Gå til innhold

dere med babyer født etter august 2010..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan har dere tenkt å gjøre det med barnehage?

søker dere plass fra august i år? januar 2012?

dere i oslo, hva er sjansen for å få plass til de små i år? noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Du kan søke fra august, MEN siden babyen er født etter 1.september eller hvilken dato det var, så kommer man ikke med på hovedopptaket.

Jeg har derfor søkt fra 1.januar.

SIden jeg jobber i barnehage, har jeg i teorien prioritert plass på lik linje med søsken, men igjen, jenta mi er født i slutten av november og kommer derfor ikke med hovedopptaket men blir tatt hensyn til etterpå om det finnes ledige plasser.

Ring til avdelingen for barnehage der du bor og hør hva som er best for deg å gjøre :)

Skrevet

Beste sjansen du har for å få bhgplass i Oslo er å ringe alle private og familiebarnehager i nærmiljøet. Eventuelt betale fra 1. Aug, og ta inn barnet fra dagen barnet fyller år.

Vi fikk plass sånn.. Men vi stod på og ringte rundt da ;-)

Skrevet

Det lønner seg vel å søke om plass fra august uansett, men ville ikke regnet med å få plass før tidligst januar 2012.. Eldstejenta vår ble født i oktober 2008, vi bodde da i Oslo, og fikk tilbud om plass fra januar 2010 i en vanlig kommunal bhg. Sikkert verdt forsøket å ringe litt rundt til private bhg, eller til og med møte opp personlig hvis man er desperat etter plass;)

Skrevet

Vi besøkte, ringte og godsnakket ;-/ vi var litt desperate. Alle i barselgruppa mi fikk plass på den måten. Ikke drømmebarnehagene kanskje, men der var det umulig. Gutten vår er født i desember. Fikk plass i september, og betalte for den måneden. Han begynte i oktober deltid (betalte fullt likevel). I desember var han oppe i nesten fulle dager .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...