Gjest Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 Min unge sover ikke lenge om dagen. Ofte bare en time, noen ganger kortere og noen ganger lengre. Det skjer mellom 11 og 13 om dagen. Deretter går h*n helt til ca klokka 19 uten å sove. Om morgenen våkner h*n ca. 0730. Jeg pleier å gå turer og la h*n sove ute. Og da sover h*n gjerne lengre. Men jeg har ikke alltid muligheten til å gå ut med h*n. Så hvordan har andre gjort det for å få ungen til å sove lengre om dagen så h*n ikke er riktig så grinete utover ettermiddagen?
Karma! Skrevet 25. januar 2011 #3 Skrevet 25. januar 2011 å så har han bare en lur? vil han ikke ha to? hvis han står opp halv 8 hver morgen- så kan det være en ide å prøve å få han til å sove 1-2 timer etter dette. og neste lur i 13 -14 tiden grunnen til dette, er at i følge den naturlige søvnrytmen barn har i kroppen, så skal det være "lett" å legge dem så kort tid etter oppvåkning om morgenen. men bare la han sove 1- 1,5time den første gangen. og så lenge han vil dupp nr 2 (regne med han står opp før 16) vil han ikke sove mer en den ene gangen om dagen bør du legge han tidlig for kvelden rundt 18.
Baby Bliss Skrevet 25. januar 2011 #4 Skrevet 25. januar 2011 Jeg har samme problemet med gutten min, men han er kun litt over to mnd gammel... Gjelder dette rådet for ham også, eller det det for de litt eldre babyene??
Tøffe Tøflus Skrevet 25. januar 2011 #5 Skrevet 25. januar 2011 Hvorfor skriver du h*n? Vet du ikke hvilket kjønn barnet ditt har?
Gjest Skrevet 25. januar 2011 #6 Skrevet 25. januar 2011 Jo, det vet jeg. Men det gjør ikke du, og det er det som er poenget.
Gjest Skrevet 25. januar 2011 #7 Skrevet 25. januar 2011 Syns det virker så mye søvn på dagen det du foreslår. Men så er jo ikke jeg vant til mer. Jeg kan prøve å legge h*n to ganger om dagen for da unngår jeg at h*n sover etter 16. Kan nemlig ikke sove etter 16 for da er h*n våken hele kvelden. H*n er jo så pigg om morgenen helt fram til det er sovetid, og da blid og god etter luren, men litt grinete etter middag. Ikke verre enn at jeg tåler det, men h*n kan som sagt ikke sove etter 16. Oki, mamma til to, prøver den jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå