Gå til innhold

Ultralyd i dag uke 39- fin og deprimerende opplevelse!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag skulle vi dra å se om lille gutt lå med hode ned eller i seteleie. Jordmor trodde at den lå med hode ned, men ville sjekke det for sikkerhetsskyld.

Så derfor fikk vi time på sykehuset i dag og jeg så frem til å se lille gutt og kansje samtidig få høre om størrelsen til babyen. Jeg kjente jeg gledet meg når jeg våknet i dag.

Vi ble møtt av to damer som skulle sjekke meg. Den ene var på opplæring og hun andre hadde nok jobbet der for lenge. Hun var så kort og det var rett å slett ubehagelig stemning. Har forståelse for at hun ene skulle lære, men følte at det var akkurat som vi ikke var til stede. Jeg følte jeg måtte spørre om ting og det var ikke alt jeg fikk svar på. Hun gamla var så kort i svarene og jeg grudde meg til å stille spørsmål. Kansje jeg er veldig hormonell for tiden, men følte meg ikke så veldig velkommen.

Lille gutt lå med hode ned og hadde en normal størrelse og det ble jeg veldig glad for.

Jeg var så skuffet inni meg da jeg gikk ut av den døra. Vi fikk 2 bilder av lille gutt som jeg så på etterpå.

Jeg får dårlig samvittighet av tankene mine og turde ikke å si det til samboeren min... men jeg syntes lillegutt var mindre pen. Han var så stor og tykk i ansiktet. Jeg fikk så dårlig samvittighet over at jeg kunne tenke slike tanker..det var nesten som jeg satt ønsket at jeg ikke hadde sett bildet..:-)

Når dattera mi kom hjem fra skolen og fikk se bilde, så sa hun så ærlig som hun er:Han ser rar ut, så tykk og stor i ansiktet.

I følge samboeren s sa de at babyen ble stor på bilde siden han er er så stor nå.Huff vet ikke om det er jeg som begynner å bli ustabil, men ble bare lei meg etter hele opplevelsen og kansje mest skuffet fordi jeg hadde andre forventninger. Jeg håper det stemmer med at babyen er stor og apperatet forstørrer.

Er det flere enn meg som har opplevd dette??

Men uansett takk for at dere tok dere tid til å lese mine hormonelle tanker..:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke opplevd dette, men får litt bakoversveis når jeg leser dette...klarer ikke helt skjønne hvorfor du er så skuffa? Hvordan hadde du da reagert hvis babyen din hadde en eller annen sykdom??? du skal være glad han er frisk!!

Hvordan er tilknytningen din til babyen? Siden du kaller han for "den" øverst i historien.

Når jeg begynte å lese dette så trodde jeg kanskje han led av noe eller noe langt mer alvorlig. Men ser at gutten ligger med hodet ned og har normal str og alt er bra. Hva er egentlig problemet ditt? Sorry at jeg er litt hormonell jeg også, men syns du oppfører deg utakknemlig! "Ultralyddiagnostikk skiller seg fra de fleste andre former for bildedannende diagnostiske undersøkelser ved at kvaliteten er sterkt avhengig av vedkommende som innhenter dataene". Funnet på nettet. Det er lov å bruke fornuften.

Skrevet

Hei!

Jeg forstår deg så godt! Ved mitt forrige sv.skap var jeg på estimering i ukene før termin. Og da vi fikk se gutten på skjermen utbrøyt jeg: ungen er ikke pen iallefall! Det var bare sånn at det kom plums ut og jeg tenkte ikke før jeg snakket. Gubben kikket på meg og sa: ikke si sånn da... Og legen bare smilte og sa at ungen ikke ser slik ut i virkeligheten..

Da gutten kom fikk jeg se en vakker nydelig gutt som alle sa at var pen.

Etter noen dager kom jeg på hva jeg så på ul skjermen og tenkte at: takk og lov for at legen hadde rett, gutten lignet IKKE på "ul ungen"

Er ikke enig i at du har et "rart" forhold til babyen i magen. Vi er alle forskjellige i uttale og skrivemåte. (vi er iallefall 2)

Bare vent så får du se at ungen ikke er mindre pen..

Lykke til!

