Ella_Bella_Snupperella Skrevet 27. januar 2011 #1 Skrevet 27. januar 2011 Er andregangsfødende (31+2) og ble litt usikker nå hva jeg kjenner... Er godt vant med kynnere! Hos meg kjennes det ut som om hele magen snurper seg sammen nedover mot symfysen og blir steinhard. Varer ett minutt eller noe også slapper det av. Aldri vondt! Før fødsel forrige gang hadde jeg mange netter med maserier (gode tak, smertefull, kunne ikke ligge og måtte opp, men uregelmessige og dabbet av etter et par timer). I natt våknet jeg 4-5 ganger av smerter i korsrygg og nederst i magen (ala menssmerter) og steinhard mage. Var ikke kjempevondt og ikke noe tak i det, men mere ubehagelig enn kynnerene jeg er vant til. Ble ca. en gang i timen. Hva var dette??? En annen type kynnere? Tidlige og svake maserier? Er sannelig ikke sikker hva jeg skal tro! Vondt nok til å vekke meg var det... Og jeg gruer meg nå til hva det kan bety for nattesøvnen videre om det fortsetter slik. Har 9 uker igjen.... Håper kanskje det er noen av dere som har opplevd lignende, og kan kanskje si meg hva det er!! Må sies at jeg siden jeg våknet har hatt 2 normale kynnere uten smerter! Forvirret?!? You bet!!
Gjest SweetMommy <3 Skrevet 27. januar 2011 #2 Skrevet 27. januar 2011 Det er vanligt med de menssmerterne der dessverre, jeg har hadt de sen uke 29. jeg kan trøste deg med at det ikke kommer vara sånn varje natt uten kommer å går. Det at du har født før gjør og at kroppen din får mer plager, hvet faktiskt ikke hvorfor, men jeg har varit kjempe plaget denne gangen...jeg er tredje gangs. Ta en paracet eller to innan du legger deg så får du en fin nattsøvn=) det har jeg gjort av og til.
Snøfnugg75 Skrevet 27. januar 2011 #3 Skrevet 27. januar 2011 Hm.... Det er nok litt forskjellig kva folk kallar det. Eg synest forskjellen på maserier og kynnarar er at maseriene sit bak i korsryggen og kynnarane sit i magen. (No kan jo fødselsrier sitte framme også då, men det er jo ei anna sak...) Det verkar jo som det drar seg til (har det samme eg også!) for deg, eg hadde ein kveld med gode tak i ryggen, sterke "menssmerter", ganske smertefullt, varte ca 3 timar, men ikkje "klokkeregelmessige". Det var veldig ulike frå dei vanlege kynnarane. Det ER forvirrande (sjølv for ein 3.gangs som meg), men når ting endrar seg slik, betyr det jo at noko nærmar seg, sjølv om det kan gå lenge enno..... Når har du termin?
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 27. januar 2011 Hei Snøfnugg75! Har termin 1.april, så Leeeeenge enda... Men kan nok være som du sier at ting begynner å nærme seg og da endrer det litt i karakter! Var bare så plutselig annerledes at jeg ble litt usikker! Husker med frysninger de nettene fødselen kom igang sist da jeg var oppe hver natt i 4-5 timer med maserier bare for å ha det dabbe av igjen når alle andre skulle stå opp! Var såååååå sliten og hadde null energi igjen siden jeg ikke fikk sove på dagtid! Når fødselen endelig startet var jeg allerede utslitt! Tror nok det har satt sine preg for det var det første jeg tenkte på i natt... "ikke nå igjen!" og "sååå tidlig??" Men men, satser på å ta ting som det kommer og forhåpentligvis stiller jeg mere uthvilt til dyst denne gang! *Håpe håpe håpe*
Snøfnugg75 Skrevet 27. januar 2011 #5 Skrevet 27. januar 2011 Det verkar jo litt tidlig med maserier då, ja Men: det er jo litt annleis 2.gangen. Eg har hatt meir og meir kynnarar for kvar graviditet. Kanskje det rett og slett berre er det? Her er det soving annankvar natt.... Kickboksestevne frå 23-02... Men det er jo bra at det er masse liv. Ein får kvile mens ein kan og legge seg litt på lading på slutten.
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 27. januar 2011 Har ei som gjerne vil vise at hun er våken mellom 20 og 23! Sånn sett greit at jeg ikke blir vekket eller holdt våken av det itillegg! Men godt at hun er mye i aktivitet!!! Får se hva natten i natt bringer! Og uansett ikke mye jeg kan gjøre fra eller til! Har heldigvis en fantastisk mann som avlaster meg det han kan og som synes fryktelig i meg som begynner å bli sliten og vondt alle veier!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå