cadence Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 Og da mener jeg buttstutt som i god og rund og ikke så lang. Vesla var 47,5 cm og veide 2920 ved fødselen. På mandag var vi på 3mnd kontrollen (hun var da nøyaktig 3 mnd) og hun var da 57,5 lang og 5750 g. Det var helt "sykt" å se hvordan hun krysset percentilene på skjemaet for høyde/vekt hos helsesøster, laaangt over gjennomsnittet. På andre skjema var hun under gj.snitt, men ikke noe dramatisk. Men er tydeligvius bare fløte i puppene mine... Bollekinn og dobbelthake er jo ikke så uvanlig, men her er det fem valker på lårene, like før det blir en valk oppå vrista, er søte smilehull på rumpa hennes (mens på mor kalles de noe helt annet*argh*). Flere med trillrunde babyer? Jeg sliter litt med å finne gode klær til henne siden hun er kort og rund. Sverger til ull på kroppen siden det er så fleksibelt, men de aller fleste sokker er så innmari stramme i strikken:( Mi lille tjukkebolla, er jo så glaaad i henne:) Hun fikk ikke 3.mnd vaksina pga løs avføring (helsesøstra fikk sett det selv)- skal tilbake neste mandag hvis vesla er bedre i magen sin.
*Lissi* Skrevet 26. januar 2011 #2 Skrevet 26. januar 2011 Hehe! Deilig med lubbne babyer. Datteren min (på 2,5 år) hadde nesten lik vekt så datteren din. 2900g ved fødsel, og 5800g ved 3 mnd:-) Vesla mi på 7 uker er 5 kg nå. Blir spennende å se på 3 mnd. kontrollen.
Nat27 Skrevet 26. januar 2011 #3 Skrevet 26. januar 2011 Så deilig med rund og god baby! Vi var på 3 mnd kontroll og fikk vaksine i går. Her var "småtten" 3740 og 52 lang da han ble født, nå - bare 9 cm lengre veier han 7560g! Han er en god bolle, skikkelig michelin! Fullammes, så han drikker nok fløte han også. Vaksinen gikk overraskende fint, såvidt litt sutring bare. Verst for mor Ingen reaksjon fikk han heller ikke, bortsett fra at han var litt ekstra kveldstrøtt og sov seg gjennom stellet. var for trøtt til å spise skikkelig også, noe som resulterte i nattmåltid. (Har ellers ikke spist om natten siden han var 5 uker). Syns bodyer fra Lindex er gode, kjøper en str større og hiver i tørketrommelen, så blir de vide og gode og passelig lang. Siden alle buksene blir trange rundt magen sverger jeg til de "joggebuksene" som de har rundt omkring med sånn høyt og stretchy bråt i livet. Strammer ingensted, og kjøpes de en str større kan de brukes lenge. Ser ikke for store ut heller Når det kommer til ullklær syns jeg at Janus sine bodyer er veldig elastiske og gode. Myke og deilige slik at ingenting strammer. Babyer skal slippe trange klær..! Ellers bruker jeg endel av "claire" sine ullbodyer med bomull på innsiden. De er smale og har ikke så mye stretch, men allikevel god passform. Sokkene er det verre med.. der blir det hjemmestrikkete ullsokker som er vide, ellers må alle sokker brettes ned mot ankelen. Da blir det ingen merker. Hvis du har tips til strømpebukser med myk og god strikk tar jeg gjerne i mot tips, lillegutt har ikke en eneste han kan bruke! hehe
Mjølkekua Skrevet 26. januar 2011 #4 Skrevet 26. januar 2011 Heia! Skjønne jenta!! Vår tulle var 49 cm og 3094 g ved fødsel og veide 7020 g og 59 cm på 3 mnd. Rumpa hennes er god og rund ;-) vi måtte tidlig opp i str 74, fordi bodyene ble trukket i bredden.. Nå bruker hun 80/86 og er 7 mnd og 20 dager. Hun veide 9,3 kg på 6 mnd kontrollen, og var 67 cm lang. Hun har strukket seg i lengden i det siste, og jeg synes hun ser litt mer symmetrisk ut. Men valker har hun, sentrert rundt lår, armer og rumpe. Hun har ikke valker på hake, men har gode runde kinn :-) god bedring til dere!
Novadona Skrevet 26. januar 2011 #5 Skrevet 26. januar 2011 På min sitter janus og Tom og Trine ullbodyer løst i forhold til andre klær i samme str. 62/68 (da har jeg en lang tynn en da!!) 5900 og 65 lang på 3 mnd.
cadence Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 26. januar 2011 Nøstebarn sine strømpebukser passer godt på trulta mi, ekstra gode og "rause" i livet med god plass til bleia, de blir litt lange i foten, men det får bare være:) Noe å vokse i det. Hva slags bleiestørrelse er det på deres babyer nå? Libero 3 her, men synger på siste pakka heldigvis. Det er såvidt jeg får "borrelåsen" inn på det markerte området foran på bleia :S Har hatt et par lekkasjer nattestid den siste uka siden hun sover lenger (og å vekke henne med bleieskift gjør jeg bare hvis det er bæsj). Hun spiser fortsatt 2-3 ganger mellom kl 20 og 07, men det ordner vi i søvne hehe
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 26. januar 2011 #7 Skrevet 26. januar 2011 Her var "vesla" hele 7 kg og 64 cm på 3 mnds kontrollen, så hun ligger nest øverst på både lengde og vekt egentlig- ganske stor forskjell i forhold til eldstejenta som bare var 5 kg og 58 cm lang på 3 mnds kontr. Og det morsomme er at jeg fullammer nå, mens eldstejenta fikk flaske fra hun var 2 mnd gammel, så egentlig burde det jo ha vært motsatt, men jaggu er det ikke kraftfor i de knertesmå myggstikkpuppa mine gitt;)
Mjølkekua Skrevet 26. januar 2011 #8 Skrevet 26. januar 2011 Jeg har også knertesmå myggstikkpupper ;-) herlig uttrykk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå