Gå til innhold

UUUUUH.... VIL IKKE... (vet jo at jeg må da...)

Anbefalte innlegg

Stakk hodet innom Jordmødrene på NRK... Skulle ikke ha gjort det.. Om jeg ikke hadde angst nok for fødselen min, gjorde dette bare det verre. :( Skal jo liksom være et flott program om fødsel og hvor fint det er og sånn... Men... Tårene triller og alt jeg føler for er å skrike VIL IKKE.... :( Verste er at dette er min 3. fødsel, så burde jo kanskje ikke ha disse følelsene rundt dette. Men jeg klarer ikke la være... :( Huff....

Bare et lite hjertesukk fra meg...

Fortsetter under...

Gruer meg jeg også. Dette fordet jeg hadde en traumatisk fødsel sist, der fødefølget mitt ble kastet ut, og jeg ble liggende helt alene med masse leger og styr rundt meg mot slutten. Ikke noe morro for en førstegangsfødende..

Men jeg vet jo at jeg må føde. Og det går nok bra vil jeg tro. men jeg er redd likevel.

Jeg slo av da det begynte i går. Jeg har ikke hatt samme runden med angst som sist jeg var gravid, men det er altså ikke noen vits i å gi seg selv angst. Så her i huset blir TV slått av så jeg slipper å forholde meg til fødselen. Det blir mer enn nok tid til å hyperventiler senere;)

Har stor medfølelse med deg:)

Jeg er også gravid med 3. barnet og jeg gruer meg mer denne gangen enn de to andre gangene... Forrige gang jeg var gravid og jordmødrene gikk på tv holdt jeg meg laaaaangt unna. Denne gangen har jeg faktisk sett på... De første gangene syns jeg var helt forferdelige, og jeg brukte hele påfølgende natt til å tenke på den kommende fødselen... I går syns jeg ikke det var like ille. Ho siste som fødte der følte jeg taklet fødselen sin på samme måte som meg og jeg syns egentlig det hjalp litt å se det... Veldig rart i grunnen, for jeg hadde ikke forventet det. ikke det at jeg sov noe bedre i natt, men jeg tenkte iallfall ikke like mye på fødsel;) Jeg har heller ingen traumatiske opplevelser ifht mine tidligere fødsler, så hvorfor jeg er mer redd denne gangen vet jeg egentlig ikke. Bare gruer meg vanvittig, og begynner jeg å tenke på det blir det rett og slett for mye, så jeg prøver å skyve det vekk... Må ta en samtale med jordmor om det neste kontroll. Nå er jeg halvveis, og jeg orker virkelig ikke å grue meg resten av svangerskapet også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...