Gå til innhold

Fått bekreftet svangerskapsdiabetes... REDD!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmor ringte i dag sa at jeg lå på 8,9 så da var det svangerskapsdiabetes... jeg er i uke 32.

Redd jeg har hatt det lenge og at noe er gale med bebbisen

Er unormalt mye liv der inne ivertfall om jeg sammenligner med første mann.

Leser også at baby kan få sukkersjokk da navlestreng kuttes og da bli hodeskadet osv...

Kjempe redd for dette.

I tillegg har jeg hatt ekstrem kvalme i dette svangerskapet her, så blitt lite mat, noen dager kun to måltider og da det so jeg har hatt lyst på uavhening av sunt eller ikke bare for å få i meg noe...

Huff dette lover ikke bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Sa jordmoren hva HBa1C var (langtidsblodsukker)?

Jeg er selv diabetiker med type 1 og har jo fått oppfølging derfra, men du vil bli godt fulgt opp videre og jeg tror ikke du skal lage deg for mye bekymringer og negative tanker i forbindelse med dette. Om du klarer å holde blodsukkeret ditt lavt framover så er det ingen fare for at bebyen har lavt eller høyt blodsukker ved fødselen, den produserer eget insulin i forhold til sukkermengden i ditt blod, så om du går med mye høyt blodsukker framover vil han muligens få føling ved fødsel, men dette passer de på når han blir født og i værste tilfelle får han litt morsmelkerstatning med tilsatt sukker :)

Jeg er selv 37+6 og skal settes igang denne uken grunnet at jeg er diabetiker og jeg føler at jeg og beby er i de tryggeste hender :)

Du skal se det går så bra, spist sunt og vær så aktiv du klarer :)

Lykke til :)

Skrevet

Tror nok ikke du har skadet babyen din for det om =)

For at det skal skje, skal blodsukkeret ditt være veldig høyt over lengre tid. Med veldig høyt, menes opp mot 20. Det som blir sjekket hos meg ihvertfall, er størrelsen på babyen, samt at jeg måler blodsukkeret mitt selv.

Jeg fikk svangerskapsdiabetes en gang før 12 uker. Jeg har vært mye mer forsiktig med kostholdet, og det har resultert i at jeg selv har gått ned i vekt, for jeg har kun lagt på meg 2 kilo til nå og er 29 uker.

Som nevnt over her, spis sunnere og vær aktiv ;) Dette går bra, serru =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...