Alvepia *happy mum* Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 Vi skal igang med vårt andre forsøk, hva kan vi forvente oss av utgifter? Eneste vi trenger å tenke på er medikamentene og egenandelen. Hva blir det i pris da sånn ca???? Håper noen kan ta seg tid til å svare!!!!
SuperKlar86Gravid Skrevet 26. januar 2011 #2 Skrevet 26. januar 2011 Det er jo veldig forskjellig, for det kommer ann på hvor mye medisiner du trenger. Og husk at HELFO dekker alt over 15000 kr. Jeg har brukt ca 28000 kr 2 forsøk ( tror jeg sånn ca). Men fikk refundert alt over 15000 alså. På mitt andre forsøk brukte jeg Puregon 350ie hver dag. Det ble 3 X 900ie pakker og en 600ie pakke. Pluss 2 Synarela pakker og 1 Ovitrell eggløsningssprøyte. + da 1500 i egenandel på sykehuset. Men jeg tror dette også skal kunne dekkes? Jeg har fått frikort av helfo, men er usikker hva det går til... Hvor mye brukte dere på første forsøk? Legen din har kanskje sagt noe om du skal øke dosen av hormonsprøyte eller noe nå på andre forsøk? Som regel når man egenandelen allerede ved 1. forsøk!
Tia79 - ♥prinsesse♥ 23.07.11 Skrevet 26. januar 2011 #3 Skrevet 26. januar 2011 Siden det er en egenandel på 15000,- på medisinene, kommer det litt an på hvor store utgifter dere hadde på første forsøk. Alle medisinutgifter over 15000,- skal dere få tilbakebetalt. Det gjelder likevel ikke medisiner som ikke registert. I Haugesund skal en f.eks ta cyclogest etter innsetting og den får en ikke tilbake utgiftene på. Men det er likevel ikke den største medisinutgiften. Selve forsøket koster ca 1500. Har du store reiseutgifter kan du også få dekt disse. Jeg husker ikke helt hva vårt 2.forsøk kostet, men vil tippe det kom på rundt 8-9000. Husk bare at kvitteringer og søknad om tilbakebetaling av medisinutgifter må sendes innen seks mndr.
Tia79 - ♥prinsesse♥ 23.07.11 Skrevet 26. januar 2011 #4 Skrevet 26. januar 2011 1500,- for selve forsøket dekkes ikke fordi det er egenandelen på ivf. (icsi er visst noe dyrere) Mine 8-9000 på 2.forsøk var det jeg ikke pga at jeg ikke hadde nådd grensa på 15000 på medisiner på 1.forsøk. Men utgiftene avhenger jo også av av hvor mye medisiner du trenger, noe som er individuelt...
♥♥Bea♥♥PGD 2011 Skrevet 26. januar 2011 #5 Skrevet 26. januar 2011 Heia Dimma:o) Christina her, hvis du ikke kjenn igjen nick'et:) Ke d går med deg? Når e d dåkk skal begynn med nytt forsøk? Eg e no i Stockholm, har tatt ut egg til mitt 5. forsøk no. Sett bare å vent på at de ska gentestest i morra. Så kan eg kanskje få satt tilbake på fredag:) Håpa d går bra med deg og mann din. Har han blitt operert?! Sku dåkk fortsett i d offentlige eller sku dåkk begynn i d private? Stor klem:)
MK73 Skrevet 26. januar 2011 #6 Skrevet 26. januar 2011 Heisan. Dere vet vel omtrent hva dere brukte på det første? Mange ligger på 8-12 000 per forsøk i medisiner, men som de andre sier, så varierer det jo mye. Mine første forsøk lå i det området, senere har jeg brukt mye mer medisiner, og da har det blitt mye dyrere... ..og dere må jo legge ut for alt, så selv om dere får refundert medisinkostnader over 15000 inkl. første forsøk så trenger dere penger til utleggene nå - så det er lurt å budsjettere for det :-) Lykke til!
Alvepia *happy mum* Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 31. januar 2011 Hei hei. Takk for mange svar Første forsøket vårt passerte vi 15030 kr, (akkurat) men dette var da også inkl fryseforsøkene. Vi har spara opp til neste så det er ikke noe problem, men ville bare forhøre meg litt hos dere andre. BEA<3 Joda vet nicke ditt Vi kan talast på fjasboka Klem.
Alvepia *happy mum* Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 31. januar 2011 Hey, så at jeg kunne jo svare direkte på dette innlegget, da ble det jo lettere å svare når jeg ser va du ha skreve *gullfisk hukommelse æ* Håper på å få ringt inn neste mens i mars/april Går i det offentlige enno. Hvordan har det gått med dokker??? Mannen ble operert i okt, 3 dager etter at de oppdata svulsten, så alt går bære bra Ingen spredninger, men var no "æinstæin" derimot Så enda litt med krevenede før våres del.. hehe... Men det går no satse vi på ættekvært klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå