Gå til innhold

Noen som har opplevd dette med at cysten sprekker??!!!!


Ate,mor til gutt nr3;-)

Anbefalte innlegg

Noen som har opplevd dette og som evt kan prøve å forklare meg hvordan det var?Jeg er plaget med endo og cyster og har opperert for dette i 04 og fått 3barn etter dette.men nå lurer jeg på om jeg har hatt en sånn cyste som sprakk,gud for noen smærter...noen med erfaring eller som har opplevd dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Ja, det har jeg opplevd. Var sykemeldt i en uke for dette. Forferdelige smerter og kvalme.... Det var pga væsken som samles i buken og presser på organer og annet vev, fikk jeg vite av legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ja det skjedde meg for et år siden midt på natten. Trodde jeg skulle dø så vondt var det. Svimte av og hyperventilerte. Ble hentet av ambulanse og undersøkt. Blod og veske i buken. Håper jeg ALDRIG kommer til å oppleve det igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei:)

Eg har opplevd dette i en tøff grad, en gang i åre di siste 4årene ca har cyster sprukket. De er vondt ganske med en gang. Eg ligger i foster stilling i 45 min fra di sprekke til eg klare å komme meg til lege for å sjekke om alt er ok. stander prosedyre blitt for meg å min mann:) første gang låg eg på sykehuse øve natten ellers har de vert inn og sjekke så hjem å legge seg nedpå... De e ikke lett når de pågår men me e vel di som må gjennom dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har endometriose, og fikk diagnosen i 2009. Dette ble oppdaget nettopp etter at en cyste sprakk (selv om jeg var plaget av sterke smerter i mange år før dette, også). Dette skjedde midt på natten, og jeg kan vel ikke helt sette ord på hvor vondt dette var.. det var helt forferdelig, og spesielt når du våkner opp og er skikkelig omtåka samtidig, og ikke skjønner hva som er iferd med å skje med kroppen din.

 

Smertene satt ihvertfall helt nederst i magen, på begge sider. Kjentes ut som noen stakk kniver i magen min, og vred de rundt.. dette varte vel i nesten 2 timer, og jeg ble også hentet av ambulansen og kjørt til sykehus. Etter dette har jeg heldigvis fått god behandling for endometriosen, og jeg har på tross av dette heller ikke veldig sterk grad av sykdommen, så jeg er heldig slik. Har opplevd at cyster har sprukket etter dette, også, og det er like vondt. Men går heldigvis lenger tid mellom hver gang. Prøver nå å bli gravid, og håper at endometriosen ikke vil påvirke evnen min til å bli gravid.. spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei :)

 

Ja, det har jeg opplevd, 2 ganger.

Første gangen var vi på ferie i utlandet, sto opp om morgenen og fikk plutselig vont i magen, jeg svimte av og våknet i sengen min av at mannen min prøvde å vekke meg. Ble hentet med amblanse, men de kunne ikke finne noe på røntgen på sykehuset.

For 7 år siden fikk jeg plutselige magesmerter på jobb, måtte ringe for å bli hentet, klarte ikke kjøre bil selv.

Lå på sofan i 16 timer med fryktelige smerter, dro til legevakta som gav meg ei sprøyte i baken og sa jeg hadde kolikk og sendte meg hjem.

Lå 10 timer til, da hadde jeg neste 40 i feber og samme smertene, dro til legevakt igjen, og denne gange ble jeg sendt med ambulanse til sykehus, der så de at cyster hadde sprukket og innholdet hadde kommet ut i magen og gitt infeksjon i bukhinnen.

Jeg måtte fjerne den ene eggstokken som hadde en cyste på 11x8 cm som var vokst fast, slik at de ikke klarte å redde eggstokken.

Har etter dette slitt med å bli gravid, men har fått 2 barn før dette og 2 etterpå :) Men de graviditetene etterpå har tatt tid.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Annonse

jeg har en cyste ved siden av fosteret nå. den er 9x9cm stor... håper ikke den sprekker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
jeg har en cyste ved siden av fosteret nå. den er 9x9cm stor... håper ikke den sprekker..

 

min er nå opperert vekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...