Suprim Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 heia, har noen noen info om det er farlig å amme samtidig som jeg går på lavkarbo diet? Venter selvfølgelig til etter fødselen om 11 uker..
Navychick Skrevet 26. januar 2011 #2 Skrevet 26. januar 2011 Jeg har ikke noe godt svar til deg, men biblioteket har masse bøker man kan låne om lavkarbodietter. Kanskje man finner noe i de. Hvis ikke har sikkert JM et råd å komme med
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 26. januar 2011 #3 Skrevet 26. januar 2011 mener å ha lest i den boka til enten fedon lindberg eller ketolyse boka,at man dietten passer ikke for gravide og ammende.. altså når man spiser lavkarbo..
suzi70 Skrevet 26. januar 2011 #4 Skrevet 26. januar 2011 Jeg spurte både jordmor og lege om dette, siden jeg gikk på det før jeg ble gravid, og begge svarte at det var ikke spesielt lurt å spise lavkarbo verken under graviditet eller mens man ammet. Barnet trenger tilskudd av alle slagene. Men det går sikkert an å spise litt mindre karbohydrater enn det som er helt vanlig.. Jeg har satt hele lavkarbo-opplegget på vent, og bare gleder meg over graviditet - så får jeg gå på igjen med friskt mot etter ammingen
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 26. januar 2011 #5 Skrevet 26. januar 2011 Tror ammingen krever såpass med energi at du må ha litt karbohydrater tilført for at kroppen ikke skal gå i "sparebluss" og kjøre seg helt ut. Da lagrer du jo fett i stedet, gjør man ikke det? Ihvertfall i ketose. Men en generell lavkarbo er kanskje hakket bedre. Men jeg ville alikevel fått i meg endel mer karbo enn Atkins/Fedon (og ihvertfall mer enn på Ketolyse), men velge de sunne typene? Kan jo fint ha et fullverdig kosthold uten å spise pasta/poteter og ris til middag hver dag Jeg tenker å spise knekkebrød i stedet for vanlig brød - hakket sunnere mens jeg får i meg næringsstoffer og karbohydrater nok, osv. Kanskje legen din har litt greie på dette, som du kan spørre til råds?
Elinnord g11+g13+j14 Skrevet 26. januar 2011 #6 Skrevet 26. januar 2011 Jeg vil anbefale deg å la vente med "lavkarbo kur" til du er ferdig med å amme....Prøv heller å ta deg tid til å lage alle måltider fra bunnen av:) ikke noe fabrikkatmat Knekkebrød er også et godt alternativ for brød:) Spis masse frukt og grønnt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå