Gå til innhold

For oss på overtid!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil tro det er flere enn meg på overtid her.Jeg er 1 dag over termin. Mange sier at nr er en luring, og det stemmer her, fått 14 og 10 dager før tidligere. Men er egentlig rolig, trass overtid! Slapper av her hjemme, fyrer i peisen, tenner lys og koser meg.

Men forbereder meg hver dag som at det skal skje. Ordner og rydder her hjemme, legger frem alt til jentene for neste dag, skole, barnehage og div aktiviteter. Liker å ha full kontroll, så klærne for neste dag legger jeg frem om morgenen. Skal etter planen føde på Føderiket og hjem kun timer etter fødsel. Vil derfor at det skal være ryddig og pent når jeg drar og kommer hjem igjen.

Hva med dere andre på overtid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er på min 6 dag over tiden.. Har en kropp som svikter så snigler meg rundt i huset og venter.. ingen tegn til hverken fødsel eller modning, så er veldig utålmodig.. Venter mitt første barn og gleder meg utrolig mye til å treffe henne, så synes godt at hun kan komme snart :-) har overtidskontroll på fredag, så går nok ikke lenger enn til mandag uansett..

Skrevet

Jeg er på min 6 dag over tiden.. Har en kropp som svikter så snigler meg rundt i huset og venter.. ingen tegn til hverken fødsel eller modning, så er veldig utålmodig.. Venter mitt første barn og gleder meg utrolig mye til å treffe henne, så synes godt at hun kan komme snart :-) har overtidskontroll på fredag, så går nok ikke lenger enn til mandag uansett..

Skrevet

Hei! Jeg er 2 dager på overtid i dag! Og har virkelig forstått hva de mener med at nr 3 kan være en luring:) de siste 14 dagene har det vært flere ganger jeg har trodd at fødselen skulle starte, men så har det bare roet seg igjen. Nr1 fikk jeg til termin og nr.2 kom 5 dager før, så hadde nok trodd jeg skulle få før termin denne gangen også, men her sitter jeg og venter i spenning:) Håper det ikke er så lenge igjen! Jeg også går her og smårydder for synes det er fint og ha alt i orden til man kommer hjem! Legger frem klær til barna også hver dag:)

Lykke til!

Skrevet

Jeg er 1 dag over termin idag, og hadde virkelig, virkelig håpet å få ut denne søte jenta rundt denne tiden!!.... Men tross havregrøt med masse kanel, igangsettingsakupunktur, akupressur, masse stressing og gåing i helga som var, og sex bortimot annenhver dag så ser det ikke ut som om noe er i emning.... :S

Dette er nummer 2 og jeg gikk 10 dager over med forrigemann, så det er ikke sånn at jeg forventet henne så fryktelig tidlig. Men kjedelig å vente uansett! ;)

Mannen er så superflink med småttis på 2 år i forhold til stell og klær og alt det, så jeg stresser ikke så mye med å legge fram sånne ting. Smårydder og vasker og prøver å holde det fint her da, i tilfelle hjemmet skal innvaderes av hjelpsomme foreldre og svigers som står og tripper for å passe 2-åringen mens vi er på sykehuset ;)

Ellers jobber jeg litt med babyboka til førstemann når jeg først sitter her hjemme, og irriterer meg litt over at jeg ikke har fått kjøpt inn en babybok til lillesøster ennå som jeg kunne begynt på :)

Skrevet

Hadde termin igår, og ikke tegn til at noe skjer.. Første termin eg fikk var 18.januar, og denne hadde eg en stund. Så har gått over begge termindatoene mine, og det er ganske frustrerende! Termindatoen har eg sett frem til i 9 mnd nå, og den bare kom og gikk :-O Håper noe skjer snart, er så utålmodig! Har prøvd kjerringråd som løping i trappen, ananas, sterk kaffi, sex, varmt bad osv osv, men nada...Hvorfor vil ikke lillejenta ut?

Skrevet

Jeg er også på "overtid" (vet at overtid ikke regnes fra termin, men i mitt hode gjør det det... ) Hadde termin for 3 dager siden. Men INGEN tegn til fødsel.

Har ikke sett snurten av den etterlengtede slimproppen, og modningsrier/vonde kynnere lar vente på seg. Jeg er så ufattelig lei, og har egentlig mista trua på at snuppa i magen har tenkt seg ut noen gang.

Skal på sykehuset på kontroll i morgen. Regner med de ikke finner noen modning, og at vi må fortsette å vente.

I dag har jeg sendt mannen på fjelltur. Siden det ikke var noen tegn til fødsel i mårrest regnet jeg med det var trygt å sende han avgårde. Var mer hysterisk for 3 uker siden når det gjelder at han måtte holde seg hjemme.

Hva gjør dere andre ventere for å få dagene (og nettene) til å gå?

Skrevet

Jeg har faktisk noen fantastisk fine dager nå! Sover relativt godt om natta og kose meg på dagen! Bekkenløsningen er blitt mye bedre, min største plage er vel at jeg stadig flyr på do! Vil gjerne ha henne ut nå, men klarer heldigvis å slappe av:-)

Skrevet

Har forøvrig vært hos jordmor og blitt strippet og fått akupunktur i dag. Fikk for ei uke siden også, kanskje virker det bedre i dag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...