Gå til innhold

hjelp til to navn til lillesøster?

Anbefalte innlegg

Storesøster har to navn, hvor vi bruker begge til daglig.

Vi har bestemt at lillesøster skal hete Eline, men jeg lurer litt på å ha et navn til her også.. Det er ikke noe must, men vil gjerne vurdere det om dere har noen fine forslag på lur..

"problemet" er bare at vi vil bruke Eline til daglig.. Og siden det er et trestavelsesnavn kan det bli litt tungt med et navn til bak..

Fortsetter under...

Marie og Sofie passer etter det meste. Er de mest brukte navnene som andre fornavn, men det er jo ikke noe rart, for det er jo fine navn som passer godt til de fleste navn.

Eline Marie

Eline Sofie

Men litt tungt er det å bruke begge til daglig.

Hvis dere setter et kort navn foran så kan dere jo likevel bruke begge i det daglige?

For eksempel:

Oda Eline

Ida Eline

Ada Eline

Gry Eline

Mari Eline

Mali Eline

Tora Eline

Tuva Eline

osv...

Eline Maria

Eline Sofie

Eline Mari (med lang i)

Ikke lett å finne navn etter Eline som klinger bra synes jeg..

Lykke til med valget :)

Eline er kjempefint!

Synes Marie og Sofie er søte navn, men synes de blir litt intetsigende som mellomnavn. Føler det blir litt bare for å ha et navn til og at man ikke kommer på noe annet som passer.

Sitter med samme "problemet" selv, storesøster har et mellomnavn som passer perfekt, og tenker at lillesøster/bror bør få et også. Og det blir fort Marie, Sofie, Louise, Aleksander, August, osv, som er vanlig å bruke som mellomnavn, fordi disse klinger bra sammen mange navn.

Vet ikke hva storesøster heter, og hva slags navn dere liker, men vil råde dere til å ta et annet navn dere liker kjempegodt i stedenfor å ta det som "passer" best som mellomnavn, spes hvis dere ikke skal bruke det til daglig.

Synes det er fint med navn som feks Eline Astrid (bare et eksempel), selvom det ikke klinger så godt nar man sier det uten etternavnet. Særlig om det er oppkalling eller et favorittnavn.

Takk for svar. Ønsker å ha Eline først, men det er kanskje å ønske seg både i pose og sekk. Blir litt tungtvindt.

Sofie liker vi kjempegodt, selv om det er veldig vanlig som 2. fornavn så har vi det til storesøster. Den gangen var jeg nesten helt sikker på at hun ikke skulle få dobbeltnavn.

Jeg har selv et 2. fornavn (som ikke brukes) som jeg ikke liker og som ikke passer inn i det hele tatt..

Men så falt jeg så veldig for det navnet. Hun heter Mille Sofie.

Jeg tror egentlig jeg gir opp, så blir det bare Eline :)

Vi vurderte Vilja også, så tenkte litt på Vilja Eline. Men vet ikke helt hva jeg synes om det... Også liker jeg Emmie, men Emmie Eline blir litt rart det og..

Jeg synes Emmie Eline er kjempefint! Men hvis dere vil at hun skal bli kalt Eline blir det kanskje feil...

(Mille Sofie er også kjempesøtt)

Dere kan jo kalle henne bare Eline også?

Vurderer selv å droppe navn nr 2 siden det ikke var så lett denne gangen. Og dumt å bare ta et navn for at det skal være "rettferdig". Jeg heier på magefølelsen!

(hva med Eline Johanne? Jenta mi heter Johanne nemlig.... )

Annonse

Takk for tips.

Jeg klarer virkelig ikke bli klok på det.. Hvis det var opp til meg å velge navn på jentene uavhengig av sambo hadde de hett Elise/Eline og Sofia.

Men jeg liker Mille Sofie veldig godt nå, selv om jeg er litt skeptisk til at navnet er for barneaktig når hun blir voksen. Men da kan hun jo bare bruke Sofie.

Jeg får tenke litt på forslagene :)

Det ser ut som det bare blir Eline.. Samboeren er ikke så villig til å vurdere noe annet.. Selv synes jeg Emmie Eline er søtt, men fortsatt usikker..

Men Eline er jo vakkert, så det gjør vel ingenting.. MÅ ikke ha to navn bare for å ha det

Mille Sofie er kjempesøtt - men kanskje litt for søtt?

Jeg kjenner ei jente som heter Emma Eline - men alle kaller henne for Emmaline - søtt synes jeg ;-) Men da blir jo egentlig ikke Eline med...

Ellers så skjønner jeg hva du mener. Jenta vår har to fornavn, men bruker bare det ene til vanlig. På et evt barn nr 2 har jeg hele tiden tenkt at denne også må ha 2 fornavn. Men både gutte- eller jentenavnet som står øverst på lista vår nå, står best alene. Vanskelig det der. Som du sier MÅ jo ikke ha to navn bare for å ha det?;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...