~Babyijanuar2011~ Skrevet 27. januar 2011 #1 Skrevet 27. januar 2011 Eg hadde termin igår, og det ser ikke ut til at noe skjer her i den nærmeste fremtid. Har hatt endel murringer og stikninger, men det blir ikke verre, samme styrke på en måte. Siden vi var på 3D UL i uke 27, så har vi visst at vi får ei jente som kommer å ligge rundt 4 kg ved termin, og nå som termindatoen har passert så begynner eg virkelig å engste meg for fødselen pga størrelsen. Eg har dessuten slitt med et ganske variabelt blodtrykk de siste 3-4 ukene, der blodtrykket har lagt på alt fra 130/75 til 150/90.. Er redsel for stor baby + variabelt blodtrykk grunn nok til å få satt igang fødsel? Skal til jordmor på mandag, da er eg 41 uker på vei..
mamseeeen Skrevet 27. januar 2011 #2 Skrevet 27. januar 2011 Ja så absolutt! Jeg ble igang satt med min nr 2, da jeg (jordmor) var redd for stor baby. Ble satt i gang på termindag, men hadde da også 3cm åpning. Hun vare bare 3870 da hun kom. Jeg venter nr 3 nå, og her vurderes det fra dag til dag om jeg skal igangsettes. Er selvsagt større grunner denne gangen. Jeg synes du skal snakke med jordmor, fortelle om din bekymring! Hjelper og syte litt også Kanskje de kan prøve strippsing eller noe?
Gjest Skrevet 27. januar 2011 #3 Skrevet 27. januar 2011 Jeg har en stor baby i magen, estimert til 4,5 kg ved termin. Har 11 dager igjen nå, men skal inn til ul på mandag for å kontrollere veksten igjen, og dersom det viser seg at han er veldig stor så skal det vurderes å sette igang på termin om ikke noe har hendt da. Så ta det opp med jordmor/lege, verdt et forsøk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå