Gå til innhold

Lei meg.. kommer akkurat fra fastlegen :-/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Timen startet bra. Ble veid og målt, snakket om kosthold og han synes jeg var flink til å holde meg sunn og sterk. Så kom vi på temaet menstruasjon og jeg har som regel menstruasjon vær mnd. Siden jeg har mens vær mnd ville han ikke skrive ut metformin for meg enda vi ikke har blitt gravide på 1 år! Vi har sjekket samboers svømmere og prøvene var over normalen bra.

Han mente at siden jeg er så ung ( 23 år ) var det best å avvente 6 mnd til med evt metformin eller pergo.

Jeg fikk henvisning til gynekolog som skal sjekke eggstokkene mine og jeg fikk en blodprøve.

Kjenner jeg blir så motløs :-( Enda 6 mnd.. Tenkte meg egentlig at jeg skulle få avslag pga alderen min. Synes det er leit. Samboeren min er over 30 og er veldig klar for barn.

Jeg skal snakke med gynekologen ang dette med eggløsning og kanskje jeg får oppfølging derifra ?

Vil bare så gjerne bli gravid nååååå :-( jaja, dagens hjertesukk fra meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest ♥venter på storken♥
Skrevet

Hei. Jeg er 25 og normalvektig. Og legen min ville ikke skrive ut metformin. Men jeg ba på mine knær, om å få prøve. Men må inn til kontroll neste mnd.

Jeg ville snakket med gyn om dette. De er myyyye flinkere. Min gyn var positiv til å begynne på met. (noe fastlegen ikke var) Men dumme meg valgte dobbel dose pergo, i stedet for enkel + met.

Det er fortsatt håp. Og alderen bør ikke spille noen rolle. Og du bør absolutt begynne på pergo. Hvis du sjekker VG i dag, så har det vært forsket på Femar. Og mange har hatt bedre effekt av det :)

Glem fastlegen, og snakk med gyn :)

Når det gjelder alder, så var jeg bekymra for det samme. Men det SKAL ikke ha noe å si :)

Skrevet

Hei! Alderen på mannfolka har ikke noe å si når d gjelder å lage barn nei... jeg vet av en mann på over 50 som skal bli pappa nå :P så m andre ord kan mannfolka lage barn til de er 100 år gamle :D

Skrevet

Ja, jeg får holde korta på gyn :-) Takk for oppmuntrende ord!

Blir spennende tid fremover. Jeg fant ikke den artikkelen du snakket om? Men, jeg har lest på legemiddelverket.no at metformin er nå åpent for behandling av pcos. Sammen med ppiller eller uten. Vekt hadde ingen rolle. De visste like bra virkning uansett :-) Tror jeg skal nevne på dette hos gyn. jeg skal til!

Merkelig at ikke fastlegen kunne slå opp å se det, liksom :P

Men, uansett! Gledelig nytt!

p.s har jeg dårlig hell med gyn så drar jeg til en privatpraktiserende klinikk som ligger på Bryn. Femina. Den har jeg hørt mye bra om!

Skrevet

Heisann... Tenk positivt, fast legen min gav meg ingenting annen enn rekvisasjon til gynekologen på medi3:) det var han som tok prøver både av meg og min mann, Han gav meg pergo og metformin. Vi har ikkje blitt gravide enda, men håper:)) startet på ny runde med metformin nå... Eg sluttet å ta dem pga plager, men nå biter eg i det sure eple å starter igjen:)) ønsker deg lykke til <3

Gjest ♥venter på storken♥
Skrevet

Nå har jeg lett og lett. Men finner ingenting om met og pcos. Hva søkte du etter? Har du evt. link?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...