Gå til innhold

Noen andre som har baby som er vanskelig å få til å sove på dagtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er snart 8 mnd og har kjempet imot dagsoving siden han var født. Han gnir seg i øynene og gjesper, men nekter plent å sovne. Han har bare hatt to korte lurer på dagtid siden han var nyfødt! Disse er på mellom 30 min og 1 time. Aldri lenger. Han er veldig grinete på ettermiddagen.

Nytter ikke å gå tur, han sover bare ca 40 min der også. Og sover ikke dersom han allerede har hatt to lurer. Virker som han er så nysgjerrig at han skal ha med seg alt som skjer. Sovner jo ikke før han omtrent bare kortslutter av trøtthet. Flere med dette problemet? Han er jo veldig krevende i våken tilstand, men jeg lurer mest fordi jeg er redd han får for lite søvn.. (Sover mellom 11 og 13 timer på natta.. Mye våken inni mellom der også.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen trøst i dette, men er så glad det er flere med samme problem. Vesla er 7 mnd og sover MAX 40 min om gangen. Og nå kanskje bare tre lurer til sammen. Og sover dårlig på natta fordi hun sover lite på dagen. Men INGENTING hjelper. En ond sirkel!!! Holder på å krepere fordi jeg er så slitsomt. Bare fått beskjed på helsestasjonen om å få henne til å sove lengre lurer sånn at vi begge får slappet av litt, men det går jo ikke. Lett å si. Og etter ekstra dårlige netter sover hun enda mindre. :( Er så misunnelig på de som har sovebabyer. Tenk å ha litt tid for seg selv!!!

Skrevet

Min har til for en uke siden vært kjempeflink og sovet 3 timer på dagtid uten problemer, men nå (6 uker) har han bestemt seg for å følge med mer på verden og er skikkelig grinete på dagtid :( håper det går over...

Skrevet

Jeg som håpet det var noe jeg kan gjøre! Min er 3 mndr og sover kun ute på tur på dagtid. Om natten har hun nå begyntxå ligge og kave og prate i steden for å sove.

Om dagen bøir det bare hyyyling om jeg prøver å få henne til å sove, så vi går og går og går... Tips tas imot m takk...

Skrevet

Jeg har det på samme måten. Jenta vår er 2 mnd og sover bare korte lurer på dagen (15 min), da helst i mammas armer. Flytter jeg henne inn i senga si så våkner hun. Snakket med helsesøster om dette og hun sa at i og med at hun sov så lenge om natten fra ca 20-21-tiden til 08-09- tiden, så fikk hun de timene med søvn hun skulle ha. Hun sover ikke så lenge i strekk,hun vil ha mat et par ganger i løpet av natten pluss at hun ligger våken en del ganger. Har lite tips, det eneste som funker her er å gå tur- da koser hun seg og sovner som en stein- helt til vi stopper vogna. Denne frøkna må ha action,action, action. Og jo mer humper- desto fortere sovner hun;) Har også kjøpt meg bæresele, slik at jeg kan gjøre små-ting i heimen. Veldig praktisk- og der sovner hun også som en stein! Vi tar en cowboystrekk på ettermiddagen når vi kan. Da ligger hun på brystet mitt og da sover hun godt! Skulle gjort det hver dag, godt for både mor og barn og få litt søvn..!:)

Skrevet

Oi dere har det jo helt som meg! (Bra! Hehe) Kan jo se ut som om vi ikke har "sovebabyer" da? Min sover jo også ca 12 timer om natten, men våkner endel innimellom. Det er som en annen sa, at jo mindre han har sovet på dagtid, jo dårligere sover han om natta. Ond sirkel her også. Og jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal få han til å sove lenger! Han sover max 40 min i vogna også når jeg går tur.

Flere har påpekt at gutten min er veldig nysgjerrig og våken av natur, virker som om han ikke tar seg tid til å sove rett og slett. De siste dagene har jeg begynt å legge han i senga (med gardinene trukket ifra slik at det er ganske lyst) på rommet når han er trøtt. Han klager i noen få minutter og babler. Begynner å sprelle som besatt hver gang jeg legger han i senga, akkurat som om han girer seg opp for å ikke sovne.. Men jeg skrur på spilledåsen en gang, går ut, lar døren stå åpen til han sovner og da sovner han faktisk. Men sover fortsatt bare 40 min.. :)

Skrevet

Hadde akkurat tenkt å legge inn akkurat samme innlegget selv, så kom jeg over dette!! :)

Har det slik selv også med min 3 mnd gamle gutt..! Det er ikke noe problem å få ham til å sovne, han sovner gjerne med puppen eller litt vugging på skulderen, men han våkner med en gang jeg legger ham ned. Har funnet ut at det hjelper å støvsuge, da sover han litt til, men så snart støvsugeren slås av våkner han igjen! Kan jo ikke støvsuge i flere timer heller (men det jo blitt mye renere da;P). Samme gjelder trilletur, så snart vi er hjemme igjen våkner han.

Minien har et voldsomt suttebehov og jeg får ham likevel ikke til å ta smokken. Jeg tror at hadde han tatt smokken hadde han roet seg mye lettere, for de få gangene han tar den roer han seg så fint!

Skal til helsesøster imorgen og spørre henne ut om hva jeg kan gjøre med både det ene og det andre... Er førstegangs, så har jo endel spm! :) Får jeg noen lure tips skal jeg gi videre... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...