<3 Baby 11+12 Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 Hva gjør man om man er alene hjemme når fødselen starter? Her hos meg så jobber sambo fullt, og famile bor 1,5 time unna ca..i feil retning fra sykehuset..hehe Ringer man ambulanse? Eller har man tid å ringe f.eks sambo, og få han hjem(med buss:/) for så å hente bil å kjøre meg til sykehuset..han jobber ca 20 min unna, og sykehuset er 20 min unna:) Huff blir bare mer å mer nervøs for å føde:O
Navychick Skrevet 26. januar 2011 #2 Skrevet 26. januar 2011 har ikke noen gode løsninger tror jeg, men er alene hjemme jeg og mest sannsynlig nå fødselen starter med en gutt på 19 mnd. sambo reiser på jobb i morgen og blir borte i 3 uker. Tar mellom 2 og 5 timer å få han hjem. Jeg har funnet ut at jeg får bare ta ting som det kommer og konferere med føden på tlf når ting er i gang Taxi er jo og et alternativ eller en venninne med lappen
Navychick Skrevet 26. januar 2011 #3 Skrevet 26. januar 2011 har ikke noen gode løsninger tror jeg, men er alene hjemme jeg og mest sannsynlig nå fødselen starter med en gutt på 19 mnd. sambo reiser på jobb i morgen og blir borte i 3 uker. Tar mellom 2 og 5 timer å få han hjem. Jeg har funnet ut at jeg får bare ta ting som det kommer og konferere med føden på tlf når ting er i gang Taxi er jo og et alternativ eller en venninne med lappen
♥Mammsen&3prinsesser♥ Skrevet 26. januar 2011 #4 Skrevet 26. januar 2011 Er jo ingen garantier for at fødsel setter igang når man ikke er alene hjemme meeen noen forhåndsregler må man ta.. f.eks er det langt fra deg til sykehus? Har dere bil disponibelt til deg om noe skulle skje? Er det noen som kan være hjemme hos deg? Her ventes nummer tre ( Har to snuppedupper fra før) å herremannen jobber på sjøen så er vettaskremt for at noe ska sette igang nå på neste tur når han er ute, men tar det som det kommer.. Har bil itilfelle rottefelle, å har god kontakt med de rundt meg samt er jo å kontakte ambulanse om er noe akutt
Mama88 Skrevet 26. januar 2011 #5 Skrevet 26. januar 2011 Man vet jo aldri om man er hjemme eller på butikken, om man er alene eller sammen med noen når det hele starter.. Man skulle visst sånt! Men her i huset har vi iallefall konferert med flere rundt oss, slik at vi har flere muligheter til å kunne komme oss på sykehuset når den tid kommer. (samboeren har ikke lappen, og jeg kan jo ikke akkurat kjøre selv) hehe. Snakk og avtal med naboen f.eks, venner og venninner, din manns kompiser? Noen som ikke er alt for langt unna iallefall, slik at de kan skysse deg når det trengs. Så er det jo kanskje en nødløsning å ringe taxi? Og å ha et kredittkort/ bankkort med penger tilgjengelig, så man har muligheten til å betale... På den måten har du alltid en løsning om du skulle være alene når fødsel begynner, så er det bare for mannen din å skyndte seg fra jobb og rett til sykehus =) Masse lykke til, håper dette ga deg noen ideer =)
kalupe Skrevet 26. januar 2011 #6 Skrevet 26. januar 2011 Min mann pendler en time i "feil retning fra sykehuset", og sykehuset er også en time unna. Har bil her i tilfelle det blir dårlig tid, men som førstegangs satser jeg på at ting tar såpass lang tid fra jeg kjenner rier at 2 timer skal holde... Ellers får jeg ringe mamma:-)
AS3* Skrevet 26. januar 2011 #7 Skrevet 26. januar 2011 Min samboer jobber også, lange dager. Vi har tre timer til sykehuset, og han kan være opptil en time unna. Jeg tar det med knusende ro. Håper jeg beholder roen når fødselen setter igang I hodet mitt har jeg følgende slagplan; Jeg ringer ham når jeg tror fødselen er igang. Også ringer jeg jordmor når jeg er sikker på at den er igang og spør henne om råd. Mens jeg venter på at samboer skal komme fra, ordner jeg med hundepass og pakker litt mellom takene. Gjeldende råd her er å reise ved 10 min mellom riene pga reiseveien. Og jeg vil helst være sikker på at det er skikkelig i gang for å slippe å bli sendt hjem igjen. Jeg tror det er en stor fordel for meg å bli hjemme en stund, Har nok lettere å beholde roen i vante omgivelser.
♥Mammatil3små♥ Skrevet 26. januar 2011 #8 Skrevet 26. januar 2011 Med nr.2 var jeg alene hjemme med gutten vår som da var 2 år... Hadde jo tenkt en del på det, siden førstemann ikke gikk i barnehage og prøvd å planlegge hva jeg skulle gjøre når fødselen startet hvis mannen min var på jobb (uten å egentlig komme frem til noe)... Men sånn ble det iallefall: Våknet om morgenen og dagen startet som vanlig. Ett par timer senere begynte jeg å blø litt og tenkte att dette kan faktisk være ett tegn(hadde ikke rier, men fått beskjed om å ta kontakt med føden tidlig for det kom til å gå fort). Ringte etter mannen , som så ringte etter svigermor og fikk henne til å dra fra jobb for å komme å passe storebror. Så mens mannen ordnet barnevakt og kom hjem ringte jeg føden og avtalte att vi skulle komme så fort vi fikk anledning. Kom inn på føden , så gikk vannet og riene startet for fullt. 45 min etterpå var han født, så glad jeg ringte tidlig;-) så jeg tenker å gjøre det på samme måte denne gangen om jeg er hjemme alene (men nå er de andre to barna mest sannsynlig i barnehage om det skjer på dagtid, så nå er det evt. bare å få mannen hjem før vi kan dra videre;-))... Mannen min trenger heldigvis bare 15-20 min på å komme hjem også trenger vi ca 30 min til sykehuset:-) det ordner seg nok... Får bare være tidlig ute med å ringe etter mannen din;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå