Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 33 og eser stadig ut pga vann i kroppen. Ankler og legger er tjukke og stive.

Trenger noen råd om hvordan jeg eventuelt kan få bort noe av dette.

Foreløpig prøver jeg å spise mindre saltholdig mat, men drikker kaffe/te som er vanndrivende.

Jordmor snakket om støttestrømper, men vannet kan jo ikke bare forsvinne selv om leggene blir "strammet inn"...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei! :)

Skjønner så inderlig godt hvordan du har det, har vært plaget med vann i kroppen i noen uker selv, og ikke bare i beina- men i hender, fingre, armer og ansikt også. Jeg passer på å sette meg med beina på en puff hver gang jeg sitter i sofaen, slik at beina kommer høyt opp. Jeg bruker også støttestrømper når jeg skal gå eller stå mye, dette funker kjempebra! Har aldri så lite vann i beina for tiden som når jeg bruker strømpene. De hjelper på blodsirkulasjonen, slik at beina ikke hovner opp sånn. Så jeg vil på det aller aller sterkeste anbefale deg å kjøpe et par støttestrømper =)

Lykke til =)

Skrevet

drikk masse vann, og få massasje... ikke bare en gang men helst hver kveld, det FUNKER. så få gubben til å massere beina dine, eller en mor eller svigermor eller den som vil. jeg får massasje hver kveld, og nesten ikke vann i kroppen... :-)

Skrevet

Støttestrømper er ikke tull! Gå til innkjøp av det umiddelbart og du vil merke en stor forskjell - det lover jeg deg! Støttestrømper øker blodsirkulasjonen i beina, samtidig som de gir et lite press utenfra, og det er gunstig når det gjelder å forebygge/forhindre vann i kroppen.

Utover det bør du hvile deg med beina høyt så ofte du kan. Det å bade i basseng kan også hjelpe. Det fungerer litt på samme måten som støttestrømper. Dessuten gjør det utrolig godt for alle ledd i kroppen, for da kan de slappe litt av og ikke bli utsatt for "gravidpress" mens du bader. Også drikk masse vann. Vann fordriver vann i kroppen bedre enn kaffe og te. Det er mange andre stoffer i kaffe og te som har motsatt virkning når det gjelder vann i kroppen.

Det kan forresten også være lurt å bevege seg. Altså gjøre det man kan for å øke sirkulasjonen i kroppen, men samtidig tenke på at man bør forsøke å avlaste kroppen med javnlig hvile.

Det er lite trolig at du vil bli kvitt vannet i kroppen før babyen din kommer ut, men med disse tiltakene vil du garantert merke forskjell!

Skrevet

Takk for gode råd :)

Da skal jeg absolutt prøve å øke vanninntaket og skaffe meg støttestrømper!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...