Sadie *Mamman til Johanne* Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 Jeg har vært veldig streng med meg selv og snuppa mtp vippestol og hun har sittet der veldig lite. I det siste har jeg falt for fristelsen å sette henne foran tv .. ikke mer enn en halvtime av gangen, da. .. hun er 4,5 mnd. Hva syns dere om det?
V.A.B Skrevet 26. januar 2011 #2 Skrevet 26. januar 2011 Tenker litt hvorfor hun ikke heller kan få ligge på gulvet på en babymatte eller noe fremfor å sitte foran tven, men så ser jeg kun på TV en kveld i uka selv, så er ikke vant med noe særlig TV.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 26. januar 2011 #3 Skrevet 26. januar 2011 Her sitter han i den kun når han får mat.. Eller hvis han er våken når vi spiser middag, så sitter han i den sammen med oss ved bordet.. Ellers så ligger han "på matta" på gulvet.. Dvs han ligger der 2 sek før han drar seg rundtomkring
*Lissi* Skrevet 26. januar 2011 #4 Skrevet 26. januar 2011 Vi bruker vippestolen ganske mye. Eller har ikke gjort det før den siste uka da. Vesla er kun 7 uker... Legger den nesten flatt selvfølgelig. Setter den på kjøkkenbordet og hun er våken og jeg må lage middag feks. Kommer til å legge henne på gulvet når hun blir eldre, men hun er ikke så glad i det enda:-)
Ennai Skrevet 26. januar 2011 #5 Skrevet 26. januar 2011 Her må vi nok bruke stolen alt for mye desverre, men det er pga ekstremgulping om han blir lagt på gulvet timen etter at han har spist. Prøver å unngå å få et fangban, så da er stolen eneste mulighet. Det, eller ligge i sofaen, da han gulper bare når han ligger på magen.. Ligger han i sofaen kan jeg iallefall ikke gjøre noe, såhar liksom ikke sååå mye valg som andre har..
Canari Skrevet 26. januar 2011 #6 Skrevet 26. januar 2011 i har stort sett brukt vippestolen ved mating. Lillegutt er vant til å ligge på gulvet, matte e.l. så har ikke sett det store behovet ellers..
Canari Skrevet 26. januar 2011 #7 Skrevet 26. januar 2011 Når jeg er redd for gulping, kan jeg foreløpig legge noe i veien, siden han bare kan rulle en vei
Sadie *Mamman til Johanne* Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 26. januar 2011 her var det mye forskjellig ja hun ligger myye på gulvet også altså, må jeg bare si. Men bruker stolen når hun blir lei av gulvet og det ikke passer å ha henne på fanget hun får ikke grøt enda så bruker den ikke når hun spiser.
Nat27 Skrevet 26. januar 2011 #9 Skrevet 26. januar 2011 Er veldig i mot å bruke tv`en som barnevakt jeg da, så det gjør jeg ikke. Vippestolen er i bruk omtrent daglig, men da bruker jeg et sånt stativ med leker så han får litt stimuli på den måten. Ellers ligger han under babygymmen. Trives best der når han får vifte med armene og treffer leker som lager lyd osv. Han ligger ikke mer enn kanskje en time for dagen, fordelt på små økter. liker å ha han på fanget, i sofaen med meg så vi kan prate og kose osv. Lille er 3 mnd nå. Har jeg ærend rundt i huset drasser jeg både baby og skinnet med meg og han ligger der det passer sånn. Er veldig opptatt av kontakt og stimuli og prater mye med han om dagligdagse ting.
cadence Skrevet 26. januar 2011 #10 Skrevet 26. januar 2011 Mi lille tulle på 3 mnd er ikke ofte i vippestolen. Oppholdene der blir begrenset til når hun er våken og nekter å være på leketeppet oppi lekegrinda når mor MÅ i dusjen, lage middag e.l. Da får hun gjerne se litt på tv'en også hvis ikke noe annet fungerer. Kjøpte en flott lekegrind med heve/senke funksjon, nesten et krav her i huset pga at det er "gulvkaldt" opp til knærne på oss voksne. Når pappaen er "babysjef" så blir det mer vippestol og tv enn det mor liker... De to ser mer på tv i løpet av en ettermiddag/kveld (fra 17 til 20 som er timene han er hjemme før hun legger seg) enn det jeg gjør på en hel dag. Forskjell på folk hehe
Novadona Skrevet 26. januar 2011 #11 Skrevet 26. januar 2011 Min er 3 mnd og sitter i vipestolen ca 30-45 min på en dag i flere økter. Vi ligger også på gulvet i baggen, og på stellebordet. Han settes dog ikke fremfor tven, da blir han helt paralysert! beina og armene stopper å vifte, han slutter å pluddre, hmm, kan ikke være bra for utviklingen det der...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå