Tulipan2010 Skrevet 27. januar 2011 #1 Skrevet 27. januar 2011 Vet at det er veldig inviduelt, men hva er deres erfaringer? Vi har vært veldig heldige, og minsten har sovet fra 19.00 til 08.00, men kun en ammmepause siden han var noen uker gammel. Nå er han 4 mnd og jeg begynner å etterhvert håpe på enda mer sammenhengende søvn. Selv får jeg jo aldri mer enn 4-5 timer sammenhengende søvn. Som sagt, jeg vet bi har det bra men gleder meg til å slippe nattammingen.
fanteputt Skrevet 27. januar 2011 #2 Skrevet 27. januar 2011 Hei:-) Her i huset har lillemann sovet sammenhengende i 12 timer siden han var ca 3 mnd. Han får grøt kl 18 og flaske kl 19.
Nat27 Skrevet 27. januar 2011 #3 Skrevet 27. januar 2011 Min lille gutt har sovet fra 22-07 uten mat siden han var bare noen uker.. Uten nattamming.. Nå sover han stort sett fra 21-07.30. Han er 3 mnd. Noen ganger våkner han i 5 tiden for mat, men det er bare hvis han har sovet mye på dagen og fått i seg mindre mat.. Hvis du vet at babyen din har spist rikelig på dagen, kanskje du kan prøve med smokk når han våkner på natten? Jeg gjorde det med datteren min. Drøyde med smokken 15 min ekstra for hver natt før hun fikk, og etter noen netter (kanskje en ukes tid, husker ikke nøyaktig) var hun avvent fra måltid om natten og sov gjennom. Resultatet ble bare at hun ville ha et ekstra måltid om dagen, så hun fikk i seg akkurat det samme i løpet av et døgn som hun gjorde da hun fikk nattmåltid. Men som du sier - det er individuellt. Jeg har vært heldig og fått full nattesøvn tidlig med begge, mens jeg har andre venninner som må opp om natten enda når ungene nærmer seg ett år..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 27. januar 2011 #4 Skrevet 27. januar 2011 Som du sier; dere er veldig heldige som har såpass god nattesøvn allerede, og det er veeeldig individuelt når de begynner å sove 12 timer i strekk! Min eldste begynte f.eks ikke med det før hun var 1,5 år gammel, og ikke før hun ble nærmere 2 år gammel begynte hun å sove 12 timer i strekk hver eneste natt, mens andre igjen har sovebabyer som sover natta gjennom fra de er et par mnd gamle.. Ifølge litteraturen er det vanlig at de får lengre soveøkter om natta fra de får stadig mer fast føde på dagtid, dvs fra ca 6 mnd, da vil mange begynne å sove natta gjennom (dette er imidlertid definert som å sove fra 00 til 05 uten mat, og ikke 12 timer i strekk som mange tror..) Men ifølge litteraturen er det også vanlig at man opplever mer urolig nattesøvn i perioder, med flere oppvåkninger, fra ca 8-9 mnds alder- pga tenner, utviklingssprang, sep.angst og sykdom eller annet snusk, så det kan nok hende at du etterhvert vil lengte tilbake til denne tiden dere har nå, med nesten en hel natts uavbrutt søvn;)
LittLykkelig Skrevet 27. januar 2011 #5 Skrevet 27. januar 2011 herregud så heldige dere er.. Min er snart 8 mnd og får pupp ca mellom 5 og 7 på mårran. Nattamming er ikke noe problem, men han våkner tusen ganger før den tid. Må hjelpe han å snu seg, gi smokken osv. Men nå er det tennene som plager.. Når jeg tenker meg om så sov han vel bedre rundt 3 mnd.. Dere får håpe det varer
Cornelianelia Skrevet 27. januar 2011 #6 Skrevet 27. januar 2011 Vi holdt på med hyppig nattamming av minstemann til han var 9 måneder. Han krevde pupp minst annenhver time, gjerne enda oftere også. Da ble det en tøff avvenning med skrikekur. Hadde ikke noe valg, for vi måtte ha mer søvn, og jeg begynte å jobbe. Nå er gutten 21 månder. Han våkner stadig om natta og roper på oss dersom han ikke finner smokken eller bamsen sin. Er faktisk sjelden vi har en natt der vi sover helt uavbrutt, for enten våkner han og roper eller så er det storesøster på fire som våkner fordi hun drømmer noe eller må opp og tisse.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 27. januar 2011 #7 Skrevet 27. januar 2011 Kan forresten legge til at det sjelden var pga sult at jenta mi våknet så ofte om natta, det var mer pga urolig søvn, smokking osv... Det hender seg fortsatt at hun våkner på natta av og til, spesielt hvis hun er syk eller drømmer, men ofte klarer hun nå å roe seg ned av seg selv igjen, og det klarte hun ikke før da hun var yngre..
