stearin Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 Rotete overskrift.. Men om noen husker at det var mange som hadde problem med å få babyene til å sove mer enn 30 minutter på dagtid? Jeg leste og skrev en del selv, også plutselig ble datteren min "kurert"! Nå sover hun 1,5-2,5 time ganger 2 eller 3, kommer an på når vi våkner. Aner ikke hva som fikk henne til å sove så lenge! Jeg har ihvertfall ikke gjort en stor innsats:) Annet enn å lese om andre i en slik frustrerende situasjon.. Hvordan går det med de andre 30 minutters soverne? Sover de lenger og hva gjorde dere for å få det til? Jeg har sikkert gjort noe jeg ikke har tenkt noe spesielt over som gjør at jenta mi sover lenger..
Baby Bliss Skrevet 27. januar 2011 #2 Skrevet 27. januar 2011 Jeg sliter fortsatt... Er så frustrerende, for de få gangene han sover godt om dagen sover han så mye bedre om natten også!! Hvordan er nettene deres nå som hun sover bedre om dagen da? Samme...? Bedre...? Forhåpentligvis ikke verre..?
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 27. januar 2011 #3 Skrevet 27. januar 2011 min gutt er en 30 min sover, max 45 min, 3-4 ganger om dagen, men han sover godt om natta, legger seg 7, våkner for mat kl 01 og 04 og så sover han igjen til 07.30-09 en plass.. så han har lant "natt", men i dag var jeg på tur i tolv tiden å da sov han helt til halv 3, altså 2,5 time, å den siste timen iallfall sto vogna i ro ute, så det skal vi gjøre i morgen også
stearin Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 27. januar 2011 Merker egentlig ikke store forskjellen om natta heller, hun har alltid sovet godt om kvelden og natta:) Men vil tro det er mye bedre for henne nå som hun klarer å sove ordentlig på dagen. Det var en som hadde kommentert et innlegg med at babyer har problemer med overgangen fra lett til dyp søvn, og den kommer som oftest når det har gått en halvtime, det er derfor småttingene våkner etter en halvtime. Det lærte jeg også på samspillveiledning på sykehuset. Snuppa mi våknet fortsatt etter en halvtime (altså etter hun var "kurert"), men klarte å sovne igjen når jeg vugget vogna litt. Slik holdt vi på en stund (1-2 uker), og nå klarer hun å sove 2,5 time uten å våkne:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå