mariabee Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 Her varierer det veldig. Hun har som regel ett måltid rundt 23-24, og sovner da greit etter dette. Da kan hun fint våkne 1,5 til 2 timer etterpå, lys våken og gjerne sulten. Neste måltid går det gjerne 3 timer til. På dagtid kan det lenger mellom måltidene, helst tre til fire timer om ikke fem. KOmmer dette til å snu seg eller må vi selv passe på å hjelpe til her?
*Lissi* Skrevet 25. januar 2011 #2 Skrevet 25. januar 2011 Jenta mi er 7 uker. Nettene er litt forskjellige her enda. Sovner rundt 23-24. Sover alt fra 2 til over 4 timer. Etterpå sover hun mellom 1-2,5 timer før hun våkner igjen. Heldigvis legger hun seg tilå sove igjen, så slipper å være lenge våkne:-) Min erfaring er at dette "går seg til". Lykke til videre!
Marsipanmor Skrevet 25. januar 2011 #3 Skrevet 25. januar 2011 min er ca 2 mndr og 1 uke gammel... Vi prøver å legge han ca 21 (skal legge tidligere etterhvert, men nå sovner han aldri før 21, kanskje så sent som 24 også)... så sover han 3-4 timer og skal ha mat, og etter det skal han ha mat hver 2.-3. time... synes det er litt slitsomt å amme så ofte på natta, men han våkner jo og SKAL ha!! På dagen spiser han med 1-4 timers mellomrom.. han spiser nesten oftere da vi bare er hjemme har jeg merket... er vi ute på vift sover han veldig godt i vogna eller i bilen.. Han våkner forresten mellom 8-9... og da SKAL han opp, nekter å sove mer.. På dagtid sover han alt fra 1 til 5 timer...
mariabee Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 26. januar 2011 godt å høre at det ikke bare er her dagene ser slik ut. I natt har vi hatt den beste natten ever:) Sovnet halv ti igår kveld og våknet kl to og skulle ha mat. Så sov hun fra 2.30-3 til halv seks, og fra 6.15 - 7.45. Så synes vi hadde en fin og rolig natt:) Selv om det blir mat ca hver tredje time, så kan det gå lenger mellom måltidene på dagtid. Men synes det var godt hun sovnet fort etter måltidene! Det likte iallefall mamsen her:)
*Lissi* Skrevet 26. januar 2011 #5 Skrevet 26. januar 2011 Snuppa her våknet ofte i natt. Tror jeg sov max 2 timer sammenhengende, men føler meg merkelig nok utkvilt i dag:-)
mariabee Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 26. januar 2011 godt du føler deg uthvilt da:) går dagen så mye lettere! Her kommer en influensalignende følelse i kroppen snikende, så idag blir d en rolige dag!
Jenny_m Skrevet 26. januar 2011 #7 Skrevet 26. januar 2011 Lillemann er 2 1/2 mnd gammel nå . Jeg legger han i sengen ved 20 tiden men siden jeg vil at han skal finne søvnen selv tar det opp til en time før han sovner ... Da sover han til jeg legger meg rundt 23 tiden. Jeg tar han opp , gir han mat og legger han igjen og da sover han til kl er 8-9 neste morgen. Han er rett og slett drømmen.på dagen deriomot sover han maks 1 time
mamma til lillingen Skrevet 26. januar 2011 #8 Skrevet 26. januar 2011 Varierer litt her også, hvertfall tidspunktet hun sovner på. Vi legger henne mellom 19-20, og det kan ta 5 minutter eller 2 timer før hun sovner. Hun får mat før hun blir lagt, så gir jeg mat når jeg legger meg, selv om hun ikke har våkna selv, og så våkner hun ikke før i 5 tiden og vil ha mat. Neste gang hun våkner, mellom 8 og 10 står vi opp og tar morgenstellet før hun får flaska igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå