Gå til innhold

SF-mål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble sendt til ekstra UL idag, pga høyt SF-mål. Er i uke 24. Hva ligger/har dere ligget på rundt den uken?

Var (fortsatt) bare en baby i magen, altså, og alt så fint ut. Så vet ikke jeg nei, hvor "bommen" ligger. Var litt mye fostervann (men ikke over det de regner som høyt). Men var fint å se den lille i magen igjen da :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mitt SF mål var 25 i uke 24.

Skrevet

26 i uke 24 :)

Skrevet

Jeg ble målt til 27 i uke 24...så det lå jo ganske langt over kurven. Men jordmora var ikke opptatt av dette, jeg spurte henne direkte om det ikke var litt høyt. Hun sa at voksinga kunne gå litt i rykk og napp og det var store personlige forskjeller . Det viktigste var at magen ikke sluttet å vokse -at kurven flatet helt ut- da måtte man sjekke at ungen hadde det bra.

¨

;)

Skrevet

jeg har ikke innspill på ditt SF mål, men snarere et spørsmål til dere :)

Når fikk dere målt det første SF målet? Jeg er i uke 18 og har ikke fått målt dette. Nå er legen min en sløvpeis, han klarte ikke engang henvist meg til UL (måtte fikse den biffen selv og ultralyd gikk finfint det ;))

Skrevet

Jeg ble målt til 29 (kom inn en annen lege og målte også, og hun målte 33). Haha, og det synes jeg var myyye over da. Men var jo på ultralyd, og alt var greit:)

Tok første SF mål i uke 24 ;)

Skrevet

Jeg ble målt allerede ved første legebesøk i uke 11, da var magen 10 cm, deretter målt hver gang. Men svigersøsteren min ble ikke målt før i uke 20. Kommer nok an på lege/jordmor. Er ikke alle det er like lett å målle på helt i starten heller. Jeg var faktisk hos en udugelig lege først også, glemte å sende henvisning til ul, så byttet jeg lege, han og glemte å sende henvisning selv om jeg ringte etter timen og minnet han på det. Måtte ringe og mase selv, og be om å få time før det ble juleferie, da var jeg i uke 17 uten innkalling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...