Gå til innhold

Hvordan få baby til å sovne inn selv, når han kun vil sove på siden og er for liten til å legge seg selv på siden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vårt gull har klarer ikke sovne inn selv på siden, men det er bare på siden han sover godt!!

Dersom han selv ligger å plundrer på ryggen og blir skikkelig trøtt, klarer han faktisk å sovne inn, men skvetter til og blunder bare i noen minutter. Legger jeg han da i sideleie, sover han godt.

Er det øvelse på dagen på ryggen som vil få han til å klare å ligge på ryggen(større deler av natta)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa her sovner kun i sideleie, og sover alle sine "dagdupper" på siden- det har hun gjort fra hun var to dager gammel. Om natten legger hun seg over på ryggen selv, mens hun sover, men det er noe hun begynte med ganske nylig. Frem til hun ordnet dette selv så vippet jeg henne over i ryggleie når jeg la meg for natten.

Skrevet

ja, blir nødt å vippe'n enda da tenker jeg. Vi trener på dagen nå da med å ligge på ryggen, gi kosebamse og vente til søvnen kommer.

Vi har ikke startet før nå(3 mnd) med å la han ligge i baggen/senga uten at vi duller og bysser han i søvn. Jeg håper dette er den rette metoden. Vi bruker på en måte mindre energi, dog det tar lang tid før han sovner... Håper den tiden vil korte seg inn, når han blir vant...

Hvordan legger du gullet ditt?

Skrevet

Kveldsrutina? Det kommer litt an på når Jon Blund melder sin tjeneste, men han dukker opp en gang mellom 19 og 20. Kommer han tidlig, så hender det seg at hun er midt i "maten", så da ammes hun i søvn. Andre ganger kommer han en time etter mat, så da er det kveldsstell og litt nærhet (ikke alltid nødvendig med byssing). Hun sovner ganske raskt uansett hvordan det skjer, men hender at det kommer en promp like etter at hun sovner, som, sorry språket, fu**er opp seansen.

På dagtid sovner hun gjerne etter å ha fått rapet/gulpet, altså mens hun er på skulderen min. Andre ganger sovner hun av seg selv i vogna hvis hun har fått roet seg tilstrekkelig i forkant.

Ting er ihvertfall MYE enklere nå enn tidligere, kan bli enklere, men samtidig vil jeg ta vare på denne tiden siden det er 95% sikkert at jeg ikke skal ha flere småttiser. Stressa for mye med den eldste, dumme meg...

Skrevet

Jeg endte opp med å la vesla sove på siden veldig tidlig.. Hun gulpet veldig mye, så det var bedre å la henne ligge på siden så gulpet kom ut og ikke ned i halsen. Passet på å bytte på hvilken siden hun lå på i løpet av natten.. Har ingen problemer i dag, Og er veldig sterk i rygg, nakke og resten av kroppen.. Ligger godt foran i utviklingen..

Skrevet

Du kan jo frem til han selv klarer / vil legge seg på siden, dytte dyna rundt ham slik at han blir liggende på siden.

Skrevet

Takk folkens,

Problemet er at han kommer seg løs fra innpakknignen i løpet av natta når han ligger på siden. Han sover godt og i natt/dag fra 22.00 til 10.45 (med kun en amming, men fire ganger må jeg opp bare for å legg han i sideleie igjen!!)

Litt luksusproblem kanskje, men vi trener med å sove på ryggen på dagen, kanskje kan blir mere fortrolig etterhvert..

Skrevet

Takk folkens,

Problemet er at han kommer seg løs fra innpakknignen i løpet av natta når han ligger på siden. Han sover godt og i natt/dag fra 22.00 til 10.45 (med kun en amming, men fire ganger må jeg opp bare for å legg han i sideleie igjen!!)

Litt luksusproblem kanskje, men vi trener med å sove på ryggen på dagen, kanskje kan blir mere fortrolig etterhvert..

Skrevet

Til å begynne med rullet jeg sammen helsetepper og la et bak ryggen og et foran magen.. fungerte bra. men må passe på så det ikke ligger for langt opp foran slik at det ikke kommer opp i ansiktet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...