Gå til innhold

Del dine oppskrifter?? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange sliter med å få i de små mat, så hvis noen har noen gode oppskrifter kan vi jo dele de her?? :) frokost, lunch, middag, kvelds! :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God ide:)

Lunchsmoothie:

En godt moden banan

Frossen frukt/bær

Litt joghurt naturell

Litt havregryn

Eplejus

Puttes i blender el. og kjøres glatt.

NAM!

Har med vilje ikke funnet fram til nøyaktige mengder, greiest å smake seg til selv:)

Skrevet

Noe snuppa her alltid spiser er havregryn og youghurt blandet sammen:)

Skrevet

Snuppa mi er glad i pasta med kjøttsaus.

Steker kjøttdeig

koker litt toro tomatsuppe med melk istede for vann. Lager den tykk.

Rasper litt eple og gulrot som kokes sammen med sausen.

Koker knust makaroni

Vips: ferdig middag.

Ellers er tomat pølsegryte også en slager (stort sett...)

Lager den på halvparten melk og halve vann for å få en mildere smak.

Koker potet og gulrot i tillegg.

Tilsetter naturligvis pølse.

Skrevet

En av favorittene til jenta her er fisk trekt i melk med grønnsaker til. Jeg varmer opp litt melk og har i litt krydder (basilikum liker vi godt) og trekker fisk i. Jeg bruker frossen torsk, fersk fisk hvis jeg har tilgjengelig. Koker litt grønnsaker til (frosne grønnsaksblandinger er greie å bruke) og blander grønnsakene med fisken. Blander i litt av melken til det blir passe konsistens.

Skrevet

Er dette lunsj eller middag?

Lager dere egen middag til småttisene eller spiser de det samma som dere?

Skrevet

Fiskeretten bruker vi som middag, ja. Hun spiser det samme som oss når det passer. Men siden far jobber skift og mor er ute på dagtid så blir det ofte at det er bare hun som spiser middag.

Skrevet

Jeg lager ofte omelett av egg, litt kjøttpålegg, tomat, paprika eller hva som måtte være tilgjengelig. Han elsker omelett, og med sunne ting oppi så passer det fint både som middag og lunsj.

Skrevet

Kyllingburger

Kjør to kyllingfilèer i blender el til deig, tilsett ett egg, en ss potetmel, litt hvitløk, spinat og krydder etter smak, bland godt, stekes som små burgere/kjøttkaker. Kjempegodt og sunt! Serveres med feks dampet søtpotet i staver og tomatbåter.

Kan også skjæres i små biter og blandes med moste grønnsaker.

Fiskepinner

Ta en blokk frossen torsk eller annen fisk etter smak, skjær av i passe skiver. Skyll stykkene i lunket vann så de tiner, la dem ligge på kjøkkenpapir for å trekke ut vannet. Dypp dem i pisket egg, rull i brødsmuler, sesamfrø, finhakkede mandler (OBS! Viktig å være forsiktig med nøttebiter til små barn, så hakk godt!) eller noe annet godt og stek i en god olje, feks rapsolje.

Du kan godt blande krydder og urter i brøsmulene el, for å gjøre det litt mer spennende, og for å variere.

Linsegryte/dal

Fres en halv hakket løk i litt olje, tilsett to-tre store never røde linser og en boks hakket tomat. Ha i gulerot og søtpotet i passe små biter. La koke til linsene og grønnsakene er gjennomkokt, ca 15 min. Tilsett litt vann innimellom, ved behov. Kryddre med spisskummin, gurkemeie, koriander, ingefær og chilli.

Jenta mi elsker dal, og generellt alt med mye farge og mye smak. Søtt liker hun ikke noe særlig, sist hun var i bursdag var hun mest intressert i lapskausen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...