Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva passer sammen Johanne?

Som dere ser i tidligere tråd liker jeg Klara og Karla-

Ellers:

Ellinor, Lisa, Helena, Mie, Ulrikke, Henriette, Erika

Bjørnar, Ole, Jakob, Lasse, Søren, Torvald, Louis, August.

Hva synes dere passer best, og tar gjerne flere forslag!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142832769-s%C3%B8sken-til-johanne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Johanne er vakkert!

Av dine jentenavn liker jeg helt klart Klara, Karla, Henriette og Helena best. Vakre alle 4! Ellinor er et koselig og skjønt navn!

Ulrikke er ok. Ikke glad i Lisa, Mie og Erika.

Av guttenavn liker jeg helt klart Torvald, Jakob og August best! Vakre alle 3! Ole og Lasse er også koselig navn.

Liker ikke Bjørnar, Søren og Louis.

Konklusjon:

Klara, Karla, Henriette eller Helena,

Torvald, Jakob og August.

Disse 7 navnene er faktisk helt fantastiske etter min mening. Velger du et av de blir det uansett bra. Alle passer bra med Johanne. :-)

1. Johanne og Lisa

2. Johanne og Mie (Synes navn med e-ending klinger best med navn som slutter på a. Derfor klinger Mia hakket bedre, men Mie er helt nydelig!:) )

3. Johanne og Erika

4. Johanne og Ulrikke

Klara, Helena og Henriette synes jeg er ok. Liker ikke Ellinor og Karla.

1. Johanne og August

2. Johanne og Jakob

Ole er ok, resten liker jeg ikke.

Annonse

Av de navnene liker jeg

Helena (foretrekker: Helene)

Bjørnar (foretrekker: Bjørn)

Jacob

August

Liker ikke: Klara, Karla, Lisa, Ulrikke, Erika, Lasse, Søren og Louis.

Synes derimot Louise er pent på jenter :)

Johanne er et mykt og fint navn. Navn jeg synes passer til:

Eline, Helene, Linnea (vet det er poppis, men det er pent!), Natalie, Maria, Miriam..

Nikolai, August (som du selv nevnte :), Jonathan, Mathias,

Jeg kunne brukt Johanne selv - kjempefint:-)

Av dine liker jeg veldig godt:

Klara

Henriette

Ellinor

Forslag: Hedvig, Agnes, Thale, Maria, Ingeborg, Pernille

Av guttenavnene kunne jeg brukt disse selv:

Jakob

August

Torvald

Forslag: Ludvig, Herman, Edvard, Christian

Synes Johanne og August passer kjempefint sammen!! August er nydelig. Jakob passer ok, men liker August bedre. Torvald er kjempefint som navn, men passer ikke like bra til Johanne (synes jeg).

Av jentenavnen elsker jeg Henriette! Står og fint til Johanne. Synes Helena og Ellinor passer fint med Johanne (liker Eleanor bedre enn Ellinor). Johanne og Helena var nydelig sammen. Synes Karla er kjemefint (!), men ikke helt perfekt til Johanne. Samme med Erika egentlig. Hva med Fredrikke?

Tusen takk for tilbakemeldinger og mange fine forslag!

Av navnene som er foreslått liker jeg Eline, Maria, Ludvig, Herman og Fredrikke. Eline, Fredrikke og Ludvig har jeg vært inne på selv:-)

Det gjør det vanskelig at mannen er mer "nøktern" enn meg når det kommer til navn, tror ikke jeg får igjennom navn som August, Henriette, Fredrikke, Ludvig, Herman...... Merkelig nok liker han likevel Klara og Ulrikke. Ellers går forslagene hans i navn som Per, Anders, Ingrid, Åsne.

Koselige navn det, men jeg synes det hadde vært fint med noe litt morsommere, selvom jeg ikke er stor fan av de veldig søte/artige poppisnavnene (Linus, Jonatan, Mille, Sofia, osv.) Vil ha en mellomting, synes Johanne er et sånt navn.

For meg er det ikke viktig at navnene er like, tvertimot egentlig. Synes Johanne og Helene blir litt kjedelig sammen siden de begge er lange og slutter på e (Henriette, Ulrikke, Fredrikke...). Derfor synes jeg Klara/Karla er kult sammen Johanne.

Det er nok favoritten nå kjenner jeg..... Og mange av dere liker det jo også, selvom det er litt delt... :-)

Dette ble langt!

Kom gjerne med flere forslag/tilbakemeldinger, spes guttenavn trenger jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...