junigutt2010venterjulibarn2011 Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 Min ruller til begge sider, skravler hele tiden, men sitter ikke og har heller ikke begynt å krabbe.. Han rekker heller ikke frem armene når jeg rekker frem mine for å ta han opp... Ikke fått tenner ennå heller..Hva med deres? Vet det er utrolig stor forskjell på babyene, derfor gøy å se hva andre babyer har begynt med:)
Mjølkekua Skrevet 26. januar 2011 #2 Skrevet 26. januar 2011 Min på 7 mnd og 20 dager ruller fra rygg- mage, og mage-rygg, men kun en vei. Hun åler seg over alt, og har ved et par anledninger kommet seg opp i sittende hvis hun krabber med overkroppen opp på en boks i riktig høyde. Hun øver hele dagen nå, og det blir endel knall og fall. Hun krabber ikke, og strekker ikke armene opp etter meg. Hun sier et slags nahm, nahm når hun spiser (og høres ut som en mann når hun brøler). Hun elsker å putte smokken sin inn i munnen min (det får hun ikke lov til da, men jeg later som). Hun elsker å danse med hopp og sprett og sprell med mamma, pappa og storebror, og vil aller helst stå og gå (med støtte rundt livet da selvfølgelig, selv om hun klarer å gå når jeg holder henne i armene). Hun reiser seg nesten opp selv, men trenger ofte et puff da hun glir unna når hun står på knærene på det glatte parkettgulvet. Har lurt litt på om jeg skulle ta på henne noen myke tøfler.. Ellers ei suuuuuperherlig jente som virkelig ELSKER storebror (og å bade.. Blir bare hyl og skrik hver gang hun er ferdig å bade.. Men hun spruter ned hele badet, og storebror får hele ansiktet fullt med vann - så vi holder ikke på så lenge). Jeg puttet forresten begge barna opp i Min på 7 mnd og 20 dager ruller fra rygg- mage, og mage-rygg, men kun en vei. Hun åler seg over alt, og har ved et par anledninger kommet seg opp i sittende hvis hun krabber med overkroppen opp på en boks i riktig høyde. Hun øver hele dagen nå, og det blir endel knall og fall. Hun krabber ikke, og strekker ikke armene opp etter meg. Hun sier et slags nahm, nahm når hun spiser (og høres ut som en mann når hun brøler). Hun elsker å putte smokken sin inn i munnen min (det får hun ikke lov til da, men jeg later som). Hun elsker å danse med hopp og sprett og sprell med mamma, pappa og storebror, og vil aller helst stå og gå (med støtte rundt livet da selvfølgelig, selv om hun klarer å gå når jeg holder henne i armene). Hun reiser seg nesten opp selv, men trenger ofte et puff da hun glir unna når hun står på knærene på det glatte parkettgulvet. Har lurt litt på om jeg skulle ta på henne noen myke tøfler.. Ellers ei suuuuuperherlig jente som virkelig ELSKER storebror (og å bade.. Blir bare hyl og skrik hver gang hun er ferdig å bade.. Men hun spruter ned hele badet, og storebror får hele ansiktet fullt med vann - så vi holder ikke i går. De koste seg hele veien fra bhg med storebror som beskyttende holdt lillesøster fast mellom beina (oppi vinterposen begge to).
Mjølkekua Skrevet 26. januar 2011 #3 Skrevet 26. januar 2011 Åj, der kom det dobbelt opp i mellom.. Denne iPhonen altså. Beklager!!!
McCall Smith Skrevet 26. januar 2011 #4 Skrevet 26. januar 2011 Beveger seg rundt ved å rulle seg over gulvet, setter seg opp i krabbestilling, sitter, vinker,holder flaske selv, klapper, åler ikke framover kun rundt i ring og bakover.
*LillaMeg* Skrevet 26. januar 2011 #5 Skrevet 26. januar 2011 Min gjør det samme som din.. Ruller, skravler, babler, ler, men sitter ikke på gulv. Han krabber ikke, men har ålt seg siden han var 5mnd. Så derfor haster det ikke med å krabbe her. Ingen tenner. Min har begynt å reise seg og sitter om han finner noe å støtte seg på i sofa eller i seng da, men det skjer ikke på gulv. Han kan ikke klappe søte som mange andre kan, men han kan "high five"..
