Gå til innhold

Gravid etter konisering

Anbefalte innlegg

Hurra :-) Pos test igår og veldig glad for det!

Ble konisert i fjor, ble påvist i det de opererte bort, men klarte spare meg så jeg kunne bli gravid igjen. Hatt fin celleprøve etter dette.

Nå kommer alle tankene.. leser masse om større sjanse for tidlig fødsel / senabort.

Noen med erfaring??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142831391-gravid-etter-konisering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer. Ja jeg ble konsiert for 2,5 år siden. Ble gravid under ett år etter det (mistet i ma uke 14) men det hadde ingenting med konsieringa å gjøre. Ble gravid igjen 3 mnd etterpå og fødte en skjønn gutt en uke før termin. Er nå mulig gravid igjen. Hadde en pos test på søndag, men neg dagen etter så må vente noen dgr til å se (tidlig enda). Går heeelt sikkert fint med deg. Fikk noen extra ul for å følge med livmorhalsen og fikk beskjed om å ikke løfte tungt eller trene hardt, noe jeg heller ikke maktet pga extrem bekkenløsning. De aller fleste går til termin etter en slik operasjon. Lykke til. Klem

Bare koselig. Tusen takk for det. Håper testen blir pos.om noen dager!

Ja ville tatt kontakt for å få litt extra oppfølging. Går helt sikkert fint. Var sjeldent det skjedde noe galt i og med de er mye flinkere til slike operasjoner nå og tar minimalt av livmorhalsen.

Hvis du har hatt en pos test, må du vel være gravid...!? Samme type test begge gangene?

De måtte operere bort litt ekstra hos meg.. men går helt sikkert fint ja :-) Prøver ikke tenke så mye på det, dumt om det skal dempe gleden over svangerskapet. Leste litt for mye på nettet, da kommer nesten bare de dårlige erfaringene frem. Veldig godt å høre fra andre som har ikke har opplevd problemer med det! Krysser fingrene for din neste test :-)

Hei igjen. Måtte selv ta bort litt ekstra. Leste og på de sidene, men ikke les mer om det. Har blitt fulgt opp av en meget flink fødselslege som først jobbet på sykehuset i maaange år før han begynte privat. Han sa at sjansen var der, men den var minimal. Nyt svangerskapett, det vil gå fint, det er jeg sikker på, men ville tatt forhåndsregler ang løfting og mye og hard trening.

Fikk en pos test på søndag innen tidsfristen, men den var neg,dagen derpå. Fødte for 6 mnd siden og for 3 uker siden fikk jeg min første ordentlige mens så aner ikke når eggløsninga var. Følte meg dårlig og tok egentlig bare en test for gøy og ble litt sjokkert at jeg fikk pos så raskt. Har veldig høy temp så håååper at det ikke er en kjemisk.

Tusen takk for kryssing av fingre. Ha en flott kveld videre. Klem fra meg.

Annonse

Hehe, nei er det vel!! Har flere tenåringer i hus og en på 6 mnd som er ekstremt aktiv så blir ikke å sitte å se på dvd-serier i neste sv.skap nei. Men vi får bare prøve å være så forsiktige som vi kan. Klem

Hei :)

Ikkje les så masse. Det som skjer det skjer uansett. Jeg er også konisert men har blitt fortalt at det er svært liten sjans for at noe mer skal gå galt i svangerskapet på grunn av det. Skulle det vise seg at det er behopv for å gjøre noe så setter de bare en "strikk" på livmorhalsen din mot slutten av svangerskapet slik at du ikke skal føde for tidlig. Har MANGE venninner som har blitt konisert og har hatt heilt normale svangerskap. Mange har til og med gått over tida. Så viss det er meininga at det skal gå bra så gjer det nok det :)

Me før bare krysse fingrene for oss selv alle her inne på 1.trimester :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...