Mamma til en Prins<3Juli-spire Skrevet 27. januar 2011 #1 Skrevet 27. januar 2011 Jeg har den siste tida fått vondt i magen hvis jeg har gjort mye husarbeid eller løftet sønnen min mye.. Men i går, etter at jeg hadde støvsugd og vasket gulvet fikk jeg kjempe vondt. Det var akkurat som sterke menssmerter og at magen strammet seg.. Og jeg følte mesten at jeg måtte puste meg gjennom.. Kom med jevne mellomrom og varte i ca 30 sekunder.. Gikk over etter ca en halvtime.. Er 17+2 på vei. Hva i alle dager er det? trodde ikke kynnere skulle være vonde? Burde jeg ringe legen?
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 27. januar 2011 #2 Skrevet 27. januar 2011 Det er nok vonde kynnere, og det er ikke bra så tidlig. Jeg ville ringt jordmor eller lege hvis du opplever det igjen! Det er aller mest et tegn på at du skal ta det mer med ro!
Mamma til en Prins<3Juli-spire Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2011 eg ringte til legen idag. Han mente at jeg ikke trengte å bekymre meg... Føler av og til han ikke helt vet, og at han bare sier at det ikke er noe farlig eller at jeg ikke skal bekymre meg.. kansje jeg burde ta en tlf til jormor også.. ?
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 27. januar 2011 #4 Skrevet 27. januar 2011 Ta kontakt med jordmor du, legene vet ikke alltid helt hva som er best! )
Nr.2 <3*FØDEKLAR Skrevet 27. januar 2011 #5 Skrevet 27. januar 2011 Jeg har selv hatt mange og veldig harde kynnere siden uke 16/17.. Jordmor anbefalte å ta det mer ro, men fortalte også at for noen er de vondere og hardere enn for andre. Jeg fikk sykemelding, og tok det med ro et par uker.. Kynnerne var uansett like harde som før.. Nå er jeg i uke 25 og og kynnerne har blitt mer kraftige enn di var, og jeg føler det likt som deg at jeg til tider må puste meg igjennom dem. Ikke særlig behagelig med andre ord.. Det viser seg at mange gang kan det ha sammenheng med lettere fødsler. Jeg er andregangs, og fødsel nr en varte ca tre timer.. Det trenger selfølgelig ikke å være likt for deg, så ta gjerne en tlf til JM om du er urolig.
Nusse_83 Skrevet 28. januar 2011 #6 Skrevet 28. januar 2011 Hei jeg hat hatt mye kynnere, både i det første svangerskapet mitt og dette. I dette begynte kynnerne i uke 16/17 og har kommer jevnlig etter det. Hos meg er som regel ikke kynnerne vonde, men om jeg jobber mye tungt fysisk så kommer de mye oftere og blir hardere og gjerne vonde. Da hjelper det å ta det litt med ro. Kynnerne er som regel ikke farlige, men jordmor har sagt til meg at men skal lytte til kroppen, og ta det mer med ro når de blir ubehagelige eller vonde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå