Gå til innhold

Syns dere jeg er for "sytete"?

Anbefalte innlegg

Jeg er 28 uker gravid med mitt tredje barn. Har en kronisk sykdom som har gjort at jeg ved de to første graviditetene har vært sykemeldt hele svangerskapet. Dette hadde å å gjøre med at jeg jobbet nattstilling den gang. Har vært ganske frisk og rask hver gang jeg har gått gravid, men nattjobbing er ikke det beste for meg akkurat da.

I dette svangerskapet jobber jeg 60 % på en privat klinikk som sykepleier...er superfornøyd og trives veldig godt. Arbeidet fungerer fint selv om jeg er gravid, MEN...jeg får ikke sove om natta pga stiv og vond rygg. Dette gjør at jeg går rundt som en zombie om dagene, og jeg føler det begynner å bli forferdelig slitsomt. Det hjelper lite å legge seg tidlig en kveld, for etter 1,5-2 timers søvn våkner jeg med stiv rygg og må sitte og krumme ryggen for å "tøye" den.

Jeg har heldigvis min fastlege i ryggen - og hun sier at alt er opp til meg å bestemme hva jeg føler er riktig for meg nå. Hun syns det er kjempebra at jeg har klart å jobbe så lenge som jeg har denne gangen :) Det er godt å høre!

Min mann forstår ikke helt problemet mitt, føler jeg...han mener jeg bør fortsette å jobbe de tre dagene i uka, og heller være flinkere til å ta det med ro hjemme...ikke styre og stresse med alt av husarbeid og sånn...det løper ikke avgårde! Jeg føler kanskje ikke han helt ser mitt poeng...han ligger jo og sover alle de gangen ejeg sitter og strekker på ryggen og ikke får sove, liksom.

Så har jeg litt sårlig samvittighet for de på jobb...de holder på å få inn vikar for meg siden jeg skal ut i permisjon, men har ingen til å overta for meg om jeg skulle bli sykemeldt nå. Jeg vurderer om jeg skal tenke på å redusere til 50% stilling i en overgang å se om det kan fungere bedre? Men syns det er vanskelig å sitte å syte og klage til arbeidsgiver...

Off, ble langt og kjedelig dette her - men har dere noen synspunkter?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142838550-syns-dere-jeg-er-for-sytete/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første, du skal ikke ha dårlig samvittighet for arbeidsgiver! Ikke er det du som skal tenke på hvordan de løser dette med tanke på vikar osv! Husk at kommer du med sykemelding til sjefen din er det ingenting han/hun kan gjøre med det.

Du må huske å tenke på DEG selv, vær egoistisk. Helsen kommer før alt annet uansett!

For arb giver er du en arbeidsressurs, hvordan de løser dette er ikke opp til deg. Få deg sykemelding om du trenger det, lever denne til arb giver.

Har gjort det samme selv og fått full forståelse tilbake fra arb giver og kolleger. Helsen er pri 1, sånn er det bare.

Arb giver vil uansett tenke først og fremst på seg selv, noe du også burde gjøre.

..god bedring!

Jeg er og enig med mannen din at du kan gi slipp på en del av husarbeidet, han kan jo bidra han som har fin og frisk rygg?

Syntes du skal passe på deg selv, du kan jo prøve å gå i redusert stilling se om det blir bedre. Men la oss være ærlig den jobben du har er fysisk krevende, og den krever at du er psykisk til stede. Syntes du heller skal tenke at du har sått lenge i jobb tross alt. Siden mannen din mener at du kan gjør mindre hjemme så må betyr jo det at han må være villig til å gjøre mer.. Sånn er det her i huset fortiden, mannen min gjør mer sånn at jeg skal klare å jobbe. Jeg orker ikke alt, da prioriterer jeg jobb og barnet vi har og enklere middager. Så må mannen min ta resten da...

Pass på deg selv. Du kjenner kroppen din best. Jobber selv med mennesker å det krever en veldig annen konsentrasjon enn å jobbe på et kontor. Du må hele tiden være tilstedet og rommet for å gjøre feil blir også mindre. Da krever det at man er våken:)

Lykke til.

Tusen takk for støtte, jenter :) Det hjelper å høre det fra andre i samme situasjon, liksom. Jeg får ta meg en prat med arbeidsgiver og legge en plan for de nærmeste ukene.

Takk for at dere er her for meg - alltid :)

Hei hei!

Sitter å lurer på det samme, godt å se det er flere i samme situasjon! Er 27+4 og føler meg så forferdelig sliten.. Har en mann som er dårlig etter en skade, og har hatt en del personlige ting å streve med noe som har gjort sv.skapet tøft hele veien.. Lurer på om jeg må be legen om en sykemelding nå, før jeg går på en skikkelig smell..... Men kvier meg så vanvttig for å be om sykemelding :-(

Annonse

Det er å si til legen som det er - hvis legen mener du kan trenge sm så får du jo det. Det er ikke uten grunn. Husk jenter, tenk mer på dere selv! Jeg er flinkere denne gangen til å ikke ha dårlig samvittighet for arb giver, samtidig som jeg syns jo det var kjipt når jeg måtte kaste inn håndkleet.

Husk helsen kommer først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...