Gå til innhold

angående termin datoer! forvirra..

Anbefalte innlegg

Skrevet

I uke 27 fikk jeg beskjed på 3D at termin var 29.Januar

mens termin 1 Februar

legen tippet på sist kontroll ca 31 januar

*UL termin 11 feb og

når jeg var på sykehuset for 1 1/2 uke siden så antok jordmor 14 feb..

er LITT forvirra :P

er ganske stor forskjell på disse datoene +/- 14 dager og med tanke på at jeg kan gå 14 dager over UL termin så er vi jo snart i Mars. :S

hva skal jeg tro a? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fått beskjed om å holde meg til UL terminen som ble målt i uke 18, de vil jo ha inn til UL da for å kunne anslå den sikreste terminen. Pga at fosterene vokser såpass likt fram til da for så "å vokse etter gener" Men stol på din magefølelse:)

Skrevet

hvilken dato fikk du i uke 18-20 da? Det er jo den en skal forholde seg til... da er nesten alle fostre like store :)

Jenta i magen min ligger nå på -13,5% i vekst, så skulle de regna ut terminen min ifht størrelsen hennes nå, så hadde jo den blitt mye senere en den rette....

Skrevet

jeg fikk 11 feb i uke 19 +/-, det er 10 dager mellom mens og UL termin. jeg spurte om det var noe grunn til et så stort "hopp" og da begrunnet jordmor det med at hu synes ungen i magen virket litt liten.. men på siden min så har det gått i generasjoner med små barn, så tror også jeg kommer til å få et lite barn.

Skrevet

Det er heeelt vanlig at det skiller ca 10 dager på menstermin og UL. Ofte mer også. Forhold deg til UL-termin du. Og om du skulle måtte gå gravid til i mars så er jo ikke det verdens undergang... De fleste babyene kommer når de er klare, og vi gravide er jo såpass nøye fulgt opp, at om jordmor/lege skulle mistenke at du er lengre på vei en det UL fastslo så tar de sikkert tak i det :)

Skrevet

jeg ville da gått ut i fra 11.feb.

Er det ikke den datoen som står på helsekortet ditt?

Om det er det, så går du ikke gravid til mars iallefall :) Da setter de igang fødselen om du går mye over den datoen :)

Lykke til!

Skrevet

Med førstemann var menstermin 08. mars, ul termin 14. mars - og jeg gikk 13 dager over ul termin og fødte 27. mars...

Skrevet

3D UL terminen kan du ikke gå etter! For ungene vokser nå forskejllig, min termin ville blitt endret sterkt om jeg skulle fått y termin nå for jenta mi ligger langt under gjennomsnittet på vekst. Din ligger nok over.

Gå etter UL termin fra uke 18-20, det er den som stemmer

Skrevet

overtid fra 22 februar, så blir satt igang etter det engang om det ikke skulle skje noe før.

Skrevet

Sykehuset, lege og jordmor går utifra ul-terminen som er satt ved ordinær ul. Ultralyden går utifra når når den tror babyen er "ferdig". + - 2 uker er veldig vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...