bamsemomsen Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 hvis babyen ligger på 140 er det gutt da? og over 150 er det jente? stemmer det? å gjelder det hele svangerskapet eller rett før fødsel bare?
Mamman til Sofia:-) Skrevet 26. januar 2011 #2 Skrevet 26. januar 2011 Jeg har ligget på 140 begge gangene hos legen og er 19+5, fikk vite i går at vi skal ha ei jente:) Håper det ga litt svar..
<harmoni> Skrevet 26. januar 2011 #3 Skrevet 26. januar 2011 har hørt at det er over 160 at det er jente.. gutten i min mage har ligget på mellom 130-155.. det gjelder hele svangerskapet
Babyønske �� Skrevet 26. januar 2011 #4 Skrevet 26. januar 2011 Har vært flere tråder om det samme her i det siste. Og de viser at det ikke er noe "fasit" på det. Noen mener at det kan være noe i det ved termin og under fødsel. Gutten min lå på 150 og over det, helt til termin, da var lå den på 130-140 og det var den helt til fødsel en uke over termin Nå venter jeg jente, og hjertelyden har lagt på rundt 130 på hver måling.
Jente0411*Høygravid!* Skrevet 27. januar 2011 #5 Skrevet 27. januar 2011 Hei, kjære deg! Dette med gutte og jentefrekvens er nok stort sett en av mange myter som finnes i svangerskapet. For å si det sånn: Dersom man sammenlikner alle svangerskap/fødsler i Norge med tanke på fosterlyden, ville man muligens sett en liten forskjell i frekvens på guttebabyer og jentebabyer. Som voksne har vi kvinner en noe høyere hvilepuls enn menn av fysiologiske årsak fordi menn har større slagvolum og dermed lavere puls enn kvinner. Denne forskjellen er i liten grad også tilstede i fosterlivet, men forskjellene er så små at det blir urimelig å predikere kjønnet på bakgrunnen av fosterlyden/frekvensen. Kvinner som har vært fått flere barn kan selvsagt si at dette med gutte-og jentepuls har stemt veldig bra for dem. Det tror jeg likevel skyldes mer tilfeldigheter. Men det er jo artig å tippe, likevel! Jordmor Siw [Rapportér] [svar på dette innlegget] Sv: spørsmål ang hejrtelyden til babyen i magen. NYTT 08:32 27.01.2011 Jeg er enig i deg Siw:-p eller..jeg tror iallefall at det er en myte.. i mitt forrige svangerskap var det rett, det tyda på jente..men fikk beskjed av jordmor her før UL da at det kunne være feil! at jeg måtte bare tenke det til UL var over.. men det ble jente.. hadde navnet klart allerede før UL,så det var flaks;) Denna gang har det tydet på gutt..(helt til nå, nå er hjertelyden på ca 150) på ord UL fikk vi se ei lita jente:)) og da jeg var på ny UL hos spesialist for å sjekke at alt var som det skulle,så så han også at det var jente..så jeg tror dette med hjertelyd er tilfeldig.. ei venninne hadde "guttelyd" første gang, og fikk gutt..men nå hadde hun "jentelyd" men det vistes godt på UL at det blir en lillebror;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå