Gå til innhold

6 ukers kontroll av mor etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestiller man den selv hos fastlegen?

Hva er de de sjekker og er det noe spesielt jeg skal tenke på i forbindelse med denne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte ihvertfall ringe og bestille selv denne gangen, men hvordan det var sist, hos en annen lege, husker jeg ikke. Mange leger vil kun snakke noen minutter om fødselen, prevensjon osv på denne kontrollen, mens andre tar seg bedre tid og sjekker underlivet med en GU, tar blodtrykk, blodprøve og urinprøve (jeg har opplevd begge deler, og kan si at Oslo-legen min hadde det travelt og kun snakket litt om prevensjon;)

Skrevet

Leste at noen her hadde tatt den kontrollen hos jordmor, så det kan jeg tipse om! Tror de tar bedre vare på oss ferske mammaene enn en lege :)

Skrevet

jeg bestilte selv hos fastlege. hun spurte hvordan det gikk, om jeg ønsket prevansjon,sjekket blodtrykk, kjente meg på magen, sjekket underlivet, og tok blodprøver..det er gratis:-)

Skrevet

Jeg ble oppfordret til å bestille en time hos fastlege.

Kontrollen var forøvrig unødig for min del. Han fortalte om prevansjon, at jeg kunne bli gravid rett etter fødsel!! (som vi vet?), og ellers var det ikke var nødvendig med undelivsundersøkelse, ettersom jeg ikke hadde noen rifter, blødninger og følte meg i form.

Sjekket ikke noenting!

Han spurte ikke om min psyskiske helse, men det har jeg ikke erfaringe med at leger er så flinke til!!

Var der i fem minutter, etter å ha ventet 45 min på værelse.

Ja, litt damp her i dag altså ;)

Skrevet

Jeg bestilte ikke noen 6-ukers kontroll. Synes ikke selv jeg har behov for det, og på fødeavdelingen mente de det ikke var noe poeng om man ikke har spesielle plager etter fødselen. Time for prevensjonsveiledning kan man jo bestille når som helst om man har behov for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...