081013 Skrevet 26. januar 2011 #6 Skrevet 26. januar 2011 -ruller kun til en side - setter seg opp selv -kryper -8 tenner(kanskje fler, men tør ikke kjenne etter mer) -prater i ett sett(som moren og søsteren sin) - drar seg opp etter bordet og setter en fot i golvet, mens han står på det andre kneet. litt rart dette, for søsteren kunne ikke krype før hun var godt over 10 mnd, fikk sin første tann da hun var 8 mnd, dro seg ikke opp etter ting før hun var over året, gikk da hun var 15 mnd..så ja vi har beviset i huset på at barn er veldig ulike
junigutt2010venterjulibarn2011 Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 26. januar 2011 Utrolig stor forskjell, min elsker å hoppe på fanget,men er laaaangt unna å kunne dra seg opp etter bordet:) Han holder ikke koppen selv ennå heller.. Men han er verdens herligste gutt:)))
Sunniva10Jonas12<3 Skrevet 26. januar 2011 #8 Skrevet 26. januar 2011 Tulla mi kan kun rulle fra rygg til mage, fra mage til rygg har hun hoppet glatt over. Hun reiste seg opp på egenhånd da hun var under 7 mnd, og hun har krabbet i godt over en mnd allerede. Hun reiser seg opp etter ting hele tiden. Hun strekker hendene opp når hun vil vi skal ta hun opp. Hun sitter, og kommer seg fra sittende til krabbende selv. Hun har holdt flasken sin selv fra hun var 4mnd, og nå som hun spiser brødskiver putter hun bitene i munn selv. Er ikke alltid hun får lov, når mamman ikke orker så mye søl. Hun danser når hun hører musikk, vugger frem og tilbake i enten krabbestilling eller når hun står. Sutten har hun puttet i munnen siden hun var 5 mnd gammel. Hm, kommer ikke på mer i farta jeg. Ja, det er veldig forskjell på ungene, og godt er det
Gjest Skrevet 26. januar 2011 #9 Skrevet 26. januar 2011 - Krabber - Setter seg opp - står på knærne - Reiser seg opp og står - står mens hun kun holder seg med en hånd - begynner å gå langs bordet og mens hun dytter noe foran seg (begynte i dag) - har 8 tenner - spiser brød med skorpe, tynner skiver med pære, gnager av kjøttkake - har begynt å si mamma - står på knærne og nesten hopper mens hun vifter med armene når hun vil opp - Lager "poh" lyd med munnen.. noe merklig hun har begynt med i det siste - tømmer den nederte kjøkkenskuffen, vaskebalja og skittentøyskurven. - Spiser alt hun finner av papir og bark... - Krabber etter meg i hele leiligheten Jeg syns virkelig alt går alt for fort.. var ikke baby noe lenge.. Men er selvfølgelig stolt av alt hun klarer og lærer seg da..
stearin Skrevet 27. januar 2011 #10 Skrevet 27. januar 2011 - Rullet rundt fra rygg til mage siden hun var 4 mnd - Strekte armene opp mot meg når hun ville opp ved 7 mnd alder - Opp i krabbestilling når hun var 7 mnd - Krabbet ved 8 mnd - Øver på å spise brød - Når vi skal spise åpner og lukker hun munnen sin som om hun tygger på noe - Klarer å stå litt hvis hun holder fast i noe, men det er ikke noe vi bruker å gjøre. Hun står opp selv når hun er klar for det. Hun er nå 8,5 mnd og prøver å sette seg på rumpa. Jammen ikke lett:) Hun prøver også å dra seg opp etter ting, men kommer seg bare opp på knærne. Hun har også vinket til mamman sin, men lite vinking etter den ene gangen. Ingen tenner enda. I tillegg er hun 10 uker prematur, så hun var rundt 6 mnd korrigert når hun begynte å krabbe. Hun er bitteliten og det er komisk å se en så liten person krabbe rundt omkring:)
gumo Skrevet 28. januar 2011 #11 Skrevet 28. januar 2011 -setter seg opp og sitter selv -krabber -reiser seg til stående -klapper -vinker -rekker tunge og gjør grimaser for å få oss til å le -spiser brødbiter med pinsettgrep -sier noe som ligner på mamma og "nei" -men er ikke særlig god på å rulle noen vei, og i hvert fall ikke fra mage til rygg
mamman til Fillip Skrevet 28. januar 2011 #12 Skrevet 28. januar 2011 Min på 7.5mnd - ruller fra rygg-mage å mage-rygg, bare frem og tilbake ikke bortover... - drar seg fremover med armene, fort! - kommer seg nesten opp i krabbestilling, men er virkelig ikke enkelt det der;) - sitter på gulvet - "high five" å ler da så tårene triller - klapper (førstegang i dag!) - babler masse.. høres ut som om han snakker for masse forskjellig lyder i samme "ord" - vinker etter folk har lukka døra.. - har 2 tenner som han biter seg i leppa med - lager "fiskemunn" for å få oss til å le det morsomste er at han lager kysse lyder til små jenter på butikken! skjedd 4ganger nå. Så blir han sint når de ikke gir han oppmerksomhet... hehe
mamman til Fillip Skrevet 28. januar 2011 #13 Skrevet 28. januar 2011 glemte, han hopper i fanget å kaver med armene som en villmann, samtidig som han hviner, ingen rolig rekke frem armene her nei...
