Puppen og lillemor Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 dumt spm, men hvordan vet jeg egentlig at avføringen til babyen er løs? Vesla er 3 måneder, og får kun morsmelk - så avføringen er jo veldig løs hele tiden. Men i det siste har den hatt en litt løsere konsistens (ikke så kornete) og den har vært mørkere.. ikke så sennepsgul liksom. Og så går det laaang tid mellom hver gang - rekorden er 10 dager! Bør jeg snakke med helsesøster om dette, eller høres det normalt ut - dere erfarne mødre??
cadence Skrevet 26. januar 2011 #2 Skrevet 26. januar 2011 Mi er likens i bæsjen for tiden, mye løsere enn vanlig men omtrent samme farge som før. Men har ikke avføring så sjeldent som din, men det er innenfor normalt (for alt er normalt når det gjelder MM og avføring..) Endte opp med at hun ikke fikk 3 mnd vaksina på kontrollen pga den løse avføringa.
Puppen og lillemor Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 26. januar 2011 hei cadence Det var faktisk da jeg leste at du hadde skrevet et annet sted at datteren din ikke fikk vaksinen pga løs avføring at jeg begynte å lure litt på om jeg bør gjøre noe.. Datteren min har fått vaksinen, og det gikk helt fint.. men jeg har liksom hørt at alt er normalt når de bare får MM - og det virker ikke som om hun har hatt noe særlig vondt i magen selv om det ikke 10 dager uten avføring. Nå etter at det kom så promper hun veldig mye, men det virker fortsatt ikke som om det er vondt. Så da er det vel sikkert alt helt greit.. Fargen og konstistensen har som sagt endret seg noe, men sikkert ikke mer enn at det er innenfor normalen.. men alltid greit å spørre her inne..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå