Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 2 mnd. Har frem til nå hatt veldig fin vetkurve og er i utgangspunktet litt over gjennomsnittet. Men har de siste ukene bare spist fem-seks måltider med morsmelk i døgnet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sa helsesøster da? 300 g på 4 uker hørtes litt lite ut. Det viktigste er jo at han følger sin egen kurve da.

Vesla mi er 7 uker, og har lagt på seg 1,5 kg på 5 uker. Hs sa forventet oppgang var 100-150 g i uken.

Skrevet

Hei du:) ja,det var kanskje litt lite når babyen bare er 2 Mnd. Senere er det jo naturlig at de ikke har så stor økning. Hvor stort er barnet ditt? Nå vs fødsel? Har du veid barnet ditt på helsestasjonen og reagerte de der? Kan jo være så enkelt at noen babyer er mindre og spiser mindre enn andre:) hvor mange måltider babyen spiser har litt sammenheng med hvor mye de får i seg om gangen også. Kan jo være babyen din får i seg mye pr måltid. Hvordan er babyen din ellers da? blid og fornøyd? Virker hun/han tilfreds med den maten den får? Ta og hør litt med helsestasjonen så vil de nok komme med noen råd til deg:) men han/hun har jo iallefall gått opp og det er jo det viktigste:)

Skrevet

datteren vår la på seg 300 g på eit halvt år ho og vi fikk beskjed om at det er helt normalt no er ho to og veier under 10 kg.. men er frisk som ein fisk.. so du skal bare ta det me ro so lenge ungen virker kvikk og frisk

Skrevet

300 gram på et halt år? Går det an? Hvor mye veide hun da hun var 4 mnd da? eller da hun var 6 mnd? Husker du?

Hvordan var spisemønsteret hennes da?

Skrevet

Her må man virkelig ta informasjon med en klype salt. Regner med at det innlegget om å legge på seg 300 g på et halvt år enten er en unge som må være mye eldre, eller at det er et tulleinnlegg. Klart det ikke er normalt at ungen bare legger på seg 300 gram på et halvt år! frem til barnet er 6 mnd er 100-200 gram i uken normalt (selvsagt vil noen legge på seg mer og noen mindre, men det er normalen)! etter det avtar veksten litt, men de vokser ganske jevnt frem til 1 års alderen.

Skrevet

Takk for svar :-) Han er blid gutt, våken og aktiv. Var 4 kg ved fødsel og har lagt på seg over 200 g i uka en god stund..men de siste ukene veldig lite... Helsesøster sa jeg måtte prøve å gi han oftere eller vekke han for mat, men han vil rett og slett ikke ha mat oftere...

Skrevet

Så lenge han er våken og aktiv så ville ikke jeg ha bekymret meg så mye. Har selv ei jente som legger lite på seg, men i forhold til de andre barna i vår barselgruppe så er hun en av de mest våkne og aktive til tross for at hun er den minste jenta i gruppa. Alle babyene i gruppa er født innenfor en uke. Kan også legge til at jenta mi blir illsint om jeg prøver å legge henne til puppen når hun ikke er sulten. :)

Det er viktig å se på helhetsinntrykket. Om han blir slappere og mer søvning kan han nok trenge mer mat, men ellers regulerer de små dette veldig bra selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...