ღBellღ&gulletღ Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 Miatet ett par votter nå etter jul, etterlyste de blandt personalet osv. Så identiskevotter, like lite slitt med den annens navn på (jentenavn) og samme størrelse på vottene. Jeg har gutt, så vottene er blå. Jeg hadde navnet vottene men med klistrelapper som skulle titte og de satt. Leverte om morgenen, da vi hentet på ettermiddagen var vottene borte. Så kommer det pussige: Jeg klistrer opp ark på ytterdøra, på tørkeskap og på de 2 avdelingsdørene som er der. Og plutselig forsvinner de blå vottene hvor det var skrevet ett jentenavn i. Med det samme disse lappene kommer opp. Ikke 14 dager før, hvor jeg og personalet leter overalt, det står på en tavle ganske anonymt. På plassen hennes er det nå bare rosa votter. 2 par. Nå er det slik at jeg har prøvd å få tak i de samme vottene, men det er utsolgt i hans str. Det er ikke første gangen det er skjedd at klær etc blir stjålet der, personalet ser barn som går i andre barnsklær. Ei anna fikk frastjålet sine votter, der var navnet henne bare strøket over og ett nytt navn skrevet i. Men her hadde barnet ett navn som som vi bare har oversatt til norsk, men hun skriver jo der virkelige navnet i klærne. Blir så sint, når folk er så smålig å må stjele tøy.
Gjest Skrevet 26. januar 2011 #2 Skrevet 26. januar 2011 Skriv med tusj neste gang. Gjerne utenpå vottene slik at det ikke kan klippes av. Tusj til tøy kan kjøpes på notabene i allefall.
Bettybu Skrevet 26. januar 2011 #3 Skrevet 26. januar 2011 Nå er jeg ikke reddd for at noen skal se at eieren av desse vottene faktisk er "PUTTE!" Så jeg skriver med store bokstaver med sprittusj, GODT SYNLIG!! Votter er for å holde barnet VARMT, iallefall i barnehagen.. Aldri så nøye om det lyser "PUTTE" i langende lei på votter ol.. Nå har jeg faktisk ikke opplevd så mye stjeling ...(fra mitt barn) I den grad ting har blitt borte, er det regnjakker ol fra "coop" , som har vært billige og ALLE har kjøpt... Og er de i tillegg ikke merket, så er det ikke så lett for foreldre heller.. Men noen er nok sløve, barna har så mye tøy at de/foreldrene ikke aner om de eier klesplagget eller ikke...
___ Skrevet 26. januar 2011 #4 Skrevet 26. januar 2011 Akkurat på votter skriver jeg navnet inni og har tegnet store hjerter med tusj på håndbaken. Da er de lette å kjenne igjen både for barna og andre. Vi har faktisk ikke mistet en vott på to vintre.
Gjest mphs Skrevet 26. januar 2011 #5 Skrevet 26. januar 2011 Selv om de er jenter kan de bruke blå våtter. Mine jenter har både blå, grønne, rosa, røde, lille sov votter. eldste har flere par blå. Kan jo bare være at denne jenta hadde samme votter og at moren ikke tør sende de med i bhg nå siden hun er redd for at du skal tro de er deres og ta de. Må regne med litt svinn når de går i bhg. Vi har til nå vært stort sett heldig.
Me myself and I Skrevet 26. januar 2011 #7 Skrevet 26. januar 2011 Det jeg har merket i bhg der lillegutt går er at det som forsvinner er som regel ganske nye klær, sko osv og at det stort sett er merkeklær. Jeg har nesten bare skikkelige merkeklær og er veldig opptatt av at spesielt yttertøy er av god kvalitet. Jeg har "mistet" en del ting i bhg desverre. Bla en reima vinterdress, reima tec+ votter, bergans allværsjakke, troll ullfleece bukse og genser, 1 par viking thermo sko. Dette er jo i tillegg til noe inneklær og ullklær. Har også fosvunnet noe regntøy men det var ikke så dyrt. Er utrolig kjedelig når det skjer og det koster en del penger og kjøpe nytt, og som en skriver over her at når det er sesongvarer så er de utsolgt og man får ikke tak i nytt. Men som noen skriver over her, merk tøyet utenpå slik at alle ser det og man ikke kan stryke over det. Jeg har ikke gjort det pga dette er mitt første barn og jeg tar vare på det meste til det kommer fler barn. Men jeg skriver med tusj inni og bruker ikke slike klistrelapper som man bare kan rive av.
lillemor stine Skrevet 26. januar 2011 #8 Skrevet 26. januar 2011 Jeg ferska noen i begynnelsen av uka,der de tok datteren min sin one piece kosedress.Ble veldig sint, men klarte å beherske meg, datteren deres hadde nemlig dressen på! Den er kjøpt i danmark å har aldri sett maken her,dessuten stod navnet til datteren min veldig tydelig i nakken på dressen og lenger nede på "vaskelappen".En av de ansatte grep inn å fikk dressen av jenta, videre sa ansatte at de måtte disponere tøy selv til sitt barn.(fikk inntrykk av at dette ikke var ett førstegangs tilfelle)De ble veldig forlegne å beklagte seg..Har mistet masse tøy ,har to barn der..Merker at det er det nye tøyet som "forsvinner" først,så jeg tør ikke sende barna i nytt tøy lenger.Begge har "mistet" jakke og dress,gensere og bukser.(merket)Personalet vet ikke hvordan de skal ta tak i det,men de har ei liste og beskrivelse på tøyet som er savnet, men det er vel ingen som er dumme nok til å sende barnet i barnehagen med "lånt" tøy på!Blir så oppgitt,tøy er faktisk penger...
ano`num *17.03.10* Skrevet 26. januar 2011 #9 Skrevet 26. januar 2011 Jeg har "gutteyttertøy" til jenta mi slik at lillebror kan arve det som arves kan. Hvertfall om det bare blir guttefarge uten guttebilder på. Vi har hundreogørten votter (alle er merket dog) så vi har helt sikkert ulike votter til og fra bhg til enhver tid. I flere farger; rødt, rosa og blått. Så at de blå vottene plutselig er borte trenger ikke være mistenkelig. Kanskje det bare er jenta vår sine du har sett? Jeg har forresten merket meg at det er utrolig mye umerket tøy i bhg. Omtrent hver ettermiddag ligger det plagg i hyllen som ikke er vårt. Luer, votter, sokker, tøffler u name it! Uten navn. Jeg tipper at dette er plass som vandrer fra hylle til hylle i håp om å finne en eier..... Når jeg må lete i "gulvhøyde" etter ting treffer jeg fortsatt på det ene etter det andre uten navn. Enda lapper merket med "navn" fra fabrikatens side stikker ut. Hva får alle de som eier alle de plaggene til å la være å merke de? Har de så mye klær at de ikke merker forskjell fra eller til? Jaja. Vi har plutsleig ei drikkeflaske i skapet (akkurat lik pia vår si) uten navn. Siden den er uten navn er den ikke vår. Vi har tatt feil. Mon tro om de som plutselig har fått ei flaske med navn på legger merke til at den har navn?
sykkelpumpe Skrevet 27. januar 2011 #10 Skrevet 27. januar 2011 Høres ut som en sak for foreldremøte eller lignende! Høres helt sinnsykt ut at folk stjeler klære fra andre barn, men verden er nå en gang rar....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå