så hadde min lege flyttet og det hadde kommet en veldig herslig sørsvensk mannlig lege, som da ble min fastlegevikar. Han viste ingenting om hvorfor jeg var kommet, så det første han spurte var at hvordan er det å jobbe på Rica (sluttet der for 1,5 år siden). Måtte da fortelle at han skal legge inn hormonspiral i meg og at jeg for 2,5 mnd siden fødte en liten gutt. Han satt som et spørsmåltegn og sa til meg at dette kan han ikke, han å få noen andre til å gjøre det for han. Bestemte meg med engang at han ikke får lov å legge inn spiralen pga at jeg fikk noen rift under fødsel. Han fikk ikke tak i noen og bestilte en ny time til meg den 25. januar. Det ble da diskusjon om jeg skulle betale for timen, og det måtte jeg selv om han ikke kunne jobben sin, kjipt.

Så tirsdag de 25. måtte jeg atter engang på legekontoret med spiralen. Da jeg kom inn så hadde han ordnet det sånn at en annen lege skulle hjelpe han å legge den inn. Men jeg sa at han får ikke lov til det, da må den andre legen sette den inn. Han skjønte at jeg var rett riftene og nøyde seg med å se. Det tok litt tid før den andre legen var klar for å hjelpe. Når vi da var kommet inn på undersøkelsesrommet og jeg hadde kledd av meg og klar fant de ut at pakningen på spiralen var ødelagt på et sted og den var derfor ikke steril lenger. De gikk for å se om dem hadde en ny på kontoret, men den gang ei.

Så dette var feil fra apoteket og vi måtte da sende en klage og krav om en ny spiral. Så dette kan ta lang tid og i tillegg tar det tid å få en ny legetime. Det er kjempe irriterende og jeg har begynt å tro at jeg nå må påan igjen 9 mnd gravid.

Humøret er ikke akkurat helt på topp..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For noe styr! Be heller fastlegen om å sende en henvisning til gynekolog - det gjorde min, og da hadde de spiral der, samt at de kunne se at den lå riktig med ultralyd..

Ordentlig kjedelig - men jeg ville heler gjort det slik, og fått refundert pengene av apoteket.

Du får bruke annen prevensjon til den er satt inn :-p

Skrevet

Styr ja, men problemet er at vi ikke har gynekolog tilgjengelig her hvor jeg bor og det er fra 2-4 timer å kjøre til nærmeste. Trur ikke det er så heldig å reise så langt i kulda med en baby.. :/

Har sendt samboeren utfor å kjøpe kondom :P

Skrevet

HUFF, Kjempesynd med din opplevelse!

I pakken på Hormonspiralen er det FULL beskrivelse på hvordan legen skal sette den inn.

Jeg har hatt fastleger og turnusleger som -tar en rask titt på infoen- Så bretter de opp armene, og VIPS er du sikker i 5 år!

Håper du får en bedre opplevelse neste gang, for Hormonspiral er Tingen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...