Gå til innhold

Gutten min på straks 5 mnd vil ikke ha grøt lenger, kan jeg gi noe annet?

Anbefalte innlegg

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Etter anbefaling av lege og HS begynte vi med grøt rett over 3 mnd, da han bikket 4 mnd ville han ikke ha mer, jeg har fortsatt å tilby, og prøvd forskjellige typer, med og uten banan/fruktglass etc.. nekter, bare brekker seg og spytter ut igjen!

HJELP MEG!??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Det finnes noe som heter Drikki (fra Nestle) som er en slags velling. Denne er tilsatt kalsium, jern og andre vitaminer og mineraler som det er i grøt. Du kan gi den på flaske eller kopp enten varm eller kald. Dette vil sikre han å få i seg alt det han trenger! Kanskje du kan prøve den?

Det finnes visstnok en som er fra 6 mnd men jeg har ikke sett den i butikk (har vært innom flere...). Det er også to ulike typer fra 8 mnd. Jeg tror ikke at det er noe problem å gi den før, for jeg kan ikke se at det er noe i den som det ikke er i enten grøt eller mme. Jeg ga i alle fall den til min gutt før han ble 8 mnd (men han var ikke 5 mnd da....).

Men ellers er det jo egentlig ikke noe problem at han ikke spiser grøt så lenge han får i seg nok melk. Du kan jo bare ta en pause fra grøten og gi grønnsakmos/fruktmos/brødbiter el lign. istedet for?

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Åh, takk for svar, han spiser 5 flasker med 210 ml mme, og en med 260 ml mme ila døgnet, så skulle gjerne fått gitt han noe annen mat, så det ble litt mindre mme! Da tror jeg jaggu jeg skal prøve den du anbefalte, har tilbudt litt fruktmos og diverse, men han er ikke særlig fan, han ELSKET det for en mnd siden. Skikkelig sær guttunge.

Jeg har iallefall gått over til Hipp 2, er det noe mer jern og sånn i den enn i nr 1 kanskje? Skulle gjerne sett på pakka, men samboeren har for vane å dosere opp alt med en gang og hive esken. Hehe

De glassene fra 6 mnd, er det litt dumt å gi det nå? Tenkte litt på de med litt kjøtt i og sånn, kanskje han kunne likt de litt bedre? Og det er det jo litt jern i..

Skrevet

Litt viktig at de får spise fra skje i den alderen, vår lille er svært kresen på grøtens konsistens. Har alltid litt ekstra kokt vann i en kopp så jeg kan tynne den ut dersom hun brekker seg når jeg begynner å gi. Kjøtt er tidlig! Men kokt gulerot brokkoli eller potet med litt MME bør magen kunne tåle. Her går det i gulerot med litt sviske lengst fremme på skjea...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...