Gå til innhold

Mini våkner ca 4 ganger i timer hver natt pga hoste....

Anbefalte innlegg

har vært slik i ca 2 uker, mener dere det er grunn til bekymring?

Det er en kraftig hoste så skjønner at han våkner av det - men han blir ganske irritabel og det blir lite søvn på oss alle.

Han hoster mest på natta og littegrann på morningen. Er ganske snørrete, men ellers er formen fin.

Vurderer å gå til lege, men er det vits? Har blitt sendt hjem før pga hoste - uten at noe kunne gjøres.

Fortsetter under...

I know the feeling!

Samme på natten her, uten hoste, men urolig mage...

Kanskje det finnes sterkere hostesaft gutten din kan få?

Ring å spør. Jeg har også mast mye på legen vår i det siste. Man får ikke verre svar enn nei.

Vi sliter med det samme. Lillejenta fikk rs-virus da hun var 4 mnd og har vært plaget med hoste mange ganger siden. Sist gang i november/desember gikk vi til legen, da hadde hun også litt feber. Ble påvist halsinfeksjon og hun fikk ventoline + penicillin. Ventoline er astmamedisin, var jo ikke påvist astma men legen ønsket å gi likevel.

Nå er hun nettopp blitt syk igjen, ingen sov noe særlig sist natt for hun bare hostet og gråt. Var til legen i dag og fikk efedrin men har vel ikke store håpet om at det virket for jeg synes ikke noen sier at de har hatt god virkning av efedrin?? Dersom hun får feber drar vi rett tilbake til legen, de sjekket nemlig ikke senkning i blodet og jeg er redd hun igjen skal få infeksjon. Storesøster hadde lungebetennelse to ganger og jeg synes symptomene er så like.. Men får vente til i morgen/overimorgen og dra tilbake til legen om det ikke er bedring.

Annonse

Hehe, efedrin ville jeg ikke gitt. Vi gav det til en av våre en gang hun hadde langvarig hoste. Det hadde ingen innvirkning på hosten som vi kunne merke, derimot ble hun fullstendig hyper av det og krøp glad og fornøyd rundt i senga si hele natta og holdt oss våkne. Ble med den ene dosen, for å si det sånn...

Nå har de vel også funnet ut at efedrin ikke skal gis til så små barn, pga at det har vært flere dødsfall pga denne medisinen: http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7096237

Jeg hadde samme problemet med min sønn. Han slet med mye forkjølelse og hoste som aldri ga seg fra han var bitteliten, og da han var litt over 1 år kontaktet vi lege etter ørten runder på legevakta oppgjennom. Vi hadde jo tenkt at han "bare" hadde forkjølelse det ikke gikk an å gjøre noe med. Resultatet ble at vi ble satt på Flutide astmamedisin... Og vi fikk faktisk en helt ny gutt!

Hei, sliter med hoste på min på 8 mnd nå også. Det er en slags slimete hoste som også gjør at han brekker seg når han får mat... Hvis det varer lenger enn 1-2 uker, så tar jeg kontakt med lege igjen altså. De skal vel ikke gå så lenge med dette.. Her er det også mye snørr... Kan man ta de med ut på trilletur når de har en sånn lei hoste og ikke feber i ca -5 grader?

Vi hadde en som hosta fryktelig om natta, når han skreik og når han herja. Verst var det om natta og morgenen. Gikk til legen, og han mente det kunne være astma. Fikk ventoline og flutide han skal ta morgen og kveld en mnd før vi skal tilbake til sjekk. Han er mye bedre nå, som er bra, men også kjedelig at det er noe han må leve med en stund.

Greit å få sjekka det når det har vart så lenge. God bedring! ;-)

Det er ikke sikkert det er grunn til bekymring, men jeg ville gått til legen og fått det sjekke, iallefall når det har vart så lenget. Kan jo være en infeksjon av noe slag...

Du vet jo selv hvor irriterende det er å vokne for du hoster sånn...

Jeg har gitt gutten min bisolvon (reseptfritt på apoteket) en slimløsende kur. Det hjalp for ham

Jeg ville absolutt tatt kontakt med lege.

Vesla mi på 14 mnd. fikk hosteannfall og var kjempe slapp og fikk efedrin på legevakta, det hjalp ikke men da vi reiste tilbake etter 14 dager og hosten var tilbake fikk vi en annen hostesaft som hjalp mye bedre.

Legen mente også han skulle henvise til en astmaspesialist for å sjekke at det ikke er astma som plager henne om natten (da det som regel er verst).

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...