Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 Heia! Jeg er 46 år, og er mest sannsynlig kommet i overgangs alderen. Jeg fikk en gutt da jeg var 42 og har etter det hatt to aborter. Føler så absolutt at jeg mangler en liten en, og mitt ønske om å gi min lille en søster eller bror er veldig stort. Dagene går og blir til mnd, og jeg blir ikke gravid.... En stor sorg for meg. Så, kom jeg på tanken om eggdonasjon. Hvilke tanker har du om dette - og hva hadde du gjort om du var i min situasjon?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #2 Skrevet 26. januar 2011 Jeg er i akkurat samme situasjon som deg; 46 år, en liten på 2 som gjerne skulle hatt søsken. Har ikke fått bekreftet overgangsalder ennå, men har en mistanke. Jeg ville ikke valgt eggdonasjon, det innebærer for det første too many invasive procedures og for det andre blir det ikke mitt kjøtt og blod; det ville ikke kjennes rett å få egg fra noen andre. Søsken er viktig, men ikke så viktig. Jeg avfinner meg heller med situasjonen og slukker alt håp når jeg blir 47. Naboen fikk barn like før hun ble 48 og leste nettopp på BIM om en som var 49 og gravid.... Skal snart til gyn for å finne ut av dette med overgangsalderen og kan etter det begynne sorgarbeidet med evt. å ikke kunne få flere barn.
Gullis :) Skrevet 27. januar 2011 #3 Skrevet 27. januar 2011 Hva mener du med "too many invasive procedures"?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #4 Skrevet 27. januar 2011 Hva er det som gjør at dere mistenker overgangsalder?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #5 Skrevet 28. januar 2011 Takk for svar fra deg. Skjønner at vi er i samme situasjon, og at vi tenker likt. Har vært inne på samme tanke som deg, om at det er ikke er mitt kjøtt og blod. Er i veldig tvil da jeg synes min 4 åring skulle hatt søsken :-) Så jeg har nok ikke kommet fram til noe bestemt ennå, og tenker masse. Må bestemme meg, da tia går. Klarer ikke helt å avfinne meg med situasjonen, mulig jeg gjør det etter hvert. Takk til deg :-)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2011 #6 Skrevet 28. januar 2011 Overganskalderen, jo jeg kjenner at jeg har noen av de tegnene som indikerer at overgangsalderen er på tur inn i livet mitt... Trøtt, lett å legge på meg, irritabel og kroppen er ikke helt i lage. Alderen sier jo sitt også, så det er jo ingen bombe at overgangsalderen er der rett om hjørnet. Jeg har ikke vært hos lege ennå, men bør nok gjøre det snart.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #7 Skrevet 29. januar 2011 Fra http://en.wikipedia.org/wiki/Invasive_%28medical%29 An invasive procedure is one which penetrates or breaks the skin or enters a body cavity. Examples of invasive procedures include those that involve perforation, an incision, a catheterization, or other entry into the body. Invasive prosedyrer som injeksjoner, punksjoner, infusjoner .. At jeg må ha nåler/sprøyter/slanger/ whatever.. at de må stikke ett eller annet redskap inn i min kropp for å få festet et egg eller hentet ut et egg, at jeg må ta piller/medikamenter som virker på alle systemer i kroppen for å få egg til å løsne eller egg til å feste seg. 01:25 26.01.2011
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #8 Skrevet 29. januar 2011 Hetetokter, uregelmessig mens; kortere mellom mens hvis de ikke er helt fraværende over en lengre periode.. Søvnforstyrrelser, uforholdsmessig stemningslabil, tørr, flassende hud og vanskeligere å gå ned i vekt + lettere å legge på seg. ....har sjekket stoffskifte og det er ikke det... 01:25 26.01.2011
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 2. februar 2011 #9 Skrevet 2. februar 2011 Til hovedinnlegger. Vil bare tilføye et enkelt faktum om eggdonasjon.. Hvis du har egen syklus,kan du få satt inn egg i naturlig syklus. Dvs ingen medisinering i forkant.. Etter innsetting kun progesteronstøtte som er i pilleform. Det viktige her må jo være din egen avgjørelse om hva som er rett for deg. Skulle gjerne sendt deg en pm,men det er vanskelig siden du er anonym. Signerer selv med nick,så vet du å finne meg for en evt. pm. Hilsen Vilsågjerne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå