Gå til innhold

Dere som er blitt gravide med IVF, hvordan rekner dere ut termin.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror uttaksdatoen er dag 14 i svangerskapet.... At du regner uttdagsdagen (eller dagen etter) som befrukningsdagen.. Du kan jo rom regel velge dette på disse terminkalkulatorene rundt omkring....

Jeg ble gravid på fryserforsøk og hadde innsett 26 november, og legen regnet da termin fra første dag i siste (kunstige) mens før innsett som var 13 november.

Gå til terminkalkulator.com - der kan du legge inn befruktningsdato, og får da termindatoen din - men som de andre skriver så ligger vi to uker foran i løypa =)

Jeg er selv 11 uker og 4 dager i dag, og gurimall, gikk opp for meg i dag at jeg snart er over i 2. trimester. Syyykt, for det har vært en lang vei dit!

Både terminkalkulator.com og babyverden sin ligger 1 dag etter i forold til terminen jeg har fått på Riksen.

Sist regnet de 1 uke og 3 mnd tilbake fra uttak. Hadde uttak 21.11.08 og fikk da termin 14.08.08.

Denne gangen regnet han på 2 forskjellige måter. Båden den samme metoden som sist, uttak 10.11.10 fikk da termin 03.04.11, også er annet knotete måte...

Innsetting (12.10.10) - 14 dager, som da blir første dag i siste mens. Så regnet han 7 dager frem fra første dag. Fikk da termin 04.08.11.

Men han skrev 4.august så da forholder jeg meg til det.

Har uansett erfart at disse terminkalku. ikke stemmer for oss ivf-ere.

Når hadde du uttak og innsetting da?

Gratulerer igjen med spire:-)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...