Gå til innhold

Tar situps hele tiden... :p

Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 4 mnd gammel og har aldri vært noen stor fan av å ligge på ryggen, men nå tar det helt av og hun forsøker desperat å komme seg opp ved å ta situps overalt, enten det er på stellebordet, i fanget, lekematta eller i vogna... Prøver instendig å fortelle henne at det er feil vei å gå- det er ikke sånn man kommer seg opp i sittende stilling, men det ser ikke ut til å hjelpe gitt, hun forsøker like iherdig hver dag :P

Ser ikke videre glupt ut heller, men men, litt søtt er det jo og kan tenke meg at hun får gode magemuskler til slutt hehe! Flere med sit-ups babyer her inne, som vil OPP og fram her i verden, men som ikke helt har skjønt hvordan? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepps, han vil heller ikke ligge på ryggen, uansett hvor han er. Han vil også ta situps, HELE tida, hehe.. Og i fanget vil han stå, eller så vugger han seg frem og tilbake. Skikkelig aktiv kar..

Har vært hos manuell terapeut for låsning i ryggen, så nå ligger han mer på magen, men noen ganger når han ligger på magen setter han knærne i underlaget (krabbestilling) og løfter seg opp. Hvordan skal detta gå?

Manuell terapeuten sa noe om at kanskje måtte vi "bremse" utviklingen. At vi ikke skulle oppmuntre han, men dersom han gjorde ting selv så var det greitt. Har du hørt noe om det??

Han er snart 4 mnd.

Skrevet

Lille Kai har akkurat startet med sine små mini situps. Er så søtt å se på. Foreløpig klarer han ikke så mange om gangen, men han gir ikke opp lett :)

Spøker med at han har bedre magemuskler enn meg for tiden :)

Og han er bare 3 mnd. Beste han gjør om dagen er å smile til meg med puppen i munnen eller han snakker med den i munnen :D

Skrevet

åja, det er så herlig når de gjør det! Smiler og pludrer og kikker opp med de nydeligste, store øynene sine, sukk smelt =)

fru andersen; så flink han er da, det er jo ekstremt tidlig å stå i krabbestilling allerede! Har hørt at det er bare bra at de krabber, men at man ikke bør oppfordre dem til å stå noe særlig før de kommer seg opp dit selv.. Men korte stunder i fanget med god støtte går sikkert bra, sålenge man ikke overdriver!

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Mini her og tar sit-ups for harde livet, han har holdt på siden 4 mnd, er 5 mnd om en liiiten uke! I går fikk han nesten satt seg opp, men ene armen glapp, og han slo hodet i gulvet i stedet..uff..

Han er altfor aktiv for ho mor iallefall, tror han kommer til å krabbe snart også, foreløpig står han på alle fire med strake armer og vugger frem og tilbake. Jeg krabbet visst da jeg var 5,5 mnd, så detta blir spennende .. Godt jeg skal ut i jobb 1 mars, så det blir far som må løpe rundt etter han! hehe

Skrevet

haha, ja ikkesant! Jeg husker det ble atskillig mer travelt da størstejenta begynte å krabbe ja, for da skulle det jo plukkes og pelles på ALT, fra stikkontakter, kjøkkenskuffer eller rett og slett gnage og gnumse litt på skitne skosåler el andre herlige saker, så du får ønske pappan lykke til hehe;)

Skrevet

Vesla på 3 mnd har begynt med situps når hun ligger på rygg, og kommer seg i krabbestilling når hun ligger på magen (ingen stor effekt i beina enda heldigvis). Og hvis jeg sier til henne "Kom vesla!" og strekker hendene mot henne, så griper hun tak i fingrene mine og tar situps på den måten også. Er kjempeartig at hun har begynt å bevege seg, men ser for meg at jeg har ei lita frøken som er tidlig frempå. Og å bite på sokkene sine, det er gøy det!! Mens foten er inni... Helsesøster måtte virkelig kjempe for å få sjekket hoftene hennes på mandag, prøvde flere ganger men vesla jobbet i mot henne (en liten rebell??) og hun står i fanget med god støtte- da smiler hun og er sååå fornøyd.

Og så synger hun på babyvis; høye toner, dype toner, i en jevn strøm av lyder:)

Knusbedårende tjukkebolle (ho er trill rund hehe) :)

Skrevet

Ja, lilleloppis trekker seg også opp etter fingrene mine, trenger bare å si "kom opp", så griper hun tak og trekker seg opp med et stoort smil og godeste latteren=) Nå har hun jo også begynt å rulle fra rygg til mage, og bra er det, for hun liker seg mye bedre på magen enn på ryggen!

Skrevet

Her er også lille frøkena opptatt med å ta sittups. Dette har hun drevet med siden hun var 2,5 Mnd gammel. Nå er hun 3,5 Mnd og er nesten oppe i krabbestilling... Storebror krabber når han var 5,5 Mnd gammel og gikk når han var 9,5 Mnd så blir spennende å se. Har litt å slekte på da pappaen gikk før han var 9 Mnd gammel. Men jeg håper jenta mi tar det helt med ro og er "baby" lenge.. De blir så fort store når de kommer seg rundt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...