Skrevet

jeg tror de fleste synes bildene er rare så nærme termin.. har ikke opplevd det selv, men har sett tantebarnet mitt ganske nært termin, og ansiktet/hodet var jo stort. men, det er jo fordi babyen er stor i forhold til på vanlig ul, og dermed blir det ikke plass til annet enn en kroppsdel av gangen på bildene;)

ikke bekymre deg, nurket er lite og søtt når det kommer ut, slik som alle babyer er=) det ser bare litt spsielt ut på slike bilder;)

Skrevet

Jeg har hørt flere bli skeptiske etter ul såpass sent. Men slapp helt av, bildene er ikke reelle! Både pga fostervann etc.

Du bærer på en nydelig lillebror :)

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, gravidetjukka, men det må være litt takhøyde her inne. HI må få lov å lufte tankene sine, selv om hun ikke nødvendigvis tenker politisk korrekt. Felles for mange av oss her inne er at det er følelsene, og ikke fornuften, som styrer om dagen. Ingen grunn til å se ned på folk av den grunn, mener jeg.

Skrevet

Fy deg, gravidetjukka!! Du burde skamme deg som snakker til en som snart skal føde og er superhormonell!

Jeg har selv blitt skuffet over bilder og som om at det hjelper på å få en sur, gammel megge som skal ta undersøkelsen og ikke snakker til deg? Det burde du fått oppleve, for det er svært ubehagelig å føle at en blir totalt oversett og dårlig behandlet. Hadde vært til pass for deg!

Til HI - ikke bekymre deg over hvordan bildene ser ut. Husk du er i uke 39, noe som vil si at tidspunktet ikke egner seg for bilder i det hele tatt. Jeg var på ul i uke 32 og 40 og for meg så det ut som om at jeg bar på den mest bollete lillebror ever!! Men, lillebror kom ut nå på fredag og er så slank og vakker atte:-)))

UL bilder, både tidlig og sent, lyver big time og det vet jeg. Jeg har vært på utallige ultralyder pga alle mine prøverørsforsøk, klumpfotdiagnose m.m. De er ikke til å stole på i det hele tatt.

Du har en vakker og frisk liten skatt i magen din:) LYKKE TIL!

Skrevet

Takk for støtten. Det er godt med denne siden at en kan få lufte sine tanker uansett om de er positiv eller ille.

Er ikke mening over å være utakknemlig. Er veldig takknemlig over dette svangerskapet og jeg vet at et barn er den vakreste gave en kan få i livet. Har gledet meg hele veien til å få en prins og har hatt nedtelling. Men i dag var det bare ikke min dag!

I utgangspunktet gledet jeg meg sånn til timen og da er det hyggelig å bli møtt med positivisme av de som skal ta ultralyd, men følte isteden at vi var i veien. Samboeren min reagerte også på gamla sin oppførsel. Å hormonell i tilegg så ble jeg bare veldig skuffet. I tilegg ble jeg så sjokkert over bildet når jeg har bilde fra uke 27 friskt i minne. Ikke alltid en kan styre sine tanker. Jeg takker og bukker for at flere har opplevd disse tankene og at jeg ikke er alene om å opplevd det. Har aldri tatt ultralyd å sent og må si at tilbakemeldingen fra dere var veldig betryggende. Så Takk skal dere ha.:-) Nå kan jeg legge dette bak meg..:-)

Skrevet

Jeg har hatt annenhver kontroll privat hos gynekolog og fått se ultralydbilder hele veien, senest i uke 38. Babyen var finest på det ordinære ultralydet i uke 19 fordi da så man hele kroppen. Senere har legen vært kjempepositiv og sier at han ser så "søt ut" mens jeg bare ser et "misfoster". Men stoler fullt på legen her, jeg klarer jo ikke engang å se hva som er øye og munn ;-)

Hadde jeg hatt en sur og kortfattet lege så hadde jeg kanskje ikke likt situasjonen helt.

Skrevet

Ultralydpen eller pen? Hm.. det er ikke nødvendigvis samme ting! Og det er lov til å føle mange rare ting under et svangerskap. Jeg kjenner den superaktive babyen i magen og tenker, helt ukontrollert, "Nei, ikke en til som er så hyper!". Det er kjempeteit, for jeg vet at babyen min er frisk og sterk, slik som de to søsknene. Jeg har aktive, sterke og viljesterke barn, men av og til kjennes det bare litt for mye...

Og hvis det er noen trøst.... da jeg så lillebroren min for første gang hylgråt jeg og gjemte meg "fordi han er så stygg!". Idag er han er real kjekkas med modellbakgrunn;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...