bitthen Skrevet 28. januar 2011 #14 Skrevet 28. januar 2011 Ruller fra mage til rygg Kommer seg omsider rundt sin egen akse. På gulvet da, ikke på matta. Hopper i fanget Har lært han prrrrt og klikke med tunga. Ikke så lurt det med prrrrt da han elsker å gjøre det når han eter. Han har ingen planer om å reise seg i sittende enda, heller ser det ikke ut som det blir noe krabbing på en stund. Han har ingen tenner, så sover godt om natta Han rekker armene mot meg. Vi øver på at han skal holde tutekoppen, men han vil vel holde fast på servicen lengst mulig. Han er veldi flink med beina når han ligger på rygg, bra finmotorikk. Grovmotorisk er det litt sliting, men han her visstnok Hypermobil (veldig myke ledd) og da tar det sin tid. Han blir veldig frustrert da.
♥ Ble april barn ♥ Skrevet 29. januar 2011 #15 Skrevet 29. januar 2011 Tulla mi har rundet 9mnd. Ho er veldig bedagelig av seg. - Ruller fra rygg til mage og mage rygg. Men bare en vei. - Her går det kun bakover når ho er på magen. Prøver ikke ut krabbe stillingen engang. - Ho flytter seg enten ved å rulle frem og tilbake ved og vri seg mens ho snur seg eller ho legger seg på rygg og dytter med beina så det går bakover. - Sier mamma, pappa, hei og titt tei. - Sitter godt alene på fang og i stol. Litt på gulvet når ho er for utolmodig. Men prøver å ha ho liggende så ho kan lære å reise seg opp selv. - 2 tenner har kommet. Spiser godt med disse. Ordentlig matvrak. - Ho står godt på beina når vi holder og hopper litt. Heldigvis ikke mye, det er slitsomt når barna blir hoppe barn. Har ikke jeg armer til. Med andre ord, bedaglig liten tulle. Men sånn var store bror også. Han ålet aldrig, heller ikke øvde på krabbe stilling. Men plutselig krabbet han bortover ved 10mnd og gikk ved 13mnd. Mellomste var utolmodig og krabbet ved 6mnd og gikk ved 9mnd. Synes det er deilig med behaglig, for det kommer tidsnok. Og da blir det bare flying Er en tid for alt. Koselig med alle de forskjellige stadiene
♥ Ble april barn ♥ Skrevet 29. januar 2011 #16 Skrevet 29. januar 2011 Tulla mi har rundet 9mnd. Ho er veldig bedagelig av seg. - Ruller fra rygg til mage og mage rygg. Men bare en vei. - Her går det kun bakover når ho er på magen. Prøver ikke ut krabbe stillingen engang. - Ho flytter seg enten ved å rulle frem og tilbake ved og vri seg mens ho snur seg eller ho legger seg på rygg og dytter med beina så det går bakover. - Sier mamma, pappa, hei og titt tei. - Sitter godt alene på fang og i stol. Litt på gulvet når ho er for utolmodig. Men prøver å ha ho liggende så ho kan lære å reise seg opp selv. - 2 tenner har kommet. Spiser godt med disse. Ordentlig matvrak. - Ho står godt på beina når vi holder og hopper litt. Heldigvis ikke mye, det er slitsomt når barna blir hoppe barn. Har ikke jeg armer til. - Strekker hender når ho vil opp. Og blitt veldig bestemt på hva ho vil og hvem ho skal til. Samt klapper og spiller på "slurva" Med andre ord, bedaglig liten tulle. Men sånn var store bror også. Han ålet aldrig, heller ikke øvde på krabbe stilling. Men plutselig krabbet han bortover ved 10mnd og gikk ved 13mnd. Mellomste var utolmodig og krabbet ved 6mnd og gikk ved 9mnd. Synes det er deilig med behaglig, for det kommer tidsnok. Og da blir det bare flying Er en tid for alt. Koselig med alle de forskjellige stadiene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå