Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heia,

har noen noen info om det er farlig å amme samtidig som jeg går på lavkarbo diet?

Venter selvfølgelig til etter fødselen om 11 uker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke noe godt svar til deg, men biblioteket har masse bøker man kan låne om lavkarbodietter.

Kanskje man finner noe i de.

Hvis ikke har sikkert JM et råd å komme med :)

Skrevet

mener å ha lest i den boka til enten fedon lindberg eller ketolyse boka,at man dietten passer ikke for gravide og ammende..

altså når man spiser lavkarbo..

Skrevet

Jeg spurte både jordmor og lege om dette, siden jeg gikk på det før jeg ble gravid, og begge svarte at det var ikke spesielt lurt å spise lavkarbo verken under graviditet eller mens man ammet. Barnet trenger tilskudd av alle slagene. Men det går sikkert an å spise litt mindre karbohydrater enn det som er helt vanlig.. Jeg har satt hele lavkarbo-opplegget på vent, og bare gleder meg over graviditet - så får jeg gå på igjen med friskt mot etter ammingen :)

Skrevet

Tror ammingen krever såpass med energi at du må ha litt karbohydrater tilført for at kroppen ikke skal gå i "sparebluss" og kjøre seg helt ut. Da lagrer du jo fett i stedet, gjør man ikke det? Ihvertfall i ketose. Men en generell lavkarbo er kanskje hakket bedre. Men jeg ville alikevel fått i meg endel mer karbo enn Atkins/Fedon (og ihvertfall mer enn på Ketolyse), men velge de sunne typene? Kan jo fint ha et fullverdig kosthold uten å spise pasta/poteter og ris til middag hver dag :)

Jeg tenker å spise knekkebrød i stedet for vanlig brød - hakket sunnere mens jeg får i meg næringsstoffer og karbohydrater nok, osv.

Kanskje legen din har litt greie på dette, som du kan spørre til råds? :)

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å la vente med "lavkarbo kur" til du er ferdig med å amme....Prøv heller å ta deg tid til å lage alle måltider fra bunnen av:) ikke noe fabrikkatmat :) Knekkebrød er også et godt alternativ for brød:) Spis masse frukt og grønnt!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...