helene0: jan09+jun11 Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 Jeg hadde en episode med smertefulle hemoroider etter forrige fødsel. Merker nå at det er på vei tilbake (blod og smerter sorry detaler.. ) Sist fikk jeg fjernet de som var betente og fikk Scheriproct å smøre på. Legen sa også at det kunne brukes når og om jeg merket symptomer senere. Nå er jeg jo gravid igjen og lurer på om jeg kan bruke det når det er bebis i magen eller om jeg bare må holde ut dette her. Noen som har vært i kontakt med lege ang dette og vet??
-Lykkelig-med junispirer Skrevet 25. januar 2011 #2 Skrevet 25. januar 2011 Hei Jeg fikk resept på Sheriproct kombipakning forrige uke. Skulle gå på det i 10 dager, og måtte ha opphold på minst en uke før jeg evt begynte opp igjen. Gyn sa at det virket lindrende, og ikke behandlende. Er ikke så mye annet vi kan ta tror jeg.
NostraStoria Skrevet 25. januar 2011 #3 Skrevet 25. januar 2011 Da lurer jeg på hvordan fjerner en hemoroidene når en er gravid? Jeg har ennå igjen fra forrige fødsel for 1 år siden(!) Skjønner ikke hvordan jeg skal få bort denne "klumpen"..(sorry) Kommer til å få mer ved fødsel selvfølgelig.
helene0: jan09+jun11 Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 25. januar 2011 Dersom de blir tette, dvs at blodet ikke går tilbake, koagulerer blodet. for meg var dette veldig smertefullt... legen tok hull og klemte ut det koagulerte blodet. Etter en ti dagers kur med scheriproct var såret grodd og smertene borte. Tror ikke man gjør noe om de går tilbake dersom man legger press på. Mener legen sa at scheriproct skulle hjelpe for å trekke sammen hemoroider som ikke var tette også.
Persille,Smule og lille Trille Skrevet 26. januar 2011 #5 Skrevet 26. januar 2011 Under graviditet er det vanlig å kun behandle hemorider symptomatisk. Dersom disse fremdeles er plagsomme ei tid etter fødsel, når underlivet er blitt normalt igjen, kan man få de fjernet kirurgisk.
NostraStoria Skrevet 26. januar 2011 #6 Skrevet 26. januar 2011 Hvis en har hatt de i 1 års tid og er gravid igjen, kan man da få de fjernet kirurgisk?
Second time mama 11.06.2011:) Skrevet 26. januar 2011 #7 Skrevet 26. januar 2011 Jeg fikk fryktelige hemorrider etter forrige fødsel, som jeg også koagulerte og jeg måtte inn 4-5 dager etterpå å tømme disse. Det var omtrent som en drueklase, helt forferdelig. Etter hemorridene var gått tilbake hang der igjen sånne tomme poser og såg helt forferd, i tillegg var det uhygienisk. Jeg har derfor fjernet kirurgisk, noe jeg gjorde ca. 3 år etter fødsel. Det kom seg litt, men jeg er ikke helt fornøyd, for legen fjernet ikke alt, så nå når jeg er gravid igjen, har jeg hatt tilbakefall. Jeg regner nesten med å få hemorrider igjen etter denne fødselen, siden jeg sliter litt med dette problemet. Jeg har derfor tenkt å gå gjennom en ny runde med operasjon etter fødsel, men må sikkert vente til etter amming er slutt. Et lite tips til deg som er plaget er å bruke isbiter på dem. Stå på alle fire med rumpa opp, og legg is på. Det hjelper:)
Persille,Smule og lille Trille Skrevet 26. januar 2011 #8 Skrevet 26. januar 2011 Hei Lillegull og nurket + spire<3 Ettersom du er gravid vil presset fra babyen også være der hvis du ble operert nå, og muligheten for nye hemoroider ville være stor. I tillegg er bedøvelsen de bruker under inngrepet ikke ønskelig under en graviditet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå