Gå til innhold

Karpaltunnelsyndrom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia,

Dette artige syndromet innebærer at nervene i hendene kommer i press pga økt væske i kroppen under graviditet. Det gjør sabla vondt med smerter i hånden og underarmen. Smertene er verst om natten og jeg har ikke sovet mer enn ett par timer sammenhengende siden julaften. Holder på å bli gal her :)

Det er ikke så mye man kan gjøre med dette mens man går gravid og tygging av smertestillende er jo ikke så populært heller. I flg legen er det å føde barnet den beste medisinen og vil mest sannsynlig forsvinne etter det. Har fortsatt 6 uker igjen til termin....

Noen som har noen tips til lindring? Har prøvd massasje, skinner, oljer, akupunktur.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har dette enten jeg er gravid eller ei. Det som fungerer best her mot smerter og totalt miste følelsen i hånden er å belaste minst mulig. Morningen er verst her så da løfter jeg aldri mer en jeg må, maks ett vannglass. Kan ikke kjøre bil før utpå dagen, fordi kraften jeg bruker på å kjøre bil lager veldig smerter for resten av dagen. Armene må nesten få våkne ordentlig før jeg tar dem i bruke.

Ellers så har trening hjulpet en del. Men har ikke noen spesifikke øvelser å gi deg da. Men det virker på meg som jo sterkere jeg har blitt i skuldrene og øvre del av rygg jo mer har smertene i armene blitt dempet.

Lykke til og god bedring! Håper inderlig for din del at det forsvinner etter fødsel. For å leve med dette syndrommet og en liten baby som vil løftes opp til en hver tid er vanskelig.

En kan jo operere om du ikke blir kvitt det etter fødsel. For min del så var operasjonene ikke vellykka. Jeg har visst ventet for mangen år før jeg gjorde noe med det :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...