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 27. januar 2011 #8 Skrevet 27. januar 2011 Lillegutten vår har sovet natten 12 timer sammenhengende fra han var 6-7 uker tror jeg det var. Nå er han 4 mnd.
2010 Mammaen Skrevet 27. januar 2011 #9 Skrevet 27. januar 2011 Gutten vår har passert 8 mnd nå og har ikke sovet 12 timer i strekk enda.. Vi er oppe flere ganger hver natt med smokk... Men amming om natten sluttet vi med ved 6 mnd. Mer enn 4-5 time sammenhengende søvn har jeg heller ikke hatt på 8 mnd... Så gleder meg til jeg skal få sooooove en HEL natt!
Canari Skrevet 27. januar 2011 #10 Skrevet 27. januar 2011 Tror de færreste sover så lenge. Storjenta har aldri sovet mere enn 10,5 time på natta (nå av og til 11, hun er 4 år).
laroos Skrevet 27. januar 2011 #11 Skrevet 27. januar 2011 Aldri, kan dessverre være svaret! Støste på snart 3 har aldri sovet så mye som 12 t sammenhengende. Nå sover hans stort sett 11 timer om natta, og kommer som regel inn til oss i løpet av natt også... Så jeg drømmer om den dagen både han og lille er så store at de faktisk må vekkes! Kanksje når de blir tenåreinger...?
Novadona Skrevet 27. januar 2011 #12 Skrevet 27. januar 2011 Hehe, ja, det var det jeg tenkte også, når de er i tennårene
Sunniva10Jonas12<3 Skrevet 27. januar 2011 #13 Skrevet 27. januar 2011 Her har lille tulla sovet fra 19-07 siden hun var 3 mnd gammel. Brått avvennnet hun seg selv fra natten med tanke på melk, og sov hele natten gjennom. Hun er nå 8 mnd, og har sovet hver eneste natt siden! I tillegg den siste uka, så har hun begynt å sove til rundt 8, og det er så deilig. Hun sover ca 2,5 time på dagen tilsammen fordelt på 3 dupper. Må legge til at hun er veldig aktiv, så trenger nok mye søvn. Så det er virkelig mulig
❤lille stjerne❤ Skrevet 27. januar 2011 #14 Skrevet 27. januar 2011 her begynte hun å sove sammenhengende 11-12 timer en gang mellom 2,5 og 3 år. Ikke vært noen sovebaby akkurat denne ungen!
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 27. januar 2011 #15 Skrevet 27. januar 2011 eldste snuppa sov fra 19-03-07, fra ca 2 mnd så ved 3,5 sov hun fra 19-07. men fra ca 10-11 mnd begynte hun med "nattskrekk" og våknet mye, våkner ennå innimellom, men sover storsett, ellers kommer hun inn til oss, hun er nå 2 år, lillegutt er 10 uker ca og sover fra 19-01-04 så til alt fra 07.30-09, så han har lang "natt" skal drøye nattmåltidene litt etterhvert her har det vært dagsoving som er problemet, så er han en matmons og krever MYE mat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå