monika70 Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 Lurer så veldig på om hva som er kriterier for å få Pergo? Blir 41 om noen mnd og har kun en eggleder som fungerer. Regelmessig mens og el, - tester hver mnd! Noen som tror jeg ville fått Pergo? Føler at tiden går så fort.. og er redd jeg "går ut på dato".. Jeg har kun en eggleder som fungerer, og da er det jo litt mindre sjanse for å bli gravid mener jeg, og når det i tillegg er masse sammenvoksninger på andre siden, vil det vel i praksis være en reel mulighet til å bli gravid kun annenhver mnd?.. Derfor tenker jeg litt på Pergo som kan gjøre at jeg slipper egg på "riktige" siden litt oftere. Noen som ville tenkt som meg?..
Kanskje snart <3 86 Skrevet 26. januar 2011 #2 Skrevet 26. januar 2011 Hei Monika70 Jeg fikk min første Pergotime av gynekologen i dag. Ingen funn på prøver eller ved gynekologisk undersøkelse på hvorfor vi ikke er blitt gravide til nå. Samboerens sædprøve var også normal. Han hadde en del unormale sædceller da men ingen hindring i forhold til graviditet sa gynekologen. Jeg fikk pergotime KUN for å optimalisere eggløsningen etter 14 pp, altså for å sette litt fart på sakene får jeg håpe. Det kan være at gynekologer praktiserer litt forskjellig, men jeg ville spurt etter det hvis jeg var deg. Kan jo ikke skade å spørre om du kan få det Lykke til )
Metti er håpefull Skrevet 26. januar 2011 #3 Skrevet 26. januar 2011 Jeg har også lyst på pergo men tviler på at eg får . Er jo bare i 6 pp men begynner utredning nå på mandag ! Jeg begynner såpass tidlig siden jeg spotter 10 dager før mensen... Det som er litt dumt er at jeg skal dit 10 dpo men da er vel det for sent til hormonprøvene ; / Drømmer jo om at han ser en spire da men tviler på det..
Kanskje snart <3 86 Skrevet 26. januar 2011 #4 Skrevet 26. januar 2011 Hei Metti 6pp Mener å huske at jeg tok de første blodprøvene rundt CD 3 og deretter neste blodprøve rundt CD 21 i forbindelse med utredning av barnløshet i desember. Da hadde jeg en syklus på 29 dager. Tror 10 dpo er for sent, men du kan jo ta prøvene neste syklus Nå er jeg ingen ekspert, men spotting 10 dager før mensen kan være et tegn på hormonfortyrrelser/ubalanse i hormonene tror jeg, men dette vil nok legen svare deg på mye bedre enn meg. Aner ikke om Pergo er løsningen, men ønsker deg all lykke til )
Metti er håpefull Skrevet 26. januar 2011 #5 Skrevet 26. januar 2011 Er nok derfor jeg begynner såpass tidlig ja. For det er ganske sansynlig at det er noe med hormonene mine .. Kjenner jeg er veldig spent på å begynner utredningen !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå