mamman til 2 godjenter:) Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 lilles snuppa er 3,5 mnd nå og har fått de dumme vannkoppene, har så utrolig vondt av henne! hele kroppen er fulle av prikker altså og hun klør og klør, ligger å vrir seg for å få klø stakkar...i natt våknet hun og det gikk ikke å roe henne ned, måtte ei flaske til og da sovna hun en et par timer for hun våknet igjen, på nyttt med flaske da...håper bare det ikke blir en vane at hun skal begynne å spise på natta igjen..hehe men vi blir ihvertfall ferdig med det da, men ikke morro når det står på altså. hvordan "takler" deres babyer det?
Nickeguri Skrevet 26. januar 2011 #2 Skrevet 26. januar 2011 Jenta mi hadde vannkopper da hun var 3 mnd. Hun var nesten ikke plaget. Hadde vel ca 50 vannkopper og 38,2 i feber. Litt sutrete, men stort sett blid. Vi ble anbefalt å kjøpe "Hvitvask" på apoteket til å smøre på vannkoppene. Dette skulle lindre kløen. Vi kjøpte det inn, men fikk aldri bruk for det. Kanskje det kan hjelpe jenta di? Får håpe hun blir frisk snart!
Mjølkekua Skrevet 26. januar 2011 #3 Skrevet 26. januar 2011 Høres kanskje rart ut, men det er bra hun har mange prikker! Ofte er det slik at små babyer kan få vannkopper flere ganger da de er beskyttet fra fødselen. De får da ofte bare noen få prikker (mild variant), og har da mulighet for en ny runde når de blir større. Hvitvask hjelper mot kløen - kjøler og lindrer. De jeg har opplevd med koppene er dårligere før utslettet bryter ut, så blir det bare bedre etter de først har kommet. Vær obs på at immunforsvaret ofte er svekket etter en slik infeksjon, og at det er lett å få påfølgende infeksjoner. Det fikk vi beskjed om fra legen da sønnen vår fikk 3 runder med omgangssyke rett etter vannkoppene. Ikke at det må gjelde dere altså, men kan man unngå å møte syke barn i tiden etterpå, ville jeg gjort det ;-) God bedring til dere!
Nat27 Skrevet 26. januar 2011 #4 Skrevet 26. januar 2011 dakkar liten.. Hvitvask blir jo anbefalt, men det har du sikkert allerede kjøpt inn. Jeg hadde selv vannkoppene for et par år siden, og hvitvasken hjalp ikke det grann! Kjølte og lindret litt i det jeg smurte på, men ikke noe mer. Det som funket best mot kløen var kluter med kaldt vann og Eurax. Vet ikke om man kan smøre det på små babyer, men det kan du jo finne ut. Det lindrer hvertfall godt og lenge! God bedring til lille gullet ditt!
Trultemor73 Skrevet 26. januar 2011 #5 Skrevet 26. januar 2011 Min gutt var 6 mnd når han fikk vannkopper og så fikk han 4 utbrudd av prikker i løpet av en måned. Så det tok 5 uker fra første prikk til alle var tørket inn. Han var heldigvis i veldig bra form. Brukte ikke hvitvask, siden han heldigvis var så liten at han ikke klødde på vannkoppenen Glad vi er ferdig med det. Måtte jo ha vært hjemme fra jobb i 5 uker, og var da glad jeg var hjemme i permisjon. Er i jobb igjen nå.
Oktobergutt2010:) Skrevet 26. januar 2011 #6 Skrevet 26. januar 2011 Det virker som vår sønn på 3 måneder (idag faktisk) har fått vannkopper. Skal til legen på torsdag for å finne det mer nøyaktig ut da men...
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 27. januar 2011 hvitvaks har vi kjøpt inn og smurt inn hele ungen omtrent..hehe..hun ligger å vrir seg fordi hun klør, men nå begynner de heldigvis å tørke inn og hun sover hele natta igjen, heldigvis..hehe...får bare satse på at hun ikke får det flere ganger:) man får jo så vondt av disse når man ikke får gjort så mye. god bedring til gutten din "oktobergutt2